Laptop met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 20:45
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben op zoek naar een laptop met een zo lang mogelijke accuduur, denk aan 10/12 uur.

Ik zit me zelf dood te staren op HP laptopjes, die geven met een "Ultra capacity battery" rond de 15 uur volgens de website, dat lijkt me geweldig. Maar bij de verschillende webshops staat de ultra capacity als een rechthoekkig blok, terwijl de travel battery als een U onder de laptop gemonteerd moet worden, houd dit in dat ik deze tegelijkertijd kan gebruiken, of zelfs moet om de 15 uur te halen?

Los daarvan, hebben jullie nog meer suggesties qua laptops met lange accuduur? Specificaties zijn echt van belang, liefst niet al te veel overkill. Liefst iets rond een Core Solo lijkt me, nieuwe generatie en toch niet al te duur/energievretend. 512MB geheugen lijkt me zat. Een DVD-brander is wel weer een vereiste, voor de rest allemaal niet zo interresant geloof ik, alleen de accuduur.

Hoop dat jullie me iets in de goede richting kunnen duwen, en ohhja, een apple laptop word niks, software die alleen op Windows XP draait moet blijven draaien.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

10 uur ga je echt niet redden voor een laptop, of je moet echt geld te veel hebben. (lees, je heb duizenden euro's over en je weet echt niet wat je ermee moet doen)

Ik zou gewoon gaan voor een laptop met drie accu's. Dan kun je als accu nr 1 leeg is de laptop dichtdoen (= slaapstand), accu verwisselen en je kunt weer verder. Zo hou je het wel uit met 10-12 uur, misschien zelfs nog wel langer.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

in de Dell Latitude D620 past een 2e mediabay accu. Dan heb je een 85 WHr en een 48WHr accu. Ik weet niet wat zo'n core duo verbruikt, maar als je er vanuit gaat dat de laptop op meest zuinige modus zo'n 16 watt verbruikt (dat verbruikt mijn 2 jaar oude Dell I8600 ongeveer) haal je iets meer dan 8 uur.
edit:
moet je niet veel zware dingen draaien, hooguit een beetje internetten ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 22:00 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
Ik heb een (ondertussen verouderde maar zwaar ownerende) Dell510m met een mediabay accu en haal idd zonder al teveel moeite 8 uur. Dan moet je wel weten dat mijn primaire battery al wat last heeft van onderdom. Tegenwoordig zijn er al laptops die 7~8 uur doen met één batterij. Maar vaak hebben die laptops weer geen mogelijkheid om er een 2e aan te hangen.

Het voordeel van die mediabay accu is dat hij eerst die leegtrekt, vervolgens kan je gewoon doorwerken en eventueel die mediabay accu vervangen. Dan zou je wel veel uurtjes kunnen gaan halen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
dat mediabay principe werkt denk ik het best alleen ik zie het niet meer zo vaak terug. als je 2 of meer sterke accu's hebt kun je opzich onbeperkt door internetten. heeft delll deze nog in zn assortiment?

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 21:19
De laptops met de langste batterijduur die ik ken, zijn de IBM Thinkpad X60s met Core Duo L2400 (Low Voltage, 7 à 8 uur batterijtijd) of de HP Pavilion 5100 reeks met Core Duo processor en 12 cel batterij (eveneens ruim 7 uur, standaard moet je het echter met de 6 cel batterij doen)

Dus als je bij een van deze twee een extra batterij koopt, kan je makkelijk 12 uur halen.
Pagina: 1