Toon posts:

beste 2e "backup"systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai mensen. ik wil een backupsysteempje hebben dat ik via een netwerkkabel aan mn PC kan koppelen zodat ik daar om de zoveel tijd een mirror kan maken van mn data. Vraag is, wat is het beste OS voor een backup? Ik zit zelf te denken aan XP. Mn 1e PC draait nl ook op XP. Volgende vraag is dan, aan wat voor systeem heb ik genoeg? Heb een advertentie gezet en kreeg de volgende aanbiedingen. Wat is volgens jullie de beste keuze mbt prijs/kwaliteitverhouding? Vind het zelf soms wel lastig om zoiets op marktwaarde te schatten, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
En is er veel kennis nodig om een netwerk op te zetten tussen 2 XPs? heb het idee dat dat wel mee zal vallen. Alle prijzen zijn trouwens exc. een monitor want die heb ik al.
Groetjes

celeron 800 mhz.
8 mb video agp
386 mb ram
15 gig hdd 7200 rpms
in een 300 watt toren.
55 euro

HP Vectra Desktop Computer
667MHz, 128MB, 20GB, CD/RW (16x/10x/40x)
Videokaard zit onboard.
Diskdrive zit er ook in.
80 euro

ATX kast (klein,staand model)
P3 AMD600 processor
moederbord met geluid on board en 2 USB poorten
AGP videokaart met 32 mb (helaas heb ik geen kaart met 64 mb)
17 gig harde schijf
dvd rom drive
floppydrive
netwerkkaart
50 euro

HP vectra VL 400 SF
cd-rom,
Floppy
20 Ghz Hard disk
128 Mb
pentium 3 800 Mhz
het is een desktop modelletje, loopt goed, wordt geformateerd geleverd of indien wenselijk met win 2000 pro erop.
prijs geformateerd 70 euro

DELL Optiplex G1 hoge desktop met 2 bays aan de voorzijde

Pentium III 600MHz
256 MB geheugen
HD 10GB (2e HD mogelijk)
4 vrije PCI slots,
1 vrij ISA slots
1 vrij gecombineerd ISA / PCI slot
1 Printerpoort
2 Seriรซle poorten
2 usb aansluitingen
Geluid, netwerk en video On-board
DEZE heeft nog geen prijs genoemdn, wat vinden jullie een redelijk bod voor dit systeem?

Moederbord:Gateway OOAASNP03
Processor:
Manufacturer:Advanced Micro Devices
Name:AMD Athlon(tm) processor
Code name:Thunderbird
Frequency:750 MHz
L1 cache:128 KB
L2 cache:512 KB
Socket:Slot-A

Geheugen:128mb DDR (max 3 GB)

Hardeschijf:20.5 GB 8mb 7200 RPM

Videokaart:NVIDIA RIVA TNT2 Model 256 MB geheugen

Drives:IDE-CD R/RW 8X4X32 (CD-Rom Brander)
MAT****A DVD-ROM SR-8586 (DVD+/-Rom Speler)

1.44 MB floppy drive

Geluidskaart:Creative 5.1 Sound Blaster (apart)
3 USB 2.0 poorten
2 Netwerk kaarten (1 op de moederbord en 1 apart)
Windows XP Professional SP2 NL (niet legaal)
Compleet met toetsenbord en Microsoft scroll muis
+ 2 FUJITSU computers SIEMENS luidsprekers met adapter (geen batterijen)
En een HP HEWLETT PACKARD Deskjet 660C kleuren printer met print papier
Behuizing:Gateway wit kleur met een 300 WATT voeding
Vraagprijs: 85,-

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je het echt allee als back-up bak wilt gebruiken volstaat eigenlijk alles.. Ik zou wel win2K gebruiken, als je die legaal kan vinden, als je een oudere bak gaat gebruiken. Ik heb een p2 350 staan die het netjes allemaal kan overpompen en vasthouden :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bijzondere specificaties ;) "20 Ghz Hard disk", "P3 AMD600 processor". :D

Als ik het goed begrijp wil je de computers gebruiken als data backup, of als backup van je totale hardware voor het geval dat je eigen computer kapot gaat? In het eerste geval is het veel verstandiger om backups te maken op een externe hard disk of iets dergelijks. Dit neemt minder ruimte in, heeft way meer capiteit dan een 15GB schijfje, is sneller, op termijn goedkoper ivm stroom en is veel makkelijker te realiseren.
Indien je toch graag een van de PCs wilt zou ik de DELL Optiplex G1 of AMD Athlon PC nemen. Een beetje afhankelijk van wat je precies belangrijk vind.

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die externe HDDs overweeg ik idd ook, heb je wellicht een aanrader wat betreft een goede keus? Of ken je een site waar reviews staan over dit soort hardware? En waarom zou je mij juist die DELL of ATHLON aanraden? En bedankt voor de snelle reply. Weet je trwns waar je een notification by mail kan aanzetten als er een reply is? is voor mij wel handig!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een externe hard disk kun je net zo goed een willekeurige computerwinkel binnenlopen, zo erg veel maakt dat allemaal niet uit. Het mooie zou zijn als je hier een goed softwarepakket (of script) bij kunt vinden waarmee met een simpele opdracht alle benodigde bestanden in het juiste mapje gekopieerd wordt.

De Dell computer heeft 256MB geheugen. Als je Windows XP hierop wilt zetten en je wilt er nog een beetje fatsoenlijk achter kunnen werken is dat eigenlijk het absolute minimum. 128MB wil opzich wel draaien, maar het is behoorlijk krap ;).
De Athlon omdat deze een grotere harde schijf en een brander aan boord heeft, dat kan ook nog wel handig zijn :P. De CPU zelve is ook wel aardig. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:52:Weet je trwns waar je een notification by mail kan aanzetten als er een reply is? is voor mij wel handig!
Die functie zit niet in dit forum nee. Opzich heeft GoT dat ook niet echt nodig :+

๐ŸŒž๐Ÿƒ