Toon posts:

Opstarten Windows Vista + XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik heb nu Windows Vista Beta 2 geinstalleerd en het loopt echt lekker vind ik zelf, Office werkt erg lekker en het ziet er gelikt uit, ik krijg netjes een keuze met het opstarten, alleen dan zit daar ook gelijk het probleem, als ik op XP klik ( earlier version of windows ) dan laad hij door en dan komt er een knipperent balkje links in de boven hoek en doet hij niks meer, waar kan dit aan liggen? Kan het te maken hebben met de file: BOOTSEC ( BAK file ), die heb ik namelijk een keer proberen te openen met wordpad, alleen denk ik dat het daar fout is gegaan, iemand een idee ?

Verder werkt alles super van geluid tot video kaart

Verwijderd

hmm.. ik heb gisteren ook een vista versie geinstald 5384 legaal versie.. en daarbij heb ik ook windows xp draaien. Zelf kan ik gewoon booten naar me oudere windows, heb je misschien een backup van je windows? zodat je terug kan image. Over het echte probleem zou ik zo niet echt weten (sorry)

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb geen oude Image van mijn XP, wel gewone back up. Maar het feit is wel dat ik de oude windows via Vista wel kan benaderen ( door de oude files bladeren etc.. en het gaat mij vooral over de e-mails die in mijn outlook staan) de rest kan me gestolen worden want ik vind Vista echt lekker draaien, behalve dat mijn HP 5550 nog niet werkt :) maar dat komt wel goed.
Iemand misschien een idee hoe ik de e-mails kan terug krijgen? Of ik naar XP terug kan ?

Verwijderd

De e-mails in outlook staan ergens in een bestandje, ik weet alleen niet welke. Het probleem zelf daar weet ik iig niks vanaf.

Verwijderd

bij de 2003 staan de mails standaard onder
c:\docs en settins\jouwnaam\localsettings\application data\microsoft\outlook\outlook.pst

bij de xp kon je dat terugvinden door naar opties te gaan, en daar ergens (dacht bij onderhoud) naar archiefmap te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:03:
bij de 2003 staan de mails standaard onder
c:\docs en settins\jouwnaam\localsettings\application data\microsoft\outlook\outlook.pst

bij de xp kon je dat terugvinden door naar opties te gaan, en daar ergens (dacht bij onderhoud) naar archiefmap te zoeken.
Mmm... er stonden veel bestanden maar geen .pst file :( ga is even met search zoeken :D )

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het volgende bestand voor mij: BOOTSECT.bak hiermee denk ik dat ik mijn opstart menu weer goed krijg. Of denken jullie dat het hier niet aan ligt dat hij niet terug gaat?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Wildfire

Joy to the world!

In het ergste geval boot je van je XP CD, ga je naar de recovery console en voer je de FIXMBR en FIXBOOT commando's uit. Je kunt dan wel niet meer naar Vista booten, maar je weet dan iig zeker dat de originele XP bootloader weer in gebruik is.

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 10-06-2006 17:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik heb het ook gehoord van degene waarvan ik de cd gekregen hebt, dat de HP printers erg slecht ondersteund worden in de Beta versie op enkele HP series na. En het printen zou volgens hem helemaal bagger zijn.. maar goed ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Het zou erg goed kunnen dat je bootloader veranderd is..ik zal effe voor je kijken wat ik in me file heb staan..

(edit) kijk ik heb effe gekeken onder windows xp wat in me boot.ini staat.

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Dus je moet effe in je windows vista schijf BCDEDIT.exe deze file openen en dan kan je boot veranderen.
Hopelijk heb je hier iets aan. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 17:57 ]

Verwijderd

In het ergste geval boot je van je XP CD, ga je naar de recovery console en voer je de FIXMBR en FIXBOOT commando's uit.
Dat werkte hier dus niet meer, terug zetten lukt niet (ik het het gelukkig uiteindelijk draaien)

@Vegito
Boot.ini wordt niet meer gebruikt. Het booten wordt geregeld door BCDEDIT en dat maakt geen gebruik Boot.ini (zoals ik het begrijp)

Start het installeren van Vista vanuit XP. Pas toen werdt hier XP goed herkend en werkte het multibooten ook goed.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 01:20

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Outlook moet je altijd je emails op D:\ laten saven.
Evenals je MyDocuments.

Dan kan je op elk moment je C: formateren zonder iets kwijt te zijn.
Laat dat een les voor de volgende keer zijn.
Met OE moet je eerst EXPORT messages doen in xp en dan worden het .DBX files die je later weer kan importeren.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1