Basgitaar: welke moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ben van plan binnenkort een basgitaar te kopen. Ik speel al een tijdje op een 4 snarige van een vriend van mij, ik weet eerlijk gezegd het merk daar niet van.
Ik weet alleen niet wat goed is en wat niet. Ik heb in een gitarenwinkel hier gekeken en geluisterd, en ik weet wel dat ik een 5 snarige niet neem: hij moet wel erg duur zijn wil het goed klinken. Zelfs een 5 snarige gitaar van rond de 1000 euro klonk niet zo goed als een 4 snarige fender van rond de 700 euro.

Ik wil popmuziek, rockmuziek en balads spelen. Geen geslap, geen gekke dingen. Gewoon mooie zachte diepe bassen. Dido, krezip, Ilse delange, Marco, Katie melua etc. Die dingen :P Ja suf maargoed, daar gaat het niet om.

Ik heb ergens gelezen dat basgitaren van Ibanez erg slecht zijn, is dat ook echt zo? Zijn hier mensen die ervaring hebben met basgitaren en basversterkers? Of die mensen kennen?

Mijn budget is rond de 600 euro 2e hands of nieuw. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen :) Ik ga binnenkort ook maar naar een grote winkel in groningen, veel beluisteren. Maar voorkennis en tips is dan wel erg handig.

Ik kreeg laatst ook een tip voor een OLP. Iemand bekend hiermee?

Ik heb 2 gitaren gevonden op marktplaats, 1 die ik gister heel goed vond in de winkel (lijkt iig echt dezelfde, we weten alleen het merk niet meer. Hij was wel 1300 euro nieuw, hier staat 700), en 1 fender. Is dat wat? OLP staat niet op marktplaats dus ik ga winkels afstruinen nu :)

Deze 3 gitaren vond ik wel interessant op marktplaats.
Onbekende maar goeie (gehoord in de winkel hier)
En:
Fender
En:
Cort

Alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Guillome op 09-06-2006 21:27 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router