Toon posts:

Complete (Game) PC €650

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik wilde graag een nieuwe PC kopen en heb het volgende samengesteld.
mijn budget is €650 en ik hoop hier nog voor te kunnen gamen:

Harddisk
Maxtor DiamondMax 10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 75,35

Processor
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, Boxed € 116,44

DVD brander
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 35,84

Moederboord
Asus A8NE-FM € 50,01

Behuizing
Antec SLK2650BQE, Zwart € 42,81
incl 350 watt samertpower 2.0

CaseFan
Cooler Master TLF-S82-EB, 80 x 80 x 25 mm € 4,20

Videokaart
Sparkle Geforce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 171,18

Geheugen
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 81,85

Assamblage
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 35,00 (optioneel)

Diskdrive
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 7,56

Speakers
Ozaki C-Mouth CM699, Zwart € 13,13
Logitech X-210, Zwart € 29,20

Muis
Sweex USB Optical Scroll Mouse, Zilver, OEM € 5,09
Logitech Cordless Click! Plus Rechargeable Op, Zilver, zwart, Retail €45.33
telkens batterijen verwisselen lijkt me niet prettig

Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,86

DVD Speler
NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM €18,46

USB stick
Kingston DataTraveler, 256 MB € 9,81

Totaal € 654,73

Incl assamblage: €689,73

Monitor krijg ik dus zit niet inbegrepen. Als ik mijn PC zelf in elkaar zou zetten is dit moeilijk ja of nee? heb ik nog €20 te besteden(kan ook 30) waar zou ik dan meer aan uitgeven, alle prijzen komen van www.azerty.nl ik hoor graag wat jullie er van vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 11:12 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:26:

Monitor krijg ik dus zit niet inbegrepen. Als ik mijn PC zelf in elkaar zou zetten is dit moeilijk ja of nee? heb ik nog €20 te besteden(kan ook 30) waar zou ik dan meer aan uitgeven, alle prijzen komen van www.azerty.nl ik hoor graag wat jullie er van vinden
Als ik ergens geld aan zou besteden is het de muis. Die is gewoon slecht. Koop een logitech maar geen sweex ( heb er zelf 1 gehad en die dingen zijn echt fragiel) En misschien ook aan leuke boxen. Voor deze prijs kan ik niet geloven dat ze goed zijn

Zelf in elkaar zetten is niet echt moeilijk. Vooral als je aan een klein budget zit wil het nog wel eens schelen. Kijk maar eens rond naar handleidingen om een pc inelkaar te zetten. Zijn er genoeg ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Touchdomex op 10-06-2006 10:31 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Als je het zelf assembleerd hebt je dus geen garantie meer als er iets niet blijkt te werken, of ze kunnen er in ieder geval heel moeilijk over gaan doen. €30-€35 voor de assemblage is zo gek nog niet hoor en je weet zeker dat het allemaal goed werkt. En als je al niet eens weet of of het moeilijk is zou ik er helemaal niet aan beginnen.

Verwijderd

Neogenic schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:41:
Als je het zelf assembleerd hebt je dus geen garantie meer als er iets niet blijkt te werken, of ze kunnen er in ieder geval heel moeilijk over gaan doen. €30-€35 voor de assemblage is zo gek nog niet hoor en je weet zeker dat het allemaal goed werkt. En als je al niet eens weet of of het moeilijk is zou ik er helemaal niet aan beginnen.
de fabrikant geeft toch op elk onderdeel afzonderlijk gewoon garantie hoor

die cordless mouse die je nu hebt zou ik niet nemen, ik vind hem duur en met een gewone optical van logitech kom je ook ver genoeg
verder geeft zo'n muis laggless gamen :p ookal heb ik dit zelf nooit ervaren

en waarom zou je een usb stick willen :S, die staan alleen maar voor de sier in de BBG hoor

voor de rest ziet er prima uit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Ziet er netjes uit. Alhoewel die speakers niet veel soeps zullen zijn, €13 en een onbekend merk. En die USB-stick is misschien niet helemaal nodig, maar voor €10 kan je er natuurlijk geen buil aan vallen.

En die €35 zou ik lekker besparen op het assembleren. Gewoon een goede tutorial erbij pakken en een beetje zelf proberen. Leer je nog wat van ook en scheelt toch aardig wat.

The devil is in the details.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[off_topic tip] Je hebt een scherp budget. Kijk ook eens naar de 2e hands markt. Nu na de introductie van AM2 en toenemende populariteit van Core Duo zijn er vaak wel zgn. early adaptors die hun prima rig voor weinig te koop zetten. [/off_topic]

d:)b :henk d:)b

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn advies, probeer €100,- te besparen op de volgende onderdelen om een betere videokaart te kopen (7900GT voor €270,-) Hier zal je op langer termijn meer plezier aan hebben.

Al deze kleine onderdelen zijn makkelijker aan te schaffen in een later stadium.

Bijv:
Assamblage
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 35,00 (optioneel)
Doe dit samen met iemand die er verstand van heeft

Diskdrive
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 7,56
Sloop deze uit een andere pc

Muis
Sweex USB Optical Scroll Mouse, Zilver, OEM € 5,09
Logitech Cordless Click! Plus Rechargeable Op, Zilver, zwart, Retail €45.33
telkens batterijen verwisselen lijkt me niet prettig
Zoek ergens een goedkopere muis

USB stick
Kingston DataTraveler, 256 MB € 9,81
Niet nodig

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
wat moet je met 2gb aan ram in dat systeem :p
1gb RAM is al meer dan genoeg, en veel goedkoper, scheelt 100 euro, kun je een betere videokaart voor krijgen: x1800xt, x1900gt, 7900gt..
kless schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:20:
misschien nog een muismat? anders hou je geen bureau meer over
daar is het papier al voor uitgevonden :*)

[ Voor 40% gewijzigd door tudeLati op 10-06-2006 11:22 ]

When in doubt, Ctrl-Q

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

http://www.adf-hq.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
tudeLati schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:19:
wat moet je met 2gb aan ram in dat systeem :p
1gb RAM is al meer dan genoeg, en veel goedkoper, scheelt 100 euro, kun je een betere videokaart voor krijgen: x1800xt, x1900gt, 7900gt..
Goeie grap. 2 GB ipv 1 GB merk je bij sommige spellen zeer goed, bijvoorbeeld bij Battlefield 2 heb je daar zeker profijt van.
kless schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:20:
Niet iedereen gebruikt een muismat. En meestal voldoet een muismat van €2 ook wel, om die nou helemaal te gaan bestellen en mee te rekenen.. ;)

The devil is in the details.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Als ik mijn PC zelf in elkaar zou zetten is dit moeilijk ja of nee?
Dat kun jij zelf het beste bepalen
Zie anders Hoe bouw ik een PC? voor basics.
ik hoor graag wat jullie er van vinden
Uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd;
Ik zie dat je wederom probeert om een 'Is dit een goed systeem?' topic te openen.
Ik zie ook dat je je wederom niet aan de eisen houdt die we op GoT stellen. Zie daarvoor o.a. de sluitberichten in de vorige topics. Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.