Breedbeeld laptop resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Mijn laptop, een Acer Travelmate 4000 met Radeon 9700 doet het, en heeft het al bijna 2 jaar lang prima gedaan zonder problemen. Het is dus een breedbeeldscherm. Gisteren echter heb ik iets raars na het spelen van Battlefield 1942, het spel crashte (zoals gewoonlijk) en ik tuurde ineens weer naar mijn mooie bureaublad, en sinds toen is het beeld op mijn bureaublad helemaal klote, het is helemaal uitgerekt, alsof het uitelkaar is getrokken, het ziet er gewoon niet uit.

Op een resolutie van 800*600 en 1024*768 geeft het ding zo'n uitgerekt beeld. Als ik hoger doe heb ik hier geen last van, maar dan heb ik het probleem dat het beeld niet op het scherm past en ik moet scrollen om van de linkerkant naar de rechterkant te kunnen komen. Ik heb al echt urenlang zitten knooien maar ik kom er met mezelf niet echt uit. Iemand die hier iets meer van weet?

TMAXTINT

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Het kan aan mij liggen, maar als je op een breedbeeld monitor (16:9?) een resolutie van 800x600 of 1024x768 (4:3) gebruikt, hoort het dan niet uitgerekt te zijn :?

Misschien moet je eens een custom resolutie proberen die wél breedbeeld is.
(Overigens heeft dit meer met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken dan met CSL :P)

The devil is in the details.

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
op een breedbeeld laptop heb je een breedbeeld resolutie nodig :+

When in doubt, Ctrl-Q

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Maar als je een breedbeeld hebt, moet je dan niet aan resoluties met een andere verhouding? (848*480 of 960*600) Ik heb geen breedbeeld, maar dat lijkt me wel handiger.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 21:56
Zitten er geen breedbeeldresoluties in het rijtje? 1280x800 oid? Anders via het tooltje van ATi? Als je daar niks mee kan is er altijd nog zo'n programma waarmee je bijna elke denkbare resolutie in kan stellen, maar daar weet ik de naam niet meer van.

lol@spuit 111

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Qips op 10-06-2006 11:23 ]

Verwijderd

Heb dit vroeger ook wel eens gehad, was te wijten destijds aan een driver probleem, hij schakelt niet goed terug naar de huidige desktop resolutie. Verder, gezien het spel al steeds crashed, is het spel denk ik toch wat te zwaar voor je specs.

Wat zijn je specs. eigenlijk ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoek eens naar de optie "Breedbeeld verhoudingen behouden op aangesloten beeldschermen" in de drivers. Ik dacht dat je dankzij die optie aan de zijkanten van het beeld zwarte balken krijgt, bij een standaard 4:3 resolutie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Probeer eens zowel de driver van je videokaart als je beeldschermdriver te updaten. Als het goed is zie je dan wel weer een breedbeeldresolutie en kan je weer normaal werken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1