Toon posts:

[ATI X1600 Pro] Prestaties onder de maat?

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heey mensen ik heb een nieuwe videokaart
ati 1600xpro 512mb ik heb alle drivers goed geinstaleerd
en heb zelfs men comp 2x geformateerd.. ik had eerst een 256mb kaart zelfde
die werkte goed maar na een tydje gign fps erg omlaag had drivers etc allemaal gedaan werkte niet.
ik anar de winkel en kreeg deze dus heb hem nu 2 dagen en nog steeds zelfde probleem.ik ben al aardig wat forums af geweest en allemaal is het hun niet gelukt om het probleem te kunnen verhelpen.. hier onder wat computer info
http://img173.imageshack.us/img173/2397/alelsgo3ib.jpg

inmiddels heb ik de audiokaart eruit gehaald dus dat uitroepteken is weg
http://img58.imageshack.us/img58/6904/hoortdit7mf.jpg

http://img81.imageshack.us/my.php?image=schade7ie.jpg

ik heb ook alle nieuwe drivers geinstaleerd..
ik denk dat er iets mis met de hardware is maar wat...
ik heb men kast al helemaal open gemaakt en schoongemaakt ook cpu

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

Edit = foto's

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:20 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
wat is je vraag?

[ Voor 7% gewijzigd door mrFoce op 10-06-2006 12:32 . Reden: wat ]

Verwijderd

Topicstarter
redelijk dudielijk volgens mij..
als jullie weten wat er mis is en hoe ik mijn fps omhoog krijg
bij elek spel dat ik spel begint hij te haperen als er actie komt

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:17:
heey mensen ik heb een nieuwe videokaard
ati 1600xpro 512mb ik heb alle drivers goed geinstaleerd
en heb zelfs men comp 2x geformateerd.. ik had eerst een 256mb kaart zelfde
die werkte goed maar na een tydje gign fps erg omlaag had drivers etc allemaal gedaan werkte niet.
ik anar de winkel en kreeg deze dus heb hem nu 2 dagen en nog steeds zelfde probleem.ik ben al aardig wat forums af geweest en allemaal is het hun niet gelukt om het probleem te kunnen verhelpen.. hier onder wat computer info
http://img173.imageshack.us/img173/2397/alelsgo3ib.jpg

inmiddels heb ik de audiokaart eruit gehaald dus dat uitroepteken is weg
http://img58.imageshack.us/img58/6904/hoortdit7mf.jpg

http://img81.imageshack.us/my.php?image=schade7ie.jpg

ik heb ook alle nieuwe drivers geinstaleerd..
ik denk dat er iets mis met de hardware is maar wat...
ik heb men kast al helemaal open gemaakt en schoongemaakt ook cpu
Hier staat geen vraag in. Je deelt iets mee |:(

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 10-06-2006 12:23 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
al 's geprobeerd op de afbeelding te klikken zodat hij niet in je browserscherm gepropt wordt, maar gewoon met scrollbars op 100% wordt weergegeven? ;)

iig, waarom heb je je onboard geluid aan staan? Ik neem aan dat je die soundblaster gebruikt ipv de intel ac '97. Dat kan nog wel 's voor problemen zorgen:P

EDIT:
Inmiddels heb ik de geluidskaart eruit gehaald
lama:P

[ Voor 11% gewijzigd door Rigi op 10-06-2006 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik begruik niet de soundmax heb er uitgehaald gisteren :-s
maar toen alles nog wel goed werkte gebruikte ik ook die ac 97

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:30 ]

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

Noem eens een naam van een spel(len) ?

Als jij Oblivion speelt in 1600x1200 met alles op High.
Ja,, dan happert elk PC.

Verwijderd

Topicstarter
counterstrike source.batllefield..guildwars

speel alle sop hoog en als ik het omlaag doe verandert er niets
ik speel op 1260

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:27 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 15:31
Komop gideon82, iets minder lullig mag ook wel..

Je kunt proberen:
- Andere kaart (de kans is erg klein, maar misschien heb je 2x een defecte kaart gekregen)
- Settings op low, lage resolutie

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Wat is een geluidskaard?

Je proc is niet bepaald snel en volgens mij leunt CS vooral veel op je processor. Heb je wel je moederborddrivers geinstalleerd? Disable je onboard kaart eens en stop je SB er eens incl. fatsoenlijke drivers? Install de nieuweste DirectX eens? wat heb je zelf al geprobeerd?

• bl33d
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

Alles op hoog ? Dus met max. AA en AF neem ik aan ?

Verwijderd

Je cpu is helemaal al niet meer de snelste, die kan imo gewoon je grafische kaart niet meer bijbenen, alhoewel die ook geen high-end model is.

Alle instellingen hoog is gewoon te hoog gegrepen voor je systeem.

Verwijderd

Ik denk dat je met je huidige systeem gewoon niet meer kan verwachten, lage cpu en een, imo, budget kaartje. Meer ram op je videoplank zal dat niet vebeteren, sterker nog, het is iets trager. Dat er niets veranderd als je alles van hoog naar omlaag zet lijkt me sterk.

Draai anders maar eens een benchmark en vergelijk je resultaten maar eens met anderen :

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=6

Verwijderd

Topicstarter
alles super laag zetten helpt niet ik ging spelen op 800x en had dit.
ja ikw eet dat niet allemaal super dure shit is...maar waarom werkte hij in het begin prima en gaf hij me fps van ruim 75+ en tidjens actie ruim 50+

http://img98.imageshack.us/img98/7679/jammer5my.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:38 ]

Verwijderd

heb je er een molex ingedaan ?

(molex is zo'n 4pins voedingsstekker)

Verwijderd

Topicstarter
nee heb niets verandert aan de voeding nog nooit..
ik had alleen wel laaste extra intern geheugen ingedaan..
ik weet niet als daar aan kan liggen.. ik heb gisteren intern geheugen uitgehaald en geprobeerd werkte niet..en trouwens op men ouwe ati 9800 pro liep hij zelfs goed ieder egval counterstrike

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:46 ]

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Kijk eens op je kaart dan of er een molex aansluiting op zit. Als dat het geval is moet je die ook aansluiten (net zoals bij je oude 9800pro).

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:31:
Wat is een geluidskaard?

Je proc is niet bepaald snel en volgens mij leunt CS vooral veel op je processor. Heb je wel je moederborddrivers geinstalleerd? Disable je onboard kaart eens en stop je SB er eens incl. fatsoenlijke drivers? Install de nieuweste DirectX eens? wat heb je zelf al geprobeerd?
ik weet niet hoe je die disabeld maar ik heb de drivers van internet gebruikt niet die ouwe trope van de cd en ik heb direct x 9..

ik heb zelfs geprobeert extra mb vrijt egeven aan videokaart in bios ding schoon gemaakt.
heb men freq van beeldscherm verandert

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
1. Als je spellen speelt, laat je dan andere programma's aanstaan? (filesharing bijvoorbeeld).
Zet die programma's dan eens uit.

2. Je hebt de drivers geïnstalleerd, ik neem aan dat dit de drivers zijn met ATi's Catalyst Control Center? Heb je Microsoft's .NET Framework 2.0 ook (goed) geïnstalleerd?

3. Lees de FAQ's die bovenin dit subforum (Videoplanken & Beeldkanonnen) staan, eens door als je dat nog niet hebt gedaan.

4. Je mist behoorlijk wat leestekens (hoofdletters en punten), het gebruik daarvan maakt het makkelijker om je teksten te lezen waardoor wij je weer iets beter kunnen helpen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Dazzyon schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:47:
Kijk eens op je kaart dan of er een molex aansluiting op zit. Als dat het geval is moet je die ook aansluiten (net zoals bij je oude 9800pro).
ja zit maar 1 aansluiting op men videokaart zo n kleine met 4 gaatjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:52:
[...]

ja zit maar 1 aansluiting op men videokaart zo n kleine met 4 gaatjes
Zo iets?

Afbeeldingslocatie: http://www.wikihow.com/images/thumb/7/72/180px-Molex_on_card.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:37:
alles super laag zetten helpt niet ik ging spelen op 800x en had dit.
ja ikw eet dat niet allemaal super dure shit is...maar waarom werkte hij in het begin prima en gaf hij me fps van ruim 75+ en tidjens actie ruim 50+

http://img98.imageshack.us/img98/7679/jammer5my.jpg
Ik weet het niet hoor maar ik zie dat je FPS maar 21, 2 meer dan dat je nu hebt :?

En het lijkt me logisch dat je met een dergelijk systeem framedrops krijgt wanneer je meer tegenstanders tegen komt. Ook moet je niet vergeten dat ze de HL2 engine continu bijwerken, houd in dat het spel er alleen maar intensiever van wordt, 9 van de 10 keer.

• Rigi
Ik roep maar wat, maar klokt die radeon niet omlaag als het te warm onder z'n voetjes wordt? Het zou imho met dit weer niet echt ondenkbaar zijn dat je temperaturen nogal omhoog lopen.

Verwijderd

Topicstarter
temperatuur is goed... maar ik alitjd een goeie fps maar nu niet meer.
en sorry dat ik geen leestekens gebruikt ben dislectisch weet niet eens hoe je het schrijft

Verwijderd

Topicstarter
nee niet die een kleinere

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toevallig geen spyware?

[ Voor 103% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 18:15 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Rigi
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1192/tutorial-4pin_fdd_power_conn.jpg

Ongeveer dit formaat dan?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45
als ik jou was zou ik eerst maar eens ingaan op de vraag van Rigi, als je die niet aangesloten hebt, klokt je GPU terug waardoor je lage FPS zult hebben.

• BHQ
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Een onboard geluidskaart zuipt meestal redelijk wat CPU in games, zet die eens uit in de bios. weet je zeker dat je moederborddrivers zijn geinstalleerd? Staat DMA op je schijven aan? (caching e.d., kan uitmaken..)

@__xeno__ Dan werkt het toch helemaal niet meer? Bij 2 radeon's hier zonder voedingsstekker willen ze echt niet booten hoor ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 18:02 ]

Verwijderd

Modbreak:Als je niets zinnigs aan de thread hebt toe te voegen, post dan niet ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 17:57 ]

Verwijderd

Dat is een floppyconnector :Y)
Je hebt zoiets niet nodig, ik zie in ieder geval geen aansluitingen als ik naar x1600pro plaatjes google.

Aan posters die vragen of hij de pci-e connector heeft aangesloten:
Kom op jongens, als je zoiets gaat vragen moet je eerst googlen of ie zoiets nodig heeft, nu brengen jullie Riddick nodeloos in de war omdat jullie te lui zijn even te googlen. :(

• Rigi
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:22:
Dat is een floppyconnector :Y)
Je hebt zoiets niet nodig, ik zie in ieder geval geen aansluitingen als ik naar x1600pro plaatjes google.
...
klopt, maar die dingen worden ook gebruikt voor sommige vid kaarten. iig, dat claimen ze bij Hardwarezone. Ik heb ze ook nog nooit gezien op een vid kaart. Mja het is kleiner dan molex en het zijn 4 pinnetjes, dus worth a shot imho

• frickY
  • Laatst online: 16:05
Beetje jammer dat iedereen meteen begint te roepen dat zn proc te traag is. Men is veel te veel verwent tegenwoordig.
Ik speel CS1.6 op een P3 733Mhz met 396MB 100Mhz geheugen. DAT is een trage processor. En met mijn 9600Pro Light haal ik zelfs nog de 20 fps.

Daarbij zegt hij dat het voorheen wel altijd goed werkte.
De meest logische veranderingen sinds toen en nu zijn software matig. Aangezien een schone installatie ook niet hielp moet het hardware matig zijn.
Dan komen wat mij betreft de voeding en het geheugen als eerste aan de beurt;

Wat zijn je voltages idla en onder load?
Heb je Memtest al gedraaid en wat kwam daaruit?

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 17:59 ]

• SeatRider
  • Laatst online: 08:38

SeatRider

Hips don't lie

Modbreak:Op flames behoor je niet te reageren

[ Voor 90% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 18:00 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 16:54
Spyware?? De TS gaf al aan diverse malen zijn windows opnieuw te hebbe geinstalleerd. Wat voor voeding heb je? En heb je eventueel een andere ter beschikking? Kan je de kaart in een ander systeem testen?

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:36:
Beetje jammer dat iedereen meteen begint te roepen dat zn proc te traag is. Men is veel te veel verwent tegenwoordig.
Ik speel CS1.6 op een P3 733Mhz met 396MB 100Mhz geheugen. DAT is een trage processor. En met mijn 9600Pro Light haal ik zelfs nog de 20 fps.

De meest logische veranderingen sinds toen en nu zijn software matig. Aangezien een schone installatie ook niet hielp moet het hardware matig zijn.

Als ik me niet vergis is die screenshot van CS:source, en niet van CS 1.6, en dan is die proc WEL aan de trage kant, zeker met alle instellingen hoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 18:01 ]

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:36:
Duidelijk. Geen gezeur over te trage processor!
Precies, 2 keer een format. Kan toch nog aan driver problemen liggen icm bepaalde hardware.
Al gedaan? Mocht Memtest probs geven dan latten onafhankelijk testen. Prime95 test eens proberen voor je CPU.

Lijken mij ook hardwareproblemen. Kun je andere voeding lenen.
Wat heb je nog meer gedaan. Hoe zit dat met die geluidskaart, wanneer heb je die erbij gedaan. Kun herinneren wanneer het probleem is op getreden. Mss heb je toen wel iets aangepast. Het is erg belangrijk dat je alle essentiele aanpassingen vertelt.

Riddick, probeer een wat duidelijker te zijn, neem je tijd daarvoor. Het is in je eigen belang. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja die alleen in het wit

Verwijderd

Topicstarter
ja hij kan wel in een andere comp hier heb er nog 1 staan maar langzamere.. maar ook agp moederbord..probleem is volgens mij onstaan ongeveer meer dan maand geleden toen ik nieuwe intern geheugen had gekocht mar weet niet zeker als daar aan ligt want volgens mij werkte het in het begin met extra intern geheugen prima, ik had ook intern geheugen eruit gehaald en geprobeert maar geen suc6.en sinds ik aan het kloten ben is het erger geworden ik had eerst 40-20 en nu 10-25max.en kan je iets emer uitleg egven over hoe ik men cpu enzo test wat je zei

en dat van de voeding snap ik niet helemaal wat je er mee bedoeld?\
maar ik zla hem anders op men andere pc instaleren en dan kyken

greetz bedankt voor de antwoorden

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 17:14 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Ik heb een aantal dingetjes zitten trashen en her en der wat vlammetjes de deur uit gedaan. Let aub even op jullie gedrag heren
En zit die ook aangesloten op je Radeon? Mogelijk maakt hij slecht contact, haal hem er desnoods even uit en steek hem er opnieuw in.

Verder wordt het erg lastig om door de bomen het bos te zien. Misschien is het erg fijn als je even een _duidelijke_ samenvatting schrijft met daarin:
• Wat je nu allemaal geprobeerd hebt
• Welke drivers (en hun versienummers!) je op je systeem hebt geïnstalleerd
• Wat er allemaal op je systeem is geïnstalleerd en wat er op de achtergrond mee draait

Mocht je systeem toch om een of andere reden een zootje geworden zijn door het proberen van verschillende applicaties, drivers en andere programma's dan zou ik gaan kijken of je toch niet opnieuw kunt beginnen. Als je je computer helemaal leeg kunt gooien en dan vanaf stap 1 alle juiste drivers en dergelijke installeert dan moet het enigszins goed komen.

Maar als het kwa zooi nog meevalt dan zou je dat geheugenlatje eens op fouten moeten testen. Meestal krijg je gewoon vastlopers of crashes bij slecht geheugen in normale PC's, maar controle met Memtest kan het een en ander uitsluiten. Memtest86+ kun je met Google prima vinden en het is mogelijk om dan een programma te downloaden wat Memtest voor je op een diskette zet. Dan kun je vanaf die diskette opstarten en laat je hem zo een aantal uren testen.

Over je voeding: Het kan zijn dat je voeding te weinig stroom levert. Kun je ons misschien vertellen wat voor voeding je in je systeem hebt zitten? Mocht je dat al gepost hebben dan heb ik er overheen gelezen

Verder wil ik je vragen de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop te gebruiken als je zelf de laatste persoon bent die een bericht achter heeft gelaten.
Over je taalgeberuik kan ik enkel zeggen dat ja er gewoon de tijd voor moet nemen. Ik merkte net dat je je laatste bericht vrij snel zat te editen. Voor iemand zonder dyslexie is dat geen probleem maar als je dyslectisch bent is het verstandig om het gewoon rustig aan te doen. Kom je niet uit een woord, kijk dan of je het kunt vervangen door iets simpelers wat je wel gewoon kunt schrijven. Nogmaals schrijf rustig en zet aan het einde van je zinnen een . neer. En probeer ook aan andere leestekens te denken. Ik ken mensen met dyslexie en de meeste kunnen echt wel uitstekende nederlandse zinnen schrijven, zolang ze er maar gewoon de tijd voor nemen. En verder ben ik zelf ook verre van perfect geloof ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2006 18:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:02
Mischien is dit een beetje een harde reactie, maar als je niet eens weet wat een molex connector is mischien is het dan handig om 3d kaarten e.d. te laten installeren door iemand die er verstand van heeft?

Aan je overige reacties is ook te merken dat je niet echt weet waar je over praat, kortom: Laat eens een vriend die er meer vanaf weet naar je PC kijken!

Edit:
Draai ook eens 3dmark en post je score(s!) (wel standaart settings laten staan natuurlijk):
http://futuremark.com/download/3dmark05/

[ Voor 18% gewijzigd door HeldereM op 10-06-2006 17:49 ]

Verwijderd

Zo te zien speel je Counter-strike: Source.

Source engine is een engine waarbij hij bij een goede cpu bij zich gemak voelt.
Ofterwel. Source wilt een goede processor/ram.

Ik had vroeger ongeveer dezelfde pc en ik haalde ook 20 fps.
Na lange gezijk kreeg ik een nieuwe. En ja dat is bij jou ook nodig.

Zet alles op LOW en zet HDR/BLOOM uit.

Speel het spel mischien op dx 7.0? En mischien ook een goede nieuwe config?
http://forum.counter-strike.nl/index.php kijk ook ff naar speciale cs-topics

*EXTRA - ff op een rijtje*

1. Instaleer alle nieuwe drivers
2. Haal je spyware etc weg (Hitmanpro)
3. Controleer temparatuur, zo nee?
4. Format!
(5. Koop á spaar voor een nieuwe pc ;) )

Succes

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 22:10 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Jimbolino

troep.com

Ik speel Counter-strike: Source op een Amd XP 1800 (1533mhz) en een geforce 5700, en het draait goed genoeg hoor. Een te trage CPU lijkt me dus niet het probleem.

Ik zie dat je een intel chipset hebt, heb je de laatste intel chipset drivers erop gezet?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Modbreak:Waar zijn we nou mee bezig?

[ Voor 92% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2006 19:13 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Jimbolino

troep.com

Modbreak:Zie boven

[ Voor 84% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2006 19:13 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:06:

Speel het spel mischien op dx 7.0? En mischien ook een goede nieuwe config?
http://forum.counter-strike.nl/index.php kijk ook ff naar speciale cs-topics

Succes
@ TS: Ik zou echt alle nieuwste drivers downloaden ;)
@ Death RoW: HL2 werkt alleen op DX9.0c als ik me niet vegis...

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Anti-aliasing/Anisitropic filtering aan? Probeer eens op uit.
Op die screenshot leek het er namelijk op, dat er Anti-aliasing aan stond.
Reactie op hierboven, in je config/settings, kan je instellen om het spel op dx8 instellingen te spelen, dx7 weet ik niet zeker, lijkt me ook van wel, valve kennende met hun schaalbaarheid.

[ Voor 42% gewijzigd door RoadKill21 op 11-06-2006 19:45 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb net nog voor iemand een X1600 XT in een pc gebouwd, wel PCI-E dus deze had geen molex of zo'n floppy aansluiting. Een AGP versie zou dat wel kunnen hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Verder heb ik nog nooit gezien dat een kaart WEL werkt als je de molex NIET aansluit. Mijn Radeon 9700 doet het zonder molex namelijk niet en komt hij met een melding 'please connect molex to videocard' oid nog voor de POST. Dus dat kan nooit met een snelheidsprobleem te maken hebben.

Overigens een erg slechte kaart, want een XT versie (beduidend sneller als een PRO) haalt krapjes mijn 9500@9700 in. Ietsie pietsie sneller maar. Je oude Radeon 9800 lijkt mij dus een stuk beter, maargoed dat moet je allemaal zelf weten. Ik zou NEVER die kaart gekocht hebben als ik al een 9800 had, je gaat er gewoon op achteruit. Vreemde investering imho, maar misschien was ie dood gegaan?

Verder erg vreemd dat je prestaties zo achteruit zijn gegaan en dat het eerst WEL goed leek te werken. Probeer eens totaal andere drivers. Verder weet ik ook niet of die intel systemen nog speciale moederbord drivers vereisen, maar let hier altijd goed op.

En hell waarom nou een 512mb kaart, alsof die 2x zo snel zou zijn als die 256mb versie, lol :P Als het echt niet wil lukken, geef die kaart terug en ga je oude 9800 maar weer lekker gebruiken.

Verder ben ik het wel eens dat je huidige systeem met die x1600pro gewoon prima prestaties moet kunnen halen onder CS source. Zeker met 4xAA en 8XAF, daar speel ik zelf ook altijd mee met radeon9700 en minimaal 1024x768 en haal veel meer fps dan jij nu haalt, dus er zit weldegelijk iets niet goed. Wat precies, geen idee... maar ik wil niet onaardig doen ofzo, maar personen zoals jij met niet al te veel verstand komen regelmatig in dit soort situaties terecht waarbij ze geen idee hebben waarom het traag is terwijl het weldegelijk een reden heeft gehad, bepaalde handelingen die je inmiddels al vergeten bent of je bent niet structureel genoeg tewerk gegaan en ziet dingen over het hoofd. Voor een buitenstaander kan het erg moeilijk zijn om te zien WAT er precies fout is, zelfs met bergen ervaring.

[ Voor 24% gewijzigd door BruT@LysT op 11-06-2006 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten welke voeding ik heb..
maar ja het rare blijft dat hij het in begin perefect deed nergens last van
hoge fps 50+ alle instellingen op aller hoogste..mischien moet ik nog 1x format doen,
en als dat niet lukt heb ik nog wel een vriend die er verstand van heeft en laat hem er wel naar kijken.
want word er gek van.en ik weet ook niet hoe een mem tewst moet

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Hey Riddick,

Kheb helaas vorige week hetzelfde kaartje gekocht en vond er ook een aardig probleempje mee.
Toen ik m'n favoriete Racegame (GTLegends) wilde proberen met het nieuwe kaartje viel me op dat er ineens een hoop gestotter plaatsvond die ik niet had met het vorige kaartje (een ati Radeon 9600 xt)
Ik had nog niet eens de settings van het spel hoger gezet.
Helaas heb ik zo'n beetje hetzelfde systeem als jij maar ik ben het inmiddels gewend om een beetje achter de feiten aan te lopen... niet iedereen heeft het geld.. of krijgt het.. om een vet systeem te kopen .. dus een beetje respect voor de minderbedeelden svp.

Toen dit grove gestotter begon ben ik gelijk in de taskmanager gedoken, (alt-tab uit het spel en ctrl-alt-del) en vond tot mijn grote verbazing dat het bestand CLI.exe daar ineens de boventoon voerde. Normaal draait er maar 1 proces genaamd CLI.exe.. nu waren het er zeker 20 die vrij vlot zichzelf weer in lucht deden oplossen. Dit CLI.exe -CCC is het bestandje dat er voor zorgt dat jij waar dan ook in het Catalyst Control Centre kunt komen.. meerdere mensen hebben hier problemen mee (gehad).

Ik ben een tip op gaan volgen.. kheb alle ATi-crap eraf gegooid.. heb de registry schoongepoetst van alle dooie links en heb opnieuw opgestart.. vervolgens het cd'tje gedraait met die december 2005 drivers en dit keer een "EXPERT" install gedaan.. daarbij heb ik de CCC niet aangevinkt, en dus ook niet geinstalleerd.

Het probleem voor mij was hiermee opgelost.. tot ik Flightsimulator 2004 probeerde..

Omdat dit programma uit het gelijknamige assortiment van het besturingssysteem komt heeft dit (schijnbaar) een aparte aansturing van de AA en de AF nodig anders draait ie voor geen mallemoer. tenminste.. het ziet er niet uit! Met m'n 128 mb kaartje kreeg ik betere visualisaties dan nu met een 512.. doh! Ofwel.. en hiermee ga ik zo expirimenteren, ik zal de CCC nog 1 keer installeren en kijken of het dan werkt.. en kijken of ie niet weer 20 van die CLI.exe's in m'n taskmanager opent.... deze VRETEN Ram...
Anders gezegd.. zover ik nu heb gezien is een microsoftprogramma het enige wat eigenlijk de Catalist Control Centre nodig heeft.. de rest kiest er "gewoon" zelf voor of de AA en AF op zoveel X komt te staan

Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje uit de rats heb gehaald.. je bent niet de enige!

groetjes Frankestein

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 17:29 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Drivers voor je videokaart pluk ik doorgaans niet van de CD, maar van het web. Op de CD staan dikwijls gewoon oudere versies.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

dat verbaasde me namenlijk een beetje.. een driver van dec 2005.. niet eens zo oud.. en dan de tip van de week.. zorg zowieso bij ATI dat je nooit de nieuwste driver installeert.. schijnt dat er VAAK dingen mis gaan..

Sry... ;)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik gebruik gewoon de nieuwste drivers van ATI, maar dan de losse drivers, in combinatie met ATI Tray Tools, voor de settings. werkt perfect, en trekt nouwelijk resources :D .

Check is bij dxdiag (uitvoeren: dxdiag, tabblad:beeldscherm) of je AGP-oppervlakteversnelling wel aanstaat... als dat niet aanstaat werkt je kaart namelijk op PCI snelheid, en das erg traag...
Check de SmartGart settings van ATI, wat staat er allemaal bij?

[ Voor 43% gewijzigd door BiG-GuY op 21-06-2006 21:08 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 22:49

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

In reactie op je problemen: Ik denk dat je toch beter naar iemand kunt stappen die weet hoe de dingen werken, wat anderen al zeiden, je weet niet goed hoe alles in elkaar zit. Voor ons is het dus moeilijk je te helpen.

Voorbeeld: Het zou aan je voeding kunnen liggen, maar we weten niet welke voeding je hebt, dus kunnen we het niet controleren.

De Grafische kaart is nou ook niet bepaald de beste kaart. Niet iedereen heeft geld voor een high-end kaart. Dat je fps dropt kan liggen aan de temperatuur van de kaart, als deze niet voldoende gekoeld wordt zal de kaart trager worden. Als je echt zeker wil zijn van een goeie fps is het toch beter om meer te betalen voor kwaliteit (Bijvoorbeeld producten van EVGA, Gainward of His).

Ik hoop dat mijn reactie enigzins nuttig is voor jouw :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Waarom draait de topicstarter ook geen dual channel met zo'n systeem?
volgensmij een mixje van een aantal verschillende geheugenmodules :P

[ Voor 37% gewijzigd door Dnc1n op 22-06-2006 01:03 ]

Pagina: 1