Toon posts:

Pioneer BDR-101A - Blu-ray brander al te koop bij mycom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl iedereen nog zit te wachten op dat blu-ray uit zal komen en de films in de winkel liggen (wordt verwacht zo rond einde van het jaar), is ondertussen een brander ervoor al gewoon bij Mycom te koop.

Zie: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=113697&productType=1

De prijs is slechts 900,-

Zijn er al mensen die deze echt gekocht hebben? Ik vraag me vooral af hoe je nou voorbespeelde blu-rays hier mee bekijkt. Behalve het loopwerk heb je natuurlijk ook nog de software nodig (waarbij vooral de menu ondersteuning nogal complex lijkt te zijn). Ook is het natuurlijk nog niet duidelijk hoe het hele verplichte HDMI verhaal nu in z'n werk steekt.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Het is al even bekend hoor, vanaf 30-5 waren ze beschikbaar volgens heise. Alternate heeft ze bijvoorbeeld ook liggen.

Het schijnt dat ze nog niet over de 'final' versie van AACS beschikken, maar dat deze per firmware kunnen worden ge-update naar 1.0. Bij de brander zit volgens mij alleen brandsoftware (van Roxio) maar geen blu-ray film afspeelsoftware.

Het 'verplichte HDMI verhaal' schijnt vooralsnog mee te vallen, aangezien de film-maatschappijen hebben aangegeven hier nog geen gebruik van te maken. Dit betreft zowel ICT (Image Contraint Token, op lage resolutie afspelen indien niet digitaal) als DOT (Digital Image Token, helemaal niets weergeven indien niet digitaal). Dit aangezien er in de US anders een te grote doelgroep zou worden uitgesloten die nog niet over compleet digitale beamers/tv etc. beschikt.