Toon posts:

netgear WGR614v6 router valt uit met IRC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien is de titel een beetje slecht verwoord maar dit is wat ik bedoel: Als ik met een irc server probeer te verbinden (maakt niet uit welke) dan heb ik een vervelend probleem dat dat wel lukt... maar niet voor lang. Ik weet zeker dat het aan de router ligt want:

1. eerst dacht ik dat het aan mijn os lag maar dat kan niet want ik heb het probleem zowel met windows (staat overigens niet meer geinstalleerd) als kubuntu dapper 6.06 LTS (nu single boot).

2. toen dacht ik dat het lag aan telenet... dat die iets hadden misgedaan ofzo maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

3. daarna dacht ik dat het iets met het doorsturen van poorten te maken kon hebben maar port forwarding staat correct en zelfs een beetje gevaarlijk ingesteld (alle poorten open, maar in dit huis word enkel linux gedraaid).

Nu kan ik niet de kabels voor het telenet internet direct in de modem insteken want om een of andere bizarre reden werkt die niet meer bij directe connectie sinds we onze eerste router hadden (dat is nog zoiets waar ik dus geen enkel idee heb voor de oplossing).

Overigens werkt al het andere van internet wel behoorlijk alhoewel ik soms een pagina twee keer moet laden voordat hij goed laad, vroeger op windows had ik ook random disconnects (maar msn gaf een time-out pas aan na 12 minuten) nu op linux kan ik terug msnen met Kopete. voor de rest werkt alles perfect

PS: deze problemen doen zich op alle pc's voor :'(

- GNOXserver

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk eens in de router of je DOS aan heb staan, kan zijn dat hierdoor de verbinding wegvalt.
dos=denial of service(dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee dingen aangezet:
-respond to ping on WAN port
-disable SPI firewaal (hierbij stond protect against DOS)
ik zal laten weten of de situatie verbeterd is

EDIT: geen verandering whatsoever, na 10 s begint de lag te tellen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het kan maar ik heb het probleem opgelost door port forwarding uit te zetten :?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor IRC heb ik nog nooit poorten moeten forwarden in m'n router...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:18:
Voor IRC heb ik nog nooit poorten moeten forwarden in m'n router...
is in principe ook niet nodig maar inloggen op een server gaat meestal veel sneller
Pagina: 1