Toon posts:

Asus A8N-E moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het werken in Windows liep computer vast. Na uitschakelen wou deze niet meer aan.
Leek of er dus geen spanning meer op stond. Ik heb een andere voeding geprobeerd maar nog steeds niks. Toen ik de 12 V (vierkante stekkertje) eraf haalde gingen de fans wel draaien maar geen beeld. Deed ik de 12 V er weer op dan ging de pc niet aan.
Ik heb alle kaarten eruit gehaald met alleen moederbord, geheugen en processor aan, maar nog steeds geen beeld. Ik hoor geen piepjes. Het is een AMD 3000 64 en een Asus moederbord : A8N-E.
Is het nu de processor of MB? De 12 V stekker is voor de CPU dus is dat de conclusie?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het zou ook kunnen zijn dat de voeding het heeft opgegeven.

Kun je een andere voeding proberen? Een sterke 20pins + 4pins ATX voeding van 300W moet voldoende zijn...

-Doe eens een BIOS reset
-Laat de stroom een paar minuten tot 20 minuten van het systeem, misschien werkt het daarna wel...
-Controleer de hardware op verbrande/zwarte plekken of kortsluiting van de componenten.

[ Voor 40% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2006 00:49 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding is geprobeerd. CMOS is gereset!
De voeding is er wel 20 minuten al af geweest. Het rare is als ik dus de 12V stekker erop doe dan is ie dood, haal ik die eraf, dan gaan de ventilators wel draaien maar geen beeld. Geen piepjes ook, niks. Zelf als ik het geheugen eruit haal zijn er geen piepjes.

Ook de reset button en de uitknop doen het niet! Zijn dit symptomen voor MB kapot of processor kapot?

Verwijderd

ik heb precies zelfde probleem, krijg ook geen beeld.
En ik heb it zelfde moederbord
En hoor ook geen piepjes als ik het geheugen eruit haal
.

ik ga vandaag eff terug met dat bord

Ik denk gewooon dat het mobo kapot is.

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:19:
ik heb precies zelfde probleem, krijg ook geen beeld.
En ik heb it zelfde moederbord
En hoor ook geen piepjes als ik het geheugen eruit haal
.

ik ga vandaag eff terug met dat bord

Ik denk gewooon dat het mobo kapot is.
offtopic/
Jij hebt niet hetzelfde probleem!!
Jij hebt een computer in elkaar gezet die nog niet heeft gedraaid en de TS had een draaiend systeem dat nu faalt.
Is dus niet hetzelfde denk ik :+
Als je een topic start is het handig als je reageert in je eigen topic.
Als dat teveel moeite is zul je weinig hulp krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door SteelPan op 10-06-2006 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee? Ik heb die onderdelen gekocht bij een online winkek. Als ik ze RMA moet ik wel weten welk onderdeel ik ga opsturen natuurlijk. IK heb zo'n vermoeden dat het het moederbord is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 01:40:
Andere voeding is geprobeerd. CMOS is gereset!
De voeding is er wel 20 minuten al af geweest. Het rare is als ik dus de 12V stekker erop doe dan is ie dood, haal ik die eraf, dan gaan de ventilators wel draaien maar geen beeld. Geen piepjes ook, niks. Zelf als ik het geheugen eruit haal zijn er geen piepjes.

Ook de reset button en de uitknop doen het niet! Zijn dit symptomen voor MB kapot of processor kapot?
Ik heb dus sinds gisteren exact hetzelfde probleem met dit moederbord! Hetzelfde probleem en dezelfde oplossingen geprobeerd.
Kunnen jullie vertellen wat jullie als oplossing gedaan hebben?
Ik moet anders het moederbord ook terugsturen (RMA)
Alvast bedankt!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Hoi!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe PC en hetzelfde probleem. Boot niet, geen beeld.
* Asus A8N-E (Bios versie 1013)
* AMD Athlon 64 3700+ (Toledo)
* 2x512mb Kingston geheugen in de qualified vendors list aanwezig (dus geen probleem)
* Antec Sonata II kast

Als ik de CMOS clear doet hij het wel. Ik kan dan gewoon in de BIOS. Echter, zo gauw ik die save en reboot heb ik weer hetzelfde probleem.. geen beeld.

Ik kan nergens op GoT een echte oplossing vinden voor dit probleem.

Wie oh wie? :)

Ohja; er zijn meer eigenaren van dit bord die het probleem hebben getuige de website van Asus:
http://vip.asus.com/forum...-E&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 26% gewijzigd door insanity- op 21-10-2006 22:06 ]

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb het zelfde moederbord alleen nog nooit dat probleem gehad, weet iemand hoe dit eneens zo komt? Komt het door een update ofzo? Ik vind het wel erg vaag, ik heb mijn computer nu bijna 3 maanden en draait lekker:P

• insanity-

insanity-

Elite

brbr4thepc schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:01:
Ik heb het zelfde moederbord alleen nog nooit dat probleem gehad, weet iemand hoe dit eneens zo komt? Komt het door een update ofzo? Ik vind het wel erg vaag, ik heb mijn computer nu bijna 3 maanden en draait lekker:P
Ik heb het dus met een moederbord right out of the box. Ben zover dat ik nu op het forum ergens iets gelezen heb over de combi van het moederbord met de Antec Sonata.. Wat voor mem heb jij er trouwens inzitten?

• insanity-

insanity-

Elite

Mijn probleem is opgelost :)

Het bleek een incompatibility probleem tussen de Antac Sonata II (met 450W smartpower 2.0 voeding) en het moederbord (Aus A8N-E). Dat Asus-bordje heeft kennelijk een speciaal 5v-lijntje nodig wat gewoonweg niet in de 'smartpower'-serie voedingen zit.

Middels een RMA heb ik de voeding omgewisseld voor een Antec Neopower 480 watt en hij loopt als een tierelier!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 21:56
Hmmm, ik heb hier ook een Antec Sonata II en een A8N-E draaien, en ik heb geen problemen. Als er sprake van incompatibiliteit zou zijn, dan zou ik ook die problemen moeten hebben. Maar goed, als jouw problemen maar opgelost zijn!
Pagina: 1