Toon posts:

Stekkertje vast aan 9800 Pro: ben ik nou gek...?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer m'n kapotte Radeon 9800 Pro uit de computer te halen. Gaat prima, alleen zit er zo'n stroomstekkertje aan dat ik maar niet los krijg! 8)7 Die dingen zitten toch niet vastgeklikt of zo? Zo'n platte stekker moet je er toch gewoon uit kunnen trekken? Ik heb het met een tang geprobeerd (maar dan krijg ik geen goede grip), met een schroevendraaier, heen en weer gedrukt en weet ik veel maar hij blijft compleet vast zitten!

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik soms ergens op drukken of zit er van binnen toch een of ander haakje vastgeklikt??? Ik heb al een nagel compleet doormidden gescheurd en wordt pisnijdig op dat stomme stekkertje... :( HELP!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
Je moet gewoon trekken. Die molex stekkertjes zijn soms wel heel vervelend. Probeer hem wel zo recht mogelijk te houden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik denk dat je het over een fdd stroomstekkertje hebt?
Die moet je voorzichtig omhoog trekken, bij een molex is het meer een kwestie van hard trekken of heel voorzichtig heen en weer wrikken.
En dus niet aan het snoer, maar aan het plastic! :P

[ Voor 13% gewijzigd door RoadKill21 op 10-06-2006 11:18 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ellendige dingen zijn dat :X
Ik haal altijd m'n hand op meerdere plekken open omdat ik met veel geweld die stekkertjes eruit moet trekken. Ook uit HD's en optische drives.
Nu is me wel opgevallen dat bij betere (duurdere) voedingen het veel makkelijker gaat, en bij die goedkope no-name gevallen is het altijd een waar drama.

Saved by the buoyancy of citrus

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Flink heen en weer wrikken. Met wat pech zijn de pennetjes geoxideerd waardood ze vast zitten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

_Ernst_

Mark It Zero!

Aangezien je zegt dat ie kapot is, kan het misschien ook zijn dat ie zit vastgesmolten omdat ie een keer teveel stroom heeft getrokken. In dat geval zul je heel wat kracht moeten zetten, en is het de vraag of het heel blijft...

Idd wat Cyphax hierboven zegt, het verschilt per voeding een beetje, en ook per apparaat...

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Pffffffffffffffffffffffffff, dank voor de adviezen.... Ik heb 'm er toch uiteindelijk uitgekregen met redelijk grof geweld. Ik moest hem wel compleet schuin eruit trekken: recht ging absoluut niet! Goeiendag, wat een rotstekkertje, zeg... Ik dacht echt dat ik de stekker zelf compleet aan gort zou trekken, maar niet dus: hij werkt ook nog steeds. ;)

Nou ja, nu weet ik voor de volgende keer dat ik niet TE voorzichtig moet zijn...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Schuin heen en weer bewegen werkt hier ook altijd idd :)
Niet echt goed voor je aansluiting (maxtorschijf die bij een tikje op de stekker al uitvalt :X) maar los komen ze, daar gaat het om ;)
Kan best zijn overigens dat de kaart kapot is gegaan door teveel vonkwerk in die stekker? :?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Hier ook wrikken idd, die videokaartplugjes zijn echt een hel 8)7.
Pagina: 1