Allround PC

Pagina: 1
Acties:

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 12:55
Een vriend van mij wil een nieuwe PC bestellen. Zijn oude is namelijk niets meer waard volgens hem en hij wil daarom niets van deze oude PC meenemen (HDD/geheugen of iets dergelijks). Daarom heb ik op zijn verzoek een Allround PC'tje samengesteld. Zijn budget is €1000,- / €1200,-. Mocht het niet anders kunnen, dan kan hij uiterst €1400,- besteden. Hij heeft reeds een TFT, keyboard, geluid en muis.

Case - Antec Sonata II €92,30
Van verschillende verhalen lijkt mij dit een goede case, ook stevig, met 450W voeding. Ruim genoeg voor zijn doeleinden. En het belangrijkste, hij vindt hem ook zelf mooi.

Moederbord - MSI K9N NEO-F €71,60
Mijn vriend gaat niet overclocken, hij wil slechts een gamepje spelen, office, internet, standaard dus. Dit moederbord voldoet aan zijn wensen, zijn er dingen waar ik met de rest van de configuratie heb overheen gekeken?

Processor - AMD Athon 64 X2 4200+, Socket AM2 Boxed €349,05
Met het oog op de toekomst wil hij een dualcore, en zijn budget laat deze versie toe. Daarnaast staat AMD bekend om de goede prestatie's qua gaming.

Geheugen - Corsair Valueselect 1024 MB DDR2 PC4200 x2 €92,97 x2 = 5185,94
Ook hier weer, hij wil niet overclocken. Met het oog op Vista is 2GB vandaag de dag geen overbodige luxe. Daarnaast eisen games als Battlefield 2 ook wel eens wat van het geheugen.

Processorkoeler - Artic Freezer 64 Pro €15,28
Moge duidelijk zijn, hij wenst toch een stil/koel systeem. Na een Zalman, nu een Artic. Is goedkoper en schijnt beter te zijn?

Harde schijf - Samsung SpinPoint 250GB, 8MB, SATA €78,74
Hij wenst meer dan 200GB aan ruimte op zijn harde schijf. Daarnaast heb ik ervaring met deze HDD, die stil en zuinig is. Later kan er in ieder geval nog wel een HDD bij.

Videokaart - Asus EN7900GT 2DHT 256MB €276,89
Hij wil games spelen, deze kaart is niet al te duur en past in het budget. Goede kaart voor een goede prijs, denk ik zo. Hij wil er wel de komende tijd mee vooruit.

DVD-brander - NEC ND 3550€32,86
Goede brander en lees er niet meer dan lof over. Plus hij is zwart, dus staat bij de kast.

CD-ROM - NEC DV-5800D€18,95
Een tweede DVD-ROM lijkt me niet nodig. Dit is puur voor het gemak.Na verschillende opmerkingen toch voor een DVD-ROM gegaan, voor o.a. on-the-fly DVD'tjes fikken.

Diskettestation - OEM 3,5" €7,56
Spreekt voor zich.

Totaal: €1186,94 (da's incl. BTW en montage). Dit alles is besteld bij Azerty.

Zijn er nog opmerkingen of dingen die verbeterd kunnen worden?

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 09-06-2006 21:55 ]

Verwijderd

Eentje gelijk het moet zijn, zou ik ook ongeveer zo configureren.
Juist zou ik wel nog voor een 2de dvdlezer gaan ipv voor een CD-lezer, het verschilt zo goed als niets in prijs en dan kan hij eventueel nog on the fly dvd's kopiëren. Verder is het ook makkelijk om niet te hoeven kijken in welk la'tje je een dvd steekt.

• me_mrtn
Okay, dat moet kunnen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Vervang de cooler door een arctic freezer 64 pro, is goedkoper, stiller en koelt nog beter.
Ziet er verder prima uit.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Mooie PC!

Maar persoonlij kzou ik gaan voor een tweede DVD speler/brander, en het diskette station er gewoon uit laten. We leven immers in de tijd van de CD's en DVD's, niet meer in het DOS tijdperk. Booten kan je tegenwoordig beter doen met een speciale boot CD, waar 100 verschillende programma's op staan voor van alles en nog wat.

Verder ziet het er wel mooi uit! Trouwens, die videokaar tis wel goedkoop geworden zie ik. Vorig jaar kocht ik nog een 7800GT voor nog net geen €400... Maar ja, zo gaat dat he :Y)

• me_mrtn
In Engeland is die nog goedkoper, €250,- omgerekend. Hoe dan ook, hij stelt zelf een diskettestation erg op prijs en zoals gezegd is die CD-ROM een DVD-ROM geworden, moet ik nog even aanpassen.
Murcielago schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:41:
Vervang de cooler door een arctic freezer 64 pro, is goedkoper, stiller en koelt nog beter.
Ziet er verder prima uit.
Ook voor socket 940 dus, dat wist ik niet zeker.

[ Voor 43% gewijzigd door me_mrtn op 09-06-2006 21:51 ]

Verwijderd

wellicht iets sneller geheugen
het is een keuze die je kan overwegen, ik denk dat geheugen op 667Mhz een aardige boost voor de CAS ratings ed kan geven.

voor de rest prima, ik zie dat je nu de artic freezer pro 64 hebt
ik weet niet zeker of hij ook op AM2 past eerlijk gezegd, maar zo jah, zeker doen tis een toppertje
Pagina: 1