timeouts bij trace

Pagina: 1
Acties:

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding. Het probleem is er al een hele tijd, maar ik begin het ondertussen aardig zat te worden en daarom is mijn hoop op jullie gevestigd.

Wat is het probleem:
Mijn vrouw is zeer actief op de website www.clubs.nl en nu is het probleem dat ze vaak niet kan connecten naar die website. Je krijgt dan tezien dat de website niet bestaat oid, heel vervelend dus als je een berichtje verstuurd en het dus weer niet aankomt of je 30x moet refreshen om de mainpage te kunnen zien. Andere websites op internet geven meestal geen problemen. Nu heb ik echt al van alles geprobeerd om de verbinding met die website proberen te optimaliseren maar het werkt allemaal niet.

Ik heb contact hegad met clubs.nl en zei stelde voor een een trace naar hun website uittevoeren. Nu is het probleem dat bij die trace de eerste 2 stappen een timeout geven en dat geeft dus waarschijnlijk de problemen van het niet vinden van de webiste. Dit is dus niet alleen bij www.clubs.nl maar bij alle websites die ik doe. Of het nu google is of tweakers.net. :/
Bezig met het traceren van de route naar www.clubs.nl [213.75.10.132]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 8 ms 9 ms 8 ms 195.190.249.108
4 12 ms 12 ms 12 ms G7-23-31.dr2-asd4.nl.euro.net [194.134.180.17]
5 13 ms 12 ms 13 ms 10GE1-4.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.5]
6 13 ms 13 ms 12 ms wanadoo.planet.nl [194.134.180.126]
7 12 ms 12 ms 13 ms 213.75.14.78
8 13 ms 12 ms 14 ms iawxssw-dc2-L4-fe04a.wxs.nl [213.75.10.5]
9 13 ms 13 ms 13 ms 213.75.10.132
De trace is voltooid.
Zij zeiden dus dat het probleem bij mijn computer lag. En dat clubs.nl een nogal "zwaare" website was met veel scriptjes..

Nu heb ik daarom contact gezocht met wanadoo (mijn provider) om te kijken of zij een oplossing hadden voor het probleem. Het lijkt er wel op of ik geen connectie krijg met de livebox oid.
Wat wanadoo antwoorde was dat ik een proxyserver moest instellen en nog wat andere maatregelen zoals de firewall uit, en ik moet WinsockXPFix uitvoeren. Maakt allemaal geen verschil.

Wij hebben hier 2 computers staan die beiden de zelfde problemen hebben. Als je de trace uitvoer vanaf 1 van de computers geeft die een timeout bij de eerste en tweede regel. Een trace naar het ipadress van de Livebox gaat wel goed.
Bezig met het traceren van de route naar 192.168.1.1 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
De trace is voltooid.
Wat heb ik verder nog gedaan om te kijken of het verschil maakt:
Kabels vervangen.
Computer geformatteerd.
Maar 1 computer aan de livebox aangesloten ipv 2.
Livebox gereset en nieuwe firmware laten downloaden.

Ik heb dus echt geen idee meer wat ik nu nog kan proberen om het probleem op te lossen. Misschien dat iemand me nog een paar tips oid kan geven.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Wanneer je een trace doet maakt het niet uit dat tussenliggende hops niet reageren. Daar kan het probleem dan ook niet liggen.

Wanneer het alleen gebeurt bij clubs.nl en voor de rest op geen enkele andere site zou ik het toch wat eerder bij clubs.nl zoeken dan bij jezelf...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MagicTempest schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:54:
Wanneer je een trace doet maakt het niet uit dat tussenliggende hops niet reageren. Daar kan het probleem dan ook niet liggen.

Wanneer het alleen gebeurt bij clubs.nl en voor de rest op geen enkele andere site zou ik het toch wat eerder bij clubs.nl zoeken dan bij jezelf...
Dank voor je response. Mocht dat zo zijn dan ga ik wel weer bij clubs.nl klagen.
Probleem daar is alleen dat je ze niet gewoon kan bellen en alles er online gereged moet worden, en de email service zwaar zuigt :(

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
justawitte schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:02:
[...]

Dank voor je response. Mocht dat zo zijn dan ga ik wel weer bij clubs.nl klagen.
Probleem daar is alleen dat je ze niet gewoon kan bellen en alles er online gereged moet worden, en de email service zwaar zuigt :(
Die time-outs geeft de Livebox altijd. Dat is gewoon traffic op de LAN. Je moet maar eens tracen naar websites, die jij wilt kunt bezoeken. Dan krijg jij namelijk bij die hops exact hetzelfde te zien.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:58

BrZ

Standaard traceroute werkt door middel van pings. Indien op de host is ingesteld dat hij niet antwoord op pings, krijg je zulke timeouts. Routing gaat echter wel probleemloos, dat staat daar compleet los van.