Toon posts:

Compaq: nog steeds speciaal geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hier geen accurate info over vinden, dus hopelijk kan hier iemand mij helpen met deze kwestie. Ik weet dat Compaq computers vroeger enkel speciaal voor Compaq gemaakt geheugen accepteerden (we hebben hier een tiental staan). Nu ben ik echter op zoek naar vervangende computers en kom uit bij een Compaq EVO D510 SFF. Wat ik mij dus afvraag of Compaq tegenwoordig nog steeds speciaal geheugen nodig heeft? Als dat het geval is ga ik, denk ik, liever even op zoek naar iets anders wat gewoon met al het geheugen werkt.

*edit*
'SFF' toevoeging erbij gezet.

*edit*
Hier gevonden:
Installing Additional Memory
The computer comes with double data rate synchronous dynamic
random access memory (DDR-SDRAM) dual inline memory
modules (DIMMs).

DIMMs
The memory sockets on the system board can be populated with
industry-standard DIMMs. These memory module slots are populated
with at least one preinstalled memory module. Toachieve the
maximum memory support, you may be required to replace the
preinstalled DIMM with a higher capacity DIMM.

DDR-SDRAM DIMMs
For proper system operation, if your system supports DDR-SDRAM
DIMMs, the DIMMs must be industry-standard 184-pin, unbuffered
PC 1600 200 Mhz- or PC2100 266 Mhz-compliant, 2.5 volt
DDR-SDRAM DIMMs. The DDR-SDRAM DIMMs must support
CAS latency 2 or 2.5 (CL = 2 or CL = 2.5). They must also contain
the mandatory JEDEC SPD information. DIMMs constructed with
x4 SDRAM are not supported; the system will not start using
unsupported DIMMs.
Toch vraag ik me dan af waarom sommige winkels 'Compaq EVO D510 geheugen' verkopen. Weet iemand hier wat meer over? Ik wil het echt zeker weten; het liefst dus ervaringen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:47 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien omdat die Compaq computers nog altijd erg kieskeurig zijn qua geheugen. Het geheugen dat ze zo verkopen werkt gegarandeerd (en zal ook wel een hogere prijs hebben ;))

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Je garantie vervalt als je anders dan Compaq geheugen erin zet.. Ik heb ook wel eens imitatie erin gezet en dat gaf totaal geen problemen, maar dat was in de tijd van de Compaq Deskpro EP enzo

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je garantie vervalt niet, echter het is niet gegarandeerd dat 'industrie' standaard geheugen ook daadwerkelijk werkt in je Compaq.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik lever al jaren gewoon Kingston geheugen en sinds een 1 jaar White Lake geheugen voor Compaq machines. Werkt allemaal prima. Ik heb een keer geprobeerd om aan Compaq geheugen te komen. Laat maar zitten qua prijs.

Ik heb wel eens gehad met een hele oude laptop van Compaq met een Cyrix 200 MX media proc om het geheugen van 32 mb uptegraden. Compaq, Dunnet en alle andere bedrijven riepen nee dat kan niet want er gaat maar max 64 mb in (vanwege de chipset). Ik heb uiteindelijk toen gewoon 2x128 mb van White Lake (was 1 jaar geleden) erin gekregen. Zelfs Compaq stond verbaast dat het kon. Ze hebben gevraagd om alle gegevens toe te sturen want ze geloofde het zelf niet. er waren namelijk ook nog heel veel klanten die om hadden gevraagd en zelfs konden ze dat geheugen niet eens leveren.

Edit:
Dat geheugen voor jouw Compaq is geen enkel probleem. Je moet gewoon DDR PC2100 hebben.

Ik heb nu bij een Sony laptop gezien dat daar gewoon Kingston in gaat. Voor de helft van de prijs koop ik bij een speciale leverancier 2x de grootte van het geheugen in wat Kingston voor DDR2 vraagt (bijvoorbeeld met 1 gb DDR2 laptop geheugen).

Dell heb ik ook eens gevraagd voor 1 gb DDR PC2100 geheugen. 800 ex btw en ex verzendkosten. Ik heb eigen geheugen voor 100 euro ingezet zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 11-06-2006 11:44 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Archie_T schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:14:
Je garantie vervalt als je anders dan Compaq geheugen erin zet.. Ik heb ook wel eens imitatie erin gezet en dat gaf totaal geen problemen, maar dat was in de tijd van de Compaq Deskpro EP enzo
Dat lijkt me echt dikke vette onzin en riekt naar koppelverkoop. Ik hoop dat je hier een bron van hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 11-06-2006 11:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10-2025
Gunner schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Dat lijkt me echt dikke vette onzin en riekt naar koppelverkoop. Ik hoop dat je hier een bron van hebt.
Ik als compaq reparatuer, kan zeggen dat het onzin is. In geval van een defect, wordt "kloon" memory eruit gehaald, is het probleem weg, factuur voor klant, en machine retour. Is het probleem er nog, wordt de machine gewoon als garantie behandeld. Dit is ook de officiele ploicy van HP/Compaq.

Dus ookal koop je Kingston mem wat compatible is met je Compaq, en Kingston biedt het aan als gevalideerd, HP geeft er geen support op.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Volgens mij is dat een fabeltje dat door Compaq in der tijd zelf in het leven is geroepen zodat ze hun duurder geheugen konden verkopen. Ik heb hier 2 oude compaq's staan die hun werk goed doen met noname en a-merk geheugen. Het zijn wel oude toestellen(P2 400)

In der tijd werd ook gezegd dat het mogelijk problemen zou geven, heb er echter nooit problemen mee gehad.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

fleppuhstein schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:57:
[...]

Ik als compaq reparatuer, kan zeggen dat het onzin is. In geval van een defect, wordt "kloon" memory eruit gehaald, is het probleem weg, factuur voor klant, en machine retour. Is het probleem er nog, wordt de machine gewoon als garantie behandeld. Dit is ook de officiele ploicy van HP/Compaq.

Dus ookal koop je Kingston mem wat compatible is met je Compaq, en Kingston biedt het aan als gevalideerd, HP geeft er geen support op.
Ik kan me voorstellen dat je geen support krijgt op eigen modules, maar geen garantie lijkt en is dus onzin.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Archie_T
  • Laatst online: 22:24
Gunner schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:00:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je geen support krijgt op eigen modules, maar geen garantie lijkt en is dus onzin.
Sorry, ik formuleerde het inderdaad verkeerd. Ik bedoelde precies wat fleppuhstein beschreef... Ik zal het voortaan beter beschrijven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste en concluderende update:
We hebben maar gewoon 1 zo'n bak besteld als test. Ik stop er net 'normaal' geheugen in, gewoon van Kingston, komt uit een andere PC, en dat werkt gewoon vlekkeloos. Weten we dat ook weer. :-)
Pagina: 1