Toon posts:

[SpeedTouch 546] wil niet rebooten / led failure

Pagina: 1
Acties:
  • 2.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden besloot ik een dhcp spoof config up te loaden naar m'n SpeedTouch (om zo m'n embedded systeempje met m0n0wall te kunnen configgen voor internet gebruik) maar sinds ik deze ini geupload heb wilt hij nietmeer rebooten of contact leggen met m'n pc.

Ik heb geprobeerd een factory reset te doen , wil hij niet (reboot niet) , en deelt ook geen dhcp lease meer uit aan m'n pc , zowel :

pc > switch > modem

als

modem > pc

Ook m'n pc een statisch ip gegeven , in de 192.168.0.x , 192.168.1.x , en 10.0.0.x range , maar dan vind hij hem nog niet , had ook nog geprobeerd met het SpeedTouch connect tooltje proberen te connecteren (op mac adress) maar dat doet hij (ook :z ) niet....

Had al enkele dagen geleden een mailtje naar de helpdesk gestuurd maar daar heb ik nog altijd geen antwoord op gekregen...

Hartelijk bedankt voor tips & hulp !

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

heb je ook een resetknopje op dat ding? Of niet? Probeer eens een harde reset. Als je (nog) geen resetknopje hebt, dan is er ook een methode voor een hard reset.

[ edit]
zo dus:
How to perform a hardware reset to factory defaults Proceed as follows:

1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it
starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.

[/edit]

[ Voor 69% gewijzigd door silverstorm op 10-06-2006 11:30 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:29:
heb je ook een resetknopje op dat ding? Of niet? Probeer eens een harde reset. Als je (nog) geen resetknopje hebt, dan is er ook een methode voor een hard reset.

[ edit]
zo dus:

2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it

[/edit]
Yup , er staat een resetknopje op , maar als ik deze indruk (>45sec) dan reset hij normaal nog niet , terwijl hij dit wel deed voordat ik het dhcp spoof config erop had gezet. Ook met power off > resetknopje indrukken > power aanzetten > inhouden > ledjes flikkeren
gaat hij niet naar de factory defaults , terwijl ik dat net zo graag wil hebben |:(

Verwijderd

Gewoon je pc even een static ip geven in de 10.0.0.x range.

Dan power eraf van de st546, reset knopje aan de achterkant met paperclip of iets indrukken, ingedrukt houden terwijl je power erop zet, dan wachten totdat powerlampje groen-rood-groen-rood-groen-rood etc gaat knipperen, dan bevindt het modem zich in factory default modus. Dan even met het firmware upgrade tooltje van speedtouch andere firmware erop knallen en als het goed is leeftie dan weer. Reset knopje werkt namelijk niet meer, dus ik ben bang dat er iets met de firmware aan de hand is. Suc6

GrtZ

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:50

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:02:
Gewoon je pc even een static ip geven in de 10.0.0.x range.

...
Lezen is ook een vak apart :P
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:00:

Ook m'n pc een statisch ip gegeven , in de 192.168.0.x , 192.168.1.x , en 10.0.0.x range , maar dan vind hij hem nog niet , had ook nog geprobeerd met het SpeedTouch connect tooltje proberen te connecteren (op mac adress) maar dat doet hij (ook :z ) niet....
Baathaar heb je dit al gedaan

Hardware Reset

alternativ

Verwijderd

Alternativ schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:38:
[...]

Lezen is ook een vak apart :P

[...]
Nee, jij voegt extra waarde aan deze post toe! LOL! Ten eerste had ik dat echt wel gelezen en ik weet zeker dat hij mijn tip nog NIET geprobeerd heeft. Ten tweede neem jij klakkeloos een tip over van Silverstorm, welke NIET kan werken op een ST546 simpelweg omdat dit methode is om een ST510 te resetten!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:49:
[...]

Nee, jij voegt extra waarde aan deze post toe! LOL! Ten eerste had ik dat echt wel gelezen en ik weet zeker dat hij mijn tip nog NIET geprobeerd heeft. Ten tweede neem jij klakkeloos een tip over van Silverstorm, welke NIET kan werken op een ST546 simpelweg omdat dit methode is om een ST510 te resetten!
Pardon zie je die smiley??

Toevallig heb ik baathaar al gesproken op msn over dit probleem en al een hele reeks tips gegeven. En pardon de st510 is een voorganger van de st546 met als enige verschil ondersteuning voor adsl2+ en wat minieme wijzigingen aan de pcb en console.

alternativ

Verwijderd

Powerbutton en resetbutton bij ST510 is een en dezelfde, terwijl de st546 een apart powerknopje heeft en een apart rsetknopje ;) Daarom klopt die beschijving niet voor de st546.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:04:
Powerbutton en resetbutton bij ST510 is een en dezelfde, terwijl de st546 een apart powerknopje heeft en een apart rsetknopje ;) Daarom klopt die beschijving niet voor de st546.
Je hebt gelijk

Ik heb nog even de manual erbij gepakt
Hardware reset Proceed as follows:
2 Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Keep it pushed until
the power LED lights red - this will take about 7 seconds.
3 Release the reset button.
4 The SpeedTouch™ restarts.

alternativ

Verwijderd

Idd, en wat jij nu beschrijft is een gewone reset van de configuratie. Als je echter, net als hier het geval is, de speedtouch helemaal niet meer kunt benaderen met de upgrade wizard zelfs niet, dan moet je even doen zoals ik hierboven beschreven heb. Dat moet lukken, die speedtouch krengen zijn niet zomaar kapot ;) Of je moet hem van 4 hoog naar beneden smijten...

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:33:
Idd, en wat jij nu beschrijft is een gewone reset van de configuratie. Als je echter, net als hier het geval is, de speedtouch helemaal niet meer kunt benaderen met de upgrade wizard zelfs niet, dan moet je even doen zoals ik hierboven beschreven heb. Dat moet lukken, die speedtouch krengen zijn niet zomaar kapot ;) Of je moet hem van 4 hoog naar beneden smijten...
Mwah kan altijd een poging doen natuurlijk ;)

Maar goed voor zover jij beschreven hebt is dat ook een factory reset toch?

Je zou natuurlijk ook ff de nieuwe firmware tool erbij kunnen pakken en kijken wat je daarmee kunt, als deze het modem wel vind heb je geluk natuurlijk. Er staat me iets bij dat je het modem in de upgrade modus kunt zetten door middel van een reset procedure.

Ahh nu snap ik wat er mis is gegaan, babylonische spraakverwarring
Dan even met het firmware upgrade tooltje van speedtouch andere firmware
Je wilt het modem opnieuw flashen :)

alternativ

Verwijderd

Hehe, jup, ik had het inderdaad ook wat simpelere kunnen verwoorden, maar zoals ik begreep uit het starttopic, kon hij het modem in zijn geheel helemaal niet meer benaderen. Deze procedure helpt mij dan altijd :) Fijn weekend verder, ik ga de bbq aanzetten...

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:49:
Hehe, jup, ik had het inderdaad ook wat simpelere kunnen verwoorden, maar zoals ik begreep uit het starttopic, kon hij het modem in zijn geheel helemaal niet meer benaderen. Deze procedure helpt mij dan altijd :) Fijn weekend verder, ik ga de bbq aanzetten...
offtopic:
bbq ze :Y) ik ga richting terras :)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geprobeerd om een factory reset te doen , wil niet terug gaan naar default config :/
ook geprobeerd met een lease in de 10.0.0.x range en dan , maar dan ook niet... Met dat tooltje geprobeerd te connecten maar : ...

Modem kapot dus lijkt me ;(

Als iemand nog iets weet wat ik nog proberen hoor ik het graag , anders hartelijk bedankt voor de reacties en hulp tot nu toe en dan wordt het maar een RMA richting SpeedTouch.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

Heeft iemand nog tips oid ? Heb geprobeerd hem te RMA'en maar :

-De verkoper op marktplaats gaat opeens 'onzichtbaar' , negeerd m'n emails , en als ik bel legt hij de telefoon gewoon af :(

-Speedtouch Nederland is 'niet bevoegd om RMA te verzorgen'
quote: Speedtouch
Wij verzorgen helaas niet de RMA procedure in Nederland.
U zult het modem defect moeten melden bij degen die U het modem verkocht of
gegeven heeft.

Mocht U het modem bij Uw internetaansluiting hebben gekregen, zult U Uw provider
moeten bellen voor een nieuwe.
Vermeld dan ook het referentie nummer 21899534 als bewijs dat U met ons
gesproken heeft.
Kan ik dan nergens terecht om garantie te claimen ? Of kan ik het zelf op de een of andere manier , desnoods met de modem open te halen en de garantie te overschrijden , niet oplossen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 12:19 ]

Verwijderd

Meestal vervalt de garantie als je een flash uitvoerd, maar je kan over het algemeen alleen RMA krijgen via de verkoper.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:01:
-De verkoper op marktplaats gaat opeens 'onzichtbaar' , negeerd m'n emails , en als ik bel legt hij de telefoon gewoon af :(
Aan de andere kant, je koopt goedkoop een goed werkende modem op marktplaats, vervolgens ga je knutselen en nu verwacht je dat anderen het maar oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:10:
Meestal vervalt de garantie als je een flash uitvoerd, via de verkoper.
Garantie vervallen ? Als er zelf op de speedtouch site software & config files beschikbaar worden gesteld om het te doen ? Hmmm das ook de eerste keer dat ik dit hoor....
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:10:
maar je kan over het algemeen alleen RMA krijgen via de verkoper.
Ok , en wat als hij dit blijkbaar weigerd ? Dan ben je gewoon 'genaait' ?
Hij heeft trouwens een eigen website (bedrijf ?) www.beeksoft.nl
epias schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:05:
[...]
Aan de andere kant, je koopt goedkoop een goed werkende modem op marktplaats, vervolgens ga je knutselen en nu verwacht je dat anderen het maar oplossen.
Excuseer ? Als ik op marktplaats een product koop en ik ga ervanuit dat dit perfect werkt , en dit doet het ook na 4 weken testen , dan zal het mijn fout zijn dat na een ander config te uploaden (dat nota bene op de site van speedtouch zelf te krijgen is) de modem stuk is ? :X

Het lijkt me gewoon ergens een fout , normaal hoort hij gewoon als je > 45 seconden de 'resetknop' inhoudt te flashen naar z'n orginele firmware , je connect gewoon en klaar. Dit is echter NIET het geval terwijl ik me bij mijn weten altijd aan de warranty policy gehouden heb , en dan mag ik geen RMA eisen ? Sorry maar dit gaat m'n petje ff te boven...

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:17:

Excuseer ? Als ik op marktplaats een product koop en ik ga ervanuit dat dit perfect werkt , en dit doet het ook na 4 weken testen , dan zal het mijn fout zijn dat na een ander config te uploaden (dat nota bene op de site van speedtouch zelf te krijgen is) de modem stuk is ? :X
Het is zo dat jij willens en wetens de configuratie hebt aangepast, echter met bestanden die speedtouch jou heeft voorzien. Vandaar dat je hiervoor ook bij speedtouch voor RMA/Garantie mag aankloppen, echter de route daarnaartoe moet je zelf uitzoeken, dat kunnen wij jammer genoeg niet voor je doen.

alternativ

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:17:
Excuseer ? Als ik op marktplaats een product koop en ik ga ervanuit dat dit perfect werkt , en dit doet het ook na 4 weken testen , dan zal het mijn fout zijn dat na een ander config te uploaden (dat nota bene op de site van speedtouch zelf te krijgen is) de modem stuk is ?
Er bestaan verschillende versies van de config bestanden, het is aan jou om niet de verkeerde te pakken.
Het lijkt me gewoon ergens een fout , normaal hoort hij gewoon als je > 45 seconden de 'resetknop' inhoudt te flashen naar z'n orginele firmware , je connect gewoon en klaar.
Bij een reset wordt de user.ini en/of isp.def gedelete. Doordat deze "corrupt" is gebeurt dit nu niet. Het is algemeen bekend en er is ook een oplossing. Google is je vriend.

Verwijderd

Topicstarter
epias schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:08:

Er bestaan verschillende versies van de config bestanden, het is aan jou om niet de verkeerde te pakken.
M'n provider stond niet in de lijst met de door SpeedTouch geleverde dhcp spoof configs. Daardoor heb ik gedaan wat me het meest logische leek , de meest verspreide provider van Nederland genomen (KPN) en deze getracht te uploaden. Ik wist dat ik manueel dan een aantal zaken moest veranderen zoals de VPI/VCI settings , de user & password , etc. Volgens de uitleg van Alternative kon ik deze gewoon via de webinterface aanpassen. Helaas niet dus :|
epias schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:08:
Bij een reset wordt de user.ini en/of isp.def gedelete. Doordat deze "corrupt" is gebeurt dit nu niet. Het is algemeen bekend en er is ook een oplossing. Google is je vriend.
Een zoektocht voordat ik dit topic zocht naar oa
speedtouch 546 + corrupt en speedtouch 546 + user.ini leverde geen bruikbare resultaten op , kan je anders een hint geven op wat ik wel moet zoeken of iets specifieker zijn ?

In de manual ben ik wel nog tegen gekomen dat je via een BOOTP server de firmware kan herstellen, ik veronderstel dat het dat is wat ik nodig heb ?

Omdat ik niet wist wat BOOTP was heb ik hierna ook gezocht , maar buiten wat algemene uitleg over wat het is , en een manier om een BOOTP server op te zetten in Linux ben ik niet verder geraakt |:(

Weet je misschien een programma dat ook werkt op nt , en/of vertellen of dit de 'oplossing' is ?

Alvast hartelijk bedank

offtopic:
is de email in je profiel tevens je msn ? misschien is het makkelijker om zo tot een oplossing te komen en die dan hierna hier te posten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 12:39 ]

Verwijderd

[ edit]
...................

[/edit]
Dit is voor de St510, dus zinloos voor topicstarter

St546 kent inderdaad problemen met uitgeven van dhcp lease
probeer volgende eens in te stellen in je nic

IP: 10.0.0.150
sub 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138

Dan zal het moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 12:49 ]

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:
[...]

M'n provider stond niet in de lijst met de door SpeedTouch geleverde dhcp spoof configs. Daardoor heb ik gedaan wat me het meest logische leek , de meest verspreide provider van Nederland genomen (KPN) en deze getracht te uploaden. Ik wist dat ik manueel dan een aantal zaken moest veranderen zoals de VPI/VCI settings , de user & password , etc. Volgens de uitleg van Alternative kon ik deze gewoon via de webinterface notepad ;) aanpassen. Helaas niet dus :|

alternativ

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:
In de manual ben ik wel nog tegen gekomen dat je via een BOOTP server de firmware kan herstellen, ik veronderstel dat het dat is wat ik nodig heb ?
Hier kun je er alles over lezen. De firmware met upgrade wizard kun je vinden op speedtouch.nl.
Weet je misschien een programma dat ook werkt op nt , en/of vertellen of dit de 'oplossing' is ?
Je kunt het gewoon met de upgrade wizard doen, voor de rest heb je niets nodig.

Verwijderd

epias schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:11:
[...]
Hier kun je er alles over lezen. De firmware met upgrade wizard kun je vinden op speedtouch.nl.

[...]
Je kunt het gewoon met de upgrade wizard doen, voor de rest heb je niets nodig.
In mijn 4de posting staat precies hetzelfde en dan nog wel in het nederlands. Die topicstarter moet eens wat beter lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:19:
[...]

In mijn 4de posting staat precies hetzelfde en dan nog wel in het nederlands. Die topicstarter moet eens wat beter lezen.
Anders moet jij wat beter leren lezen ? Zoals je in deze post kan lezen had ik het al geprobeerd , maar dan blijkbaar op de verkeerde manier. (lees hieronder)

Heb ondertussen het probleem gevonden / verholpen, ik dacht dat je met het SpeedTouch connect tooltje moest connecten NA dat de ledjes op en af rood & groen flikkerden , bleek dat het tijdens het detecteren naar de modem moest gebeuren... Firmware op 1-2-3 gerestored en ben momenteel weer met de SpeedTouch online :)

Ga zo meteen weer eens proberen om hem in dhcp spoof mode te krijgen , maar dan met de juiste VPI/VCI settings op voorhand in de config aangepast :X

Bedankt aan iedereen in dit topic die me geholpen heeft en dan speciaal aan Alternativ voor me op msn altijd te woord te staan. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 19:33 ]

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:19:
[...]

In mijn 4de posting staat precies hetzelfde en dan nog wel in het nederlands.
Klopt, heb daar ook overheen gekeken :o Misschien omdat je de term 'factory default modes' gebruikte, dan denk ik gelijk aan een standaard reset procedure.
Pagina: 1