tcp/ip kennis voor routering?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
ik mag (moet, maar doe't graag) binnenkort een seminarie gaan volgen over routers.
Gaat uit vanwege fabrikant allied telesyn, maar 1 van de vereisten is dus dat je iets kent van tcp/ip.. ik ken hier dus geen jota van. (noujah, toch niks meer dan basics)
Iemand een idee welk aspect van tcp/ip belangrijk is voor routing? Desnoods korte uitleg ofzo?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 15:21

Metzie

Nyaano !

TCP/ip is zeer zekers belangrijk.

Routers werken voornamelijk alleen maar over tcp/ip.
Het is waarschijnlijk dat je moet weten hoe het subnet mask werkt. Verschillende subnetten kan herkennen. Verschillen tussen routers, gateways, switches. Host en network id's kan herkennen.

Tcp/ip (de opleiding van MS) is veel omvattend en behandeld veel meer dan aleen het netwerkprotocol.

edit:
nederlands}:O

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
gateway = vertaler tss protocols, router vgl met tabellen wara het packet heenmoet,
switch stuurt het richting specifiek segment?

host en network id's.. euuhh
subnet masking :r ingewikkeld spul dat me tot op heden niet duidelijk is uitgelegd (of ik ben gewoon niet slim genoeg)

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Je moet gewoon op de sites van Cisco en 3com hun verhaal ophalen. En dan ken je het meeste wel. Maar ik zou ook even kijken naar de verschillende routing protocols zoals rip, (e) igrp, ospf en bgp. Anders snap je van het hele verhaal ( als ze een beetje dieper gaan ) geen zak. :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(