celgrootte in de tabel vastzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik zet met dreamweaver een website om van flash naar deels html en om de dingen te plaatsen gebruik ik n tabel met een aantal cellen erin. Maar ik loop tegen een hele hoop rare problemen aan tijdens het maken..
De grootte van de cellen in de tabel veranderen telkens zonder dat ik dat wil. Als ik bijvoorbeeld een paar cellen merge, of er eentje wis dan veranderd ineens de grootte van een aantal andere cellen, en soms zelfs van de complete tabel!
Ook als ik inhoud sommige cellen doe, bijv tekst of n stukje flash word ie cel dan groter en alle andere cellen in diezelfde rij ook. Op deze manier kan ik in nog geen 10 jaar alle subpagina's maken die de goeie grootte hebben!
Is er een manier om de grootte van die cellen en de tabel ook soort van vastzetten? Zodat de hoogte van n rij hetzelfde blijft als ik een paar cellen in die rij merge, de grootte gelijk blijft als ik inhoud in de tabel doe, en de grootte van een rij of kolom gelijk blijft als ik er een nieuwe cel bij invoeg?

Verwijderd

Als je boven de rij, of aan het randje van een kolom klikt dan kun je toch de hele rij selecteren? En dan daar een vaste breedte invullen.

• blacknoise
Waar k ook last van heb is dat in dreamweaver de tabel van verschillende subpagina's anders lijkt qua grootte dan die op andere subpagina's, terwijl als ik ze met IE bekijk ze wel dezelfde grootte zijn

• blacknoise
Ja dat lukt soms wel en soms niet, soms dan vul ik iets in, gebeurd er niks en wordt t invulvakje gwoon weer leeg! Maar met veel prutsen kan ik t uiteindelijk ook wel weer goed terug veranderen maar ik wil gwoon voorkomen dat alles uberhaupt zo gaat veranderen van grootte als ik ook maar iets edit.
Ik probeerde zonet trouwens voor de middelste rij 980 als breedte in te vullen maar toen ik dat deed veranderden ineens alle cellen in die rijd van breedte, de 2 buitenste cellen werden heel breed en de 2 middelste cellen werden veel smaller. :?

[ Voor 30% gewijzigd door blacknoise op 09-06-2006 22:01 ]