[PHP] Bestaand CMS of zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dolgraag PHP onder de knie krijgen en ben op dit moment bezig met een project voor school. We moeten een webwinkel bouwen voorzien van een CMS. Nu is onze school ermee akkoord gegaan dat dit gedeeltelijk ontwikkeld gaat worden met PHP-Nuke, aangezien mijn projectgenoot daar ervaring mee heeft. Ik als PHP-leek zie liever dat het vanaf de grond af aan wordt opgebouwd, omdat ik er, volgens mij, meer van leer. Ik heb al even een blik geworpen op de bestaande code van PHP-Nuke en voor mij is hier het spreekwoordelijke "door de bomen het bos niet meer kunnen zien" wel op van toepassing.

Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Als het is om PHP onder de knie te krijgen zou ik inderdaad ook van scratch beginnen. maar als je nog totaal geen ervaring met PHP hebt, denk ik dat een webwinkel nog iets te hoog gegrepen is. dan zou ik eerst met wat simpelere projecten beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jo-hannes schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 06:43:
Als het is om PHP onder de knie te krijgen zou ik inderdaad ook van scratch beginnen. maar als je nog totaal geen ervaring met PHP hebt, denk ik dat een webwinkel nog iets te hoog gegrepen is. dan zou ik eerst met wat simpelere projecten beginnen :)
^^Mee eensch is.

Van scratch maken leer je van. Gewoon starten in een bestaand CMS is nogal bomen/bos syndroom enzo. Je wordt overvallen door code.

Verder is een webshop idd te hoog gegrepen voor een leek imho. Probeer eerst maar eens een normale website op te zetten die een beetje beheerbaar is van achter de schermen.
Kan je vertellen dat zelfs dat voor een leek niet de meest simpele opdracht is, maar al veel beter te doen dan een webshop.
Je hoeft dan iig geen rekening te houden met sessions en cookies. Puur wat simpele datamanipulatie (denk aan tekstformatting zonder HTML maar met een soort BBcode voor de eindgebruiker), beetje database interfacing, layout scripten.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 10-06-2006 08:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McKaamos schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:03:
Van scratch maken leer je van. Gewoon starten in een bestaand CMS is nogal bomen/bos syndroom enzo. Je wordt overvallen door code.
Nog los ervan dat je geen idee hebt of wat in die code staat wel een goed voorbeeld is. Neem bijvoorbeeld phpBB 2.x. Leuk forumpje hoor, daar niet van, maar de code is rampzalig ouderwets op bepaalde punten. Neem onder andere het gebruik van $HTTP_POST_VARS in plaats van $_POST. Leren van bestaande code is leuk, maar met open source projecten weet je nooit of het een goeie bron is om van te leren. Ik zou zelf van scratch beginnen, met een goed boek ernaast ter referentie. En in je browser altijd php.net open houden. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.