Toon posts:

[winMCE] Trust SoundCard 514DX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet helemaal of dit in het goede forum staat..maar ok.
Ik heb dus een Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250 (514DX 5.1 Sound Expert Optical)..Dit vanwege de Optische uitgangen en het leuke prijskaartje :p

Nu is het zo dat me het alleen gelukt is om via de bijgeleverde winddvd 3.nix der Dolby Surround en DTS uit te krijgen(uitgaande van me versterker). Met hogere versies lukt dit nie....en onder MCE lukt dat ook nie...Zijn er mensen met ervaringen met dit mooie stukkie techniek :p waar het wel bij gelukt is? En zoja..hoe..

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dan echt de enige die zo een kaartje heeft??? Zal wel weer eens zo zijn dan...waarom trap ik der altijd in?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:28:
Weet niet helemaal of dit in het goede forum staat..maar ok.
Ik heb dus een Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250 (514DX 5.1 Sound Expert Optical)..Dit vanwege de Optische uitgangen en het leuke prijskaartje :p

Nu is het zo dat me het alleen gelukt is om via de bijgeleverde winddvd 3.nix der Dolby Surround en DTS uit te krijgen(uitgaande van me versterker). Met hogere versies lukt dit nie....en onder MCE lukt dat ook nie...Zijn er mensen met ervaringen met dit mooie stukkie techniek :p waar het wel bij gelukt is? En zoja..hoe..
ik heb voor 55,- een Terratec kaartje er ingestoken, die encoded zelf wel een 5.1 signaal in Dolby Digital die ik aan mn Video/DVD/radio combo kan voeren :Y (ook optisch)

404 Signature not found

Verwijderd

Heb die kaart ook je bent al verder dan mij .Heb helemaal nog geen geluid gehad

Verwijderd

Maar ik geef niet op ga is even kijken wat het is als het lukt laat ik het wel weten

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:38

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:28:
Zijn er mensen met ervaringen met dit mooie stukkie techniek
Misschien een gekke opmerking maar vind jij spul van Trust mooie techniek 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb dit kaartje ook net gekocht. Hij had mn sb live! 5.1 moeten vervangen die problemen had met het doorgeven van raw ac3 streams. De sb live! gaf de stream wel door en m'n DD/DTS versterker decodeerde dan het signaal, maar om de zoveel seconde haperde de stream een beetje. Nu leek dat te liggen aan deze serie geluidskaarten van creative (als ik oude topics mag geloven) dat het doorgeven van raw ac3 niet geheel vlekkeloos verliep. Dus daarom een ander...

Nu dus met deze trust kaart geprobeerd, maar krijg er geen raw ac3 uit voor mijn versterker om te decoderen. De coaxiale S/PDIF out is verbonden met mijn versterker. De geluidskaart geeft geen raw stream door, de versterker springt nl. niet op DD/DTS. Voor zover ik zie is hier ook geen instelling voor. De enige instelling die trust biedt is het inschakelen van S/PDIF Out, maar daarbij wordt direct vermeld dat S/PDIF Out alleen werkt voor 2 kanalen/ koptelefoon. hmmmzz... Volgens mij gaat deze kaart geen raw ac3 doorgeven. Iemand anders ervaringen?

[ Voor 18% gewijzigd door norris92 op 07-08-2006 19:07 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan je niet in prog X ( what ever that is ) aangeven dat de audiostream naar de SPDIF Moet? en niet naar de interne (software)decoders?

404 Signature not found

Verwijderd

Het is inmiddels opgelost.
Heb de trust eruit gehaald en nu geluid via spdif van me moederbord.
Heb een driver van dell gecombineerd met me eigen driver ,heb dit ergens gevonden op het internet geprobeerd en het werkt .
Voor de trust ga ik nog verder zoeken voor een oplossing want die zou het eigenlijk ook moeten doen .
Maar ja voor nu werkt het en daar gaat het om .

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:43:
Het is inmiddels opgelost.
Heb de trust eruit gehaald en nu geluid via spdif van me moederbord.
Heb een driver van dell gecombineerd met me eigen driver ,heb dit ergens gevonden op het internet geprobeerd en het werkt .
Voor de trust ga ik nog verder zoeken voor een oplossing want die zou het eigenlijk ook moeten doen .
Maar ja voor nu werkt het en daar gaat het om .
(kickje)

Als je nog een oplossing zoekt:

http://gathering.tweakers...s/1129149///trust%2Cspdif

Werkt voor mij als een speer!

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Pagina: 1