Hoi
Mijn titel klinkt een beetje vaag, maar dit is het geval.
Ik heb van een bekende een oude server in beheer gehad. Dingie had een ata disk op / en dan een raid1 (software) met 2 diskjes op /home en /var.
Nou ja het mobo is getoast (door een powerspike) en de originele disk ook. Dus geen mdadm.conf meer.
Ik heb 2 weken geleden die array aan de praat gehad met behulp van mdadm... en toen ook wat dingen gecopieerd ervan.
Nu heb ik echter standaard geen /dev/md0 en /dev/md1 (voor /home resp. /var)... dus ik kan niet dit doen:
mdadm -A /dev/md0 /dev/hde1 /dev/hdf1
Dan krijg ik een
ook de andere --auto argumenten (md\mpd etc) werken ook niet.
Hoe kan ik dit oplossen.. ik weet dat het iets kleins is (dat was het laatst namelijk ook... ik had het met een half uur aan de praat), maar niet wat.
Mijn titel klinkt een beetje vaag, maar dit is het geval.
Ik heb van een bekende een oude server in beheer gehad. Dingie had een ata disk op / en dan een raid1 (software) met 2 diskjes op /home en /var.
Nou ja het mobo is getoast (door een powerspike) en de originele disk ook. Dus geen mdadm.conf meer.
Ik heb 2 weken geleden die array aan de praat gehad met behulp van mdadm... en toen ook wat dingen gecopieerd ervan.
Nu heb ik echter standaard geen /dev/md0 en /dev/md1 (voor /home resp. /var)... dus ik kan niet dit doen:
mdadm -A /dev/md0 /dev/hde1 /dev/hdf1
Dan krijg ik een
De manpage leert mij dit:mdadm: error opening /dev/md0: No such file or directory
Nou ja, kat in het bakkie denk je dan:-a, --auto{=no,yes,md,mdp,part,p}{NN}
Instruct mdadm to create the device file if needed, possibly allocating an unused minor number. "md" causes a non-partitionable array to be used. "mdp", "part" or "p" causes a partitionable array (2.6 and later) to be used. "yes" requires the named md device to have a from this. See DEVICE NAMES below.
Niet dus...krab boudewijn # mdadm -A /dev/md0 /dev/hde1 /dev/hdf1 --auto=yes
mdadm: error opening /dev/md0: No such device or address
ook de andere --auto argumenten (md\mpd etc) werken ook niet.
Hoe kan ik dit oplossen.. ik weet dat het iets kleins is (dat was het laatst namelijk ook... ik had het met een half uur aan de praat), maar niet wat.