Usb stick beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 14.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158187

Topicstarter
Hallo,

Er zijn al tig topics over dit onderwerp, maar geen een heeft mij een goede oplossing gegeven.

Ik wil mijn usb stick met de te beveiligen informatie gebruiken als opslagplaats thuis, maar ook om bestanden mee te nemen naar mijn school/werk. Een oplossing als TrueCrypt gaat dus niet werken, aangezien je daar altijd adminrights voor moet hebben.

Ik wil de stick gewoon kunnen openen zoals elke andere partitie, waarna hij om een wachtwoord vraagt. Als ik deze dan invul wil en de partitie open wil ik gewoon de normale mapstructuur zien.

Bestaan er soortgelijke programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Ik weet niet van het bestand van dat soort programma's En neem aan dat om windows gaat.

Ik zou het zo doen.
een prog voor windows zoeken. Die filesystems kan maken en lezen uit een file maar windows laat denken dat het een disk is.
Hier dan je crypt/decrypt prog op los laten.

Nu heb je een usbstick met 1 file er op. Voor al je crypt spul en de rest voor al het andere.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is inderdaad windows (XP)

Naar dat programma ben ik nu dus op zoek, ik heb trouwens nu de bestanden in een rar met de beste encryptie en een wachtwoord, maar is dit goed genoeg? Ik zag namelijk dat er genoeg programma zijn te vinden om deze rar's te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Volgens mij is dat genoeg. Ik heb ooit eens gelezen dat winrar 256bit AES gebruikte. Als je dan gewoon een wachtwoord van tamelijk wat tekens gebruikt zit je veilig.

Ik werk zo ook met mijn USB stick op school en thuis.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 09-06-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik las dat winrar AES 256 gebruikt en wat jij zegt, deze is goed genoeg, mits je een beetje moeilijk wachtwoord kiest.

Maar, ik ben dus op zoek naar een programma waarbij je niet eerst iets op de computer hoeft te installeren, als je achter een "vreemde" pc zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 09-06-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Een rar-bestand beveiligt met een wachtwoord (met Hoofdletter, cijfer en teken) duurt enorm lang, dus 90% zal hierbij al afhaken.

Wat toch al vrij veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

http://www.richskills.com/products/7/freeversion.asp Probeer deze eens. Dit is misschien de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik zal mijn wensen iets beter uitleggen.

Ik ben op zoek dus naar een programma wat ik op de usb stick kan installeren, zodat het ook werkt op een "vreemde" pc. Dit zou kunnen werken met een autorun oid, dat mij bij het inpluggen om een wachtwoord vraagt, waarna hij gemount wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx @ KevO, ik ga het even proberen. Oja het is geen U3 medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Dan is dit het programma voor je.

Er moet niks worden geinstalleerd op de pc zelf, hij installeer zich op de usb-stick.
http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kon na het installeren van remora en het beveiligen nog steeds moeiteloos op de stick komen :z

Naja ik ga die laatste even proberen, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan nergens een trial oid vinden, dus ik kan het niet uitproberen.

Toch wil ik heel graag zoiets...
Ik ben op zoek dus naar een programma wat ik op de usb stick kan installeren, zodat het ook werkt op een "vreemde" pc. Dit zou kunnen werken met een autorun oid, dat mij bij het inpluggen om een wachtwoord vraagt, waarna hij gemount wordt.
Bestaat dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je kunt toch gewoon met truecrypt aangeven dat het om een removable gaat?Dan zet hij de truecrypt executable op de stick en die kun je dan starten--> drive mounten, klaar :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik voel me niet echt thuis in dat progsel, zeg maar totaal niet. Zou je het iets meer in stappen uit kunnen leggen, ajb :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 14:00
dit iets voor je:
http://www.pointpc.com.tw/EN/ (zie UDPv255)

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 158187 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:02:
Ik voel me niet echt thuis in dat progsel, zeg maar totaal niet. Zou je het iets meer in stappen uit kunnen leggen, ajb :>
Het is veel te uitgebreid om even uit te leggen, maar in principe moet je een standaard truecrypt volume aanmaken met de wizard, daarin kun je ook de encryptie en wachtwoord aangeven, het komt als een encrypted bestand op je stick te staan (naam kun je zelf verzinnen, geef hem een nietszeggende naam.Vervolgens kun je het bestand mounten onder een schijfletter en moet je je wachtwoord ingeven.Het is zaak je wachtwoord zorgvuldig te kiezen en te onthouden want anders ben je je data echt kwijt :) Ergens in de wizard kun je ook aangeven dat het om een removable drive gaat, hij zet dan de truecrypt executable op de stick zodat je op een vreemde pc ook je truecrypt kunt mounten :)

[ Voor 20% gewijzigd door blobber op 09-06-2006 23:35 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Maar hij was er al achter dat je hiervoor admin rechten nodig hebt....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ profweirdo, ik krijg um niet aan de praat en de gedachte dat hij na 6 keer het verkeerde wachtwoord invoeren automatisch de schijf formatteerd vind ik ook maar niets.

Ik ga het even proberen met die tutorial erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Black Piet schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:29:
Ja dat is waar ook... dus TrueCrypt valt sowieso af :/

Ik wil toch echt graag een programma dat door middel van autorun om een wachtwoord vraagt, maar ik heb ut nog steeds niet gevonden :X

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 158187 op 09-06-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Black Piet schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:29:
Ja dan houdt het op natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schopperdeschop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Nog even over een autorun bestand. Als een stick als removable drive wordt gezien, zal een autorun bestand nooit gaan werken in Windows. Heeft te maken met de manier waarop een stick wordt herkend in Windows [exact weet ik het niet].
Tevens kan een bootable USB stick alleen als je moederbord dit ondersteunt [anders had je nog wel iets met autorun kunnen spelen....]
Mocht je veel op vaste werkplekken zitten, dan kan je de systeembeheerders vragen of ze truecrypt voor je installeren [is toch freeware]. Je truecrypt bestand kan je dan vanaf je USB stick laden [truecrypt laat deze gegevens in je geheugen in, niet op je harddisk].

In dit topic waren ze ook al goed bezig...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 09:12

Jimbolino

troep.com

kijk,

Real time file encryption (wat jij wilt) zal nooit werken zonder admin rechten.
Met programmas als winrar, of remora disk guard kun je individuele files en of mappen encrypten en decrypten.
Een compleet filesystem encrypten gaat gewoon niet lukken met een tool als dat.

Overigens vind ik dat winrar het erg goed probeert: Je kunt browsen, files makelijk openen, updaten, toevoegen. Allemaal zonder opnieuw alles uit en in te pakken.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, eigenlijk..zou je hiervoor een USB stick met HARDWARE matige beveiling voor moeten gebruiken. Want helaas zowat elke zware, goede beveiliging op software niveau....heeft administratie rechten nodig.

Een hardwarematige sleutel ( vinger scan ofzo ) dertegen mount als een gewone USB stick zodra je geautenticeerd bent!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedank voor alle hulp, maar ik denk dat ik het bij een rar met wachtwoord houd. Op mijn eigen computer was TrueCrypt wel handig geweest, maar aangezien ik het op andere computers (zonder adminrechten) moet kunnen gebruiken is dit geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

tip: gebruik een underscore in je passwoord.

Ik heb ooit eens een rarbestand met een passwoord van 7 karakters moeten kraken (was wedstrijdje, alletwee bestand aanmaken en zo rap mogelijk door het bestand van de andere zitten), en als je gebruik maakt van dergelijke tekens is het ineens zoveel lastiger om je boeltje te kraken (standaard prog's kan je kiezen tussen ofwel letters, ofwel cijfers; letters/cijfers combi en dan ineens alles. Daarbij komen er zoveel tekens bij dat het half onbegonnen werk is.

(ik ben gewonnen na 43 dagen nonstop bruteforcen met 2 pc's tegelijk 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 00:42
en iets als een stick met vingerafdruk beveiliging? sony levert deze geloof ik, maar ze zijn nogal aan de dure kant d8 ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Leuk topic om te volgen...

Nog even over de biometrice beveiliging...vond nog een leuk artikel

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja... hoe je het ook beveiligd, als mensen de tijd hebben is het altijd wel te kraken. Toch dacht ik dat die biometrische beveiliging niet te kraken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Ik was een poos geleden ook opzoek naar zoon oplossing: ik heb het gevonden in de vorm van TrueCrypt, met traveller mode zodat je niets op een pc hoeft te instaleren.
Ik weet alleen niet als je administrator rights nodig bent. Ja dus, dit gaat niet werken als je geen rechten hebt om die truecrypt driver te laden.

zie dit topic:

USB Stick encrypten/password

[ Voor 14% gewijzigd door Puch-Maxi op 12-06-2006 14:02 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186955

Als je een SanDisk Cruzer hebt kun je in de bijgeleverde software de beveiliging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

wat ook werkt: gewoon een rar-file met een wachtwoord, en even winrar op je usb stick installeren.

batch-bestandje en klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik gebruik al een paar jaar Challenger: http://www.encryption-software.de/challenger/en/home.html

If the program is copied on an USB flash drive, you can use Challenger on every computer. For the execution simple user rights suffice.

Dat programma open je vanaf stick en dan sleep je de bestanden er naartoe, hij vraagt dan zelf of je ze wil encrypten of decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190961

probeer eens de V-key of V-safe software
http://www.verbatim.com/support/downloads.cfm

weet niet of die alleen op de verbatim werkt of ook op andere, ik heb een verbatim en die werkt perfect ermee :)
Pagina: 1