sli met 6800gs en xt

Pagina: 1
Acties:

• CARLiCiOUS
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-07 13:48
Hoi,

ik heb laatst een xfx 6800xt gekocht aangezien mijn 6800gt kapot is gegaan door mijn eigen domheid laten we maar zeggen, daarbij kreeg ik een 6800gs van gainward aangeboden.
ik wist dat beide dezelfde chip hebben, en mn mobo heeft sli ondersteuning, dus ik dacht waarom niet ?
deze wilden in combinatie met elkaar niet werken, toen heb ik geprobeerd de bios van de gs op de xt te flashen, waardoor deze onbruikbaar werd, ik heb hem terug geflasht.
toen heb ik geprobeerd de xt bios (na gs clocks in te stellen) op de gs te flashen, wat wel werkte. ook bleven de 12 pipes en 5 vertex shaders ingeschakeld.
nu werkt sli, heel mooi, maar op willekeurige momenten krijg ik framedrops.
bijvoorbeeld in doom 3, waar ik normaal rond de 60 fps zit, krijg ik soms ineens 30 fps, en dan weer 60, dan weer 30 enz.
het maakt niet uit op wat voor clock de kaarten zijn ingesteld, het blijft voorkomen.
komt dit doordat ik 2 verschillende kaarten en/of merken gebruik, of komt het vaker voor met sli ?
ps. ik gebruik afr, maar bij sfr krijg ik hetzelfde.

Verwijderd

In wat voor scenes is dat dan in doom 3?
Wat voor resolutie speel je met sli? Is het op dat moment heel erg veel actie gaande in beeld? Of gebeurt het echt willekeurig? Heb je ook achtergrond applicaties draaien?

Je moet gewoon even iets meer info geven , want wij kunnen er weinig mee :P Je bent er wel creatief bezig met dat flashen.

• CARLiCiOUS
altijd 1280x1024, geen programma's op de achtergrond en het gebeurt meestal in scenes waar het druk is, maar de ene keer in die scene gaat het goed en de andere keer weer niet :S
vaak als ik naar een console switch (linux) en dan weer terug ga naar X lost het zich soms na een paar seconden weer op... ben ik dan weer de enige op deze wereld die dit probleem heeft ?

Verwijderd

Is het niet een driver probleem?, omdat je linux gebruikt.
Ik weet niet hoe goed sli daar werkt

• CARLiCiOUS
hmm ja misschien is het dat ja... had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, al verwacht ik niet echt dat dat het probleem zal zijn, maar goed .. zal binnenkort maar eens die dingen op wintendo gaan proberen... :9