Toon posts:

[Gezocht] Mini-ITX + video kaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakerts ik zal allereerst beginnen met.. wow, mijn account doet het nog en ten tweede ja ik ben bekend met de search en heb deze dus ook gebruikt en nu mijn topic:

Aangezien ik tijden lang geen geld heb gehad en mijn interresse verschoven is van computers naar muziek ben ik inmiddels alweer terug gekeerd als een hardware n00b en nu ik weer enigszinds een budgetje heb om een mooie PC samen te stellen vraag ik me dus af of jullie een mooi mini-moederbord weten.

Specs vereist:
939 socket
2 DDRII sloten
Onboard LAN
Goede heldere 5.1/7.1 geluidskaart
Passieve northbridge cooling
Sata (II) met een ATA aansluiting erbij (eventueel, en bestaat dat Sata en ATA op 1 board?)
Wellicht met een stevige onboard videokaart (goed genoeg voor een potje Battlefield 2 en/of andere veel eisende huidige spellen) incl TV-OUT

In princiepe heb ik geen PCI/VGA etc nodig maar ik neem aan dat men geen mobos maakt zonder, behalve wellicht de Eden maar ik geloof dat die al weer outdated is en vrij sloom is.
Ik voeg er verder bij toe dat ik niet graag over de 150Euro wil uitgeven voor het moederboard maar wel tot eventuaal 200E kan gaan.

Kunnen jullie mij onboard VGA aanraden of kan ik toch beter een AGP kaart aanschaffen wat overigens niet zo zeer in mijn planning ligt aangezien ik een hele kleine plexi glas kast wil bouwen.

Alvast harstikke bedankt voor me uit de brand helpen. :Y)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als mini-itx vind je wel een p4-mobile- mamaplank op mini-itx.com
met genoeg onboard om tevreden te zijn.

grafische kracht in 3D en/of er een amd-variant is, is me onbekend.
(google helpt wrs wel)

mss eens kijken naar boardjes uit shuttle-kastjes.

(ps: 3D kracht en onboard gaan zelden samen, zekers als het ook nog eens klein moet zijn)

mss met shuttle-moederbord met pci-e en een pci-e flexibel riser cable/card ?
zodat je je videokaart niet dwars op 't moederbord moet positioneren ?

[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 09-06-2006 20:10 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ten eerste zijn de regels in al die jaren nooit veranderd op GoT, dus dumptopics (eisen posten zonder onderzoek) mogen nog steeds niet :)

Maargoed, één vraagje is iig duidelijk: Wil je gaan gamen op je systeem dan is onboard niet goed.
Losse videokaart dus, een standaard nVidia uit de 6 of 7-serie zal voldoende zijn voor het meeste werk.

edit: Hm, 2005 pas, dat is helemaal nog niet zo lang geleden :)

[ Voor 9% gewijzigd door DarthPlastic op 09-06-2006 20:10 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat onderzoek gedaan maar ik kon zo snel nog geen mini bordjes vinden en ja, deze account is uit 2005, maar daarvoor had ik hier ook een account die ik al jaren had.

Edit:
Maargoed, één vraagje is iig duidelijk: Wil je gaan gamen op je systeem dan is onboard niet goed.
Losse videokaart dus, een standaard nVidia uit de 6 of 7-serie zal voldoende zijn voor het meeste werk.
Hoezo is een onboard niet goed genoeg?, de RAM kun je toch delen met het systeem-RAM? of is de GPU zo langzaam dat het niet uit maakt hoeveel RAM je erbij gooit..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:33 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:31:
Ik heb wat onderzoek gedaan maar ik kon zo snel nog geen mini bordjes vinden en ja, deze account is uit 2005, maar daarvoor had ik hier ook een account die ik al jaren had.

Edit:

[...]

Hoezo is een onboard niet goed genoeg?, de RAM kun je toch delen met het systeem-RAM? of is de GPU zo langzaam dat het niet uit maakt hoeveel RAM je erbij gooit..
Nee, je ram is zo langzaam dat 'ie je GPU op houdt. Zeker als je een spel wilt spelen als Battlefield 2 dan heb je echt niks aan een onboard videokaart en zal je toch echt uit moeten wijken naar een PCI-e/AGP-kaartje met dedicated geheugen (dus geen hypermemory of turbocache zooi).

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Enkel het aantal MB's zegt niets over de performance van een videokaart.

Het gaat om de snelheid van drivers, de snelheid van de grafische processor en of het geheugen genoeg bandbreedte kan leveren. Een kaart met 4096MB aan RAM zal met hedendaagse games niet sneller zijn als datzelfde model omdat er simpelweg niet zoveel verbruikt wordt.

Een hele oude kaart met 'teveel' RAM zal ook niets aan die 'extra' RAM hebben. De kaart is in de meeste gevallen toch te traag om alles op high-detail te draaien met de grootste textures :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:38:
[...]

Nee, je ram is zo langzaam dat 'ie je GPU op houdt. Zeker als je een spel wilt spelen als Battlefield 2 dan heb je echt niks aan een onboard videokaart en zal je toch echt uit moeten wijken naar een PCI-e/AGP-kaartje met dedicated (dus geen hypermemory of turbocache zooi).
Met anderen woorden kan ik net zo goed voor een goedkoop moederbordje gaan..
Bestaan er borden met SATA (II) en ATA?

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:41:
[...]

Met anderen woorden kan ik net zo goed voor een goedkoop moederbordje gaan..
Bestaan er borden met SATA (II) en ATA?
Ja die bestaan. Maar er bestaan geen s939 borden met DDRII geheugensloten.

Droogkloot.

Verwijderd

Als het in een kleine kast moet, dan kun je kijken naar een "low profile" kaartje, let wel, deze zijn vaak niet zo snel.
Afbeeldingslocatie: http://image.thethirdmedia.com/upload/04123016533653.jpg
een 6600 low profile, kun je het meeste wel mee draaien, maar niet op hoog.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 15:38 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 14:40

Flappiewappie

Hier nog meer

dit topic schreeuwt shuttle :P

Hier staat wat

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:58:
Specs vereist:
939 socket
2 DDRII sloten

Kunnen jullie mij onboard VGA aanraden of kan ik toch beter een AGP kaart aanschaffen wat overigens niet zo zeer in mijn planning ligt aangezien ik een hele kleine plexi glas kast wil bouwen.
939 en DDR2?
AGP?
Volgens mij kun je beter kijken naar AM2 en PCI-E.
Voor serieuze games heb je nog altijd een 'dedicated' videokaart nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-06-2006 15:44 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Of er moederborden met SATA+PATA zijn kan je toch écht erg makkelijk zelf vinden hoor :).

Surf eens langs de diverse mobofabrikanten, kijk in de Pricewatch en beslis welke features je voor welke prijs wil hebben :).

Zoals gezegd, echt zo je eisen neermikken en "help me maar" is nog steeds niet de bedoeling, en je kan toch écht een hoop meer info vrij gemakkelijk zelf vinden :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.