[VOIP] Huiscentrale behouden als ik overstap naar voip?

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:44
Mijn vader wil binnenkort overstappen naar VOIP (van Speedlinq, we hebben nu 4 jaar al ADSL bij hun). Echter het probleem, wij hebben thuis 4 telefoons op een ISDN huiscentrale.

Telefoon 1: huiskamer
Telefoon 2: broertjes kamer
Telefoon 3: ouders slaapkamer
Telefoon 4: mijn kamer

Nu wil mijn vader dat wij straks elkaar nog kunnen bereiken intern en dat iedereen gewoon naar buiten kan bellen.

Ik heb veel pagina's bekeken op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer kwa informatie. De een zegt zus, de ander zo.

Dus:
- Kunnen we de huiscentrale behouden?
- Kunnen we intern elkaar bellen?
- Wat voor apparatuur moeten we aanschaffen voor de VOIP?

Wie weet antwoorden op bovenstaande vragen en wie weet hiervoor een oplossing of heeft tips?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
IK denk dat de meeste centrales tegenwoordig wel de ondersteuning hebben voor meedere systemen. Je bent denk ik afhankelijk van hoe goed de huidige centrale en het modem/router met voip samen kunnen werken. Dat is volgens mij het belangrijkste wat je moet weten. Als je een compleet nieuwe voip centrale zou kiezen met even snel een voorbeeld, dan kun je eigenlijk alle huidige functies behouden en met extra mogelijkheden. Dus het is wat je zelf wilt, misschien is het handig als je vertelt of onderzoekt wel modem/router je straks dan zou krijgen met voip en wat de mogelijkheden zijn.

verdwaalde ict'er op elektro!