Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows-executable blokkeren met Linksys Router

Pagina: 1
Acties:

• ewack
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 19:07
Ik heb een spel geinstalleerd waarvan ik het opstartbestand (bijv. game.exe) alle internet-toegang wil ontzeggen. "Vroeger" kon ik dat zelf met bijv. Zone-alarm zelf doen. Maar ik weet niet hoe (en of) ik deze file met mijn Linksys-router (WRT54G model versie 5, meest recente firmware) kan blokkeren.

Ik wil liever geen software-firewall installeren. Ik weet niet waar de file contact mee probeert te maken. Ik draai XP-home (sp2) met 2 ip-adressen, één voor wired en één voor wireless. Van Linksys kreeg ik het advies om het spel te deïnstalleren. Da's de weg van de miste weerstand natuurlijk, maar niet mijn bedoeling. Bij gebruik de netwerkkabel eruit trekken is ook niet echt een oplossing.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Je weet dat je je met dit topic op erg glad ijs bevind :?
Aangezien het vrij raar is waarom je niet wilt hebben dat je spel (welke uiteraard legaal verkregen is) met het internet communiceerd....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Als Linksys laag 8 firewall's heeft dan zou je ze kunnen blokkeren echter betwijfel ik dit.
Meestel het dichtzetten van wat UDP en TCP poortjes door wonderen.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

neh

vliegjong schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:14:
Als Linksys laag 8 firewall's heeft dan zou je ze kunnen blokkeren echter betwijfel ik dit.
Meestel het dichtzetten van wat UDP en TCP poortjes door wonderen.
Ik betwijfel het ook, aangezien het OSI model maar 7 lagen kent.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• ewack
Het betreft freeware, dus onglad ijs. En ik bepaal liever zelf welk programma met internet contact maakt. Strax zit ik met van die gator-rotzooi ofzo... En gebruiksvoorwaarden doorlezen is helemaal niet mijn hobby.

Ik weet wel welke poorten door het programma gebruikt worden om te communiceren.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Linksys beweert dat haar routers/modems een ingebouwde firewall hebben.

Alleen is niet duidelijk wat die firewall doet en zijn er geen instelmogelijkheden. Het antwoord van Linksys past ook in de trend.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Open de command prompt. Kijk met "netstat -p tcp" welke verbindingen er zijn. Start je programma.
Kijk nogmaals met netstat welke verbindingen er zijn. Het domein/ipadres welke er nu bij is gekomen blokkeer je in je firewall.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

Motrax schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:27:
Linksys beweert dat haar routers/modems een ingebouwde firewall hebben.
Alleen is niet duidelijk wat die firewall doet en zijn er geen instelmogelijkheden. Het antwoord van Linksys past ook in de trend.
lol..... Jij hebt blijkbaar nog nooit een linksys router menu gezien.... Wijst zichzelf grotendeels hoor. Dus als je linksys wilt bashen met ongefundeerde uitspraken dan hoef je hier niet te zijn.

Persoonlijk lijkt het mij heel sterk dat een hardwarematige firewall in staat is te zien welke .exe er op jouw PC netwerkverkeer genereerd. Daarvoor zou zo ontzettend veel meer informatie in je IP packets moeten zitten dat het je je bandbreedte gaat kosten....

Het enige wat je kunt doen is de poorten waarvan je weet dat die .exe ze gebruikt op je linksys dichtzetten zowel wan->lan als lan->wan.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
je moet 2 soorten firewalls onderscheiden

Personal firewalls - software - deze kunnen per programma toegang etc. regelen Dit zijn eigenlijk geen echte firewalls
Normale (pakketjes) firewalls - hard of software - deze reguleren alleen de toegang van data pakketjes (ip/icmp/tcp/udp/etc.)

Een linksys router heeft een "normale" firewall aanboord en is heel goed in staat pakketjes te blokkeren als jij zegt welke, maar hij kan neit zien van elke applicatie het af komt.

• ewack
Ok, dus als ik weet dat bijv. UDP 1000 en 2000 de poorten zijn waarop deze exe communiceerd dan kan ik die blokkeren. Hoe en waar doe ik dat? En...is er niet in de XP-firewall een optie om een exe te blokkeren?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Croga schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:32:
[...]

lol..... Jij hebt blijkbaar nog nooit een linksys router menu gezien.... Wijst zichzelf grotendeels hoor. Dus als je linksys wilt bashen met ongefundeerde uitspraken dan hoef je hier niet te zijn.

Persoonlijk lijkt het mij heel sterk dat een hardwarematige firewall in staat is te zien welke .exe er op jouw PC netwerkverkeer genereerd. Daarvoor zou zo ontzettend veel meer informatie in je IP packets moeten zitten dat het je je bandbreedte gaat kosten....

Het enige wat je kunt doen is de poorten waarvan je weet dat die .exe ze gebruikt op je linksys dichtzetten zowel wan->lan als lan->wan.
Ik zal mijn uitspraak specificeren:
De firewall van de Linksys modem/router WAG354G Firmware Version: 1.01.05 is geen firewall te noemen. Als dat voor hun gehele productrange zo geldt :/

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/1558/firewall4uh.png
Dit durven ze een firewall te noemen :X Om over de log functie maar niet te beginnen.

Vandaar mijn opmerking dat de topicstarter beter kan zoeken naar een andere oplossing dan via zijn Linksys router.

Edit: poorten blokkeren zit er niet echt in. Je kan in tabblad Applications & Gaming bepaalde poorten forwarden, maar niet blokkeren. Bij Access Restriction kan je services blokkeren, maar dat ziet er meer naar uit dat hij binnenkomende dingen afsluit.

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 11-06-2006 22:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

tjah dan moet je 400 euro meer op tafel leggen en een cisco router halen, kun je alles naar hartelusten instellen. Dit is consumenten rotzooi, dan krijg je nu eenmaal geen oneindige instelmogelijkheden.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Heb je geen instellingen bij 'Access restrictions' --> ''Internet access' ?

Hier plaatje:
http://www.ceus2002.com/d...-%20Internet%20Access.jpg

Bij 'blocked services' kun je dan de standaard-services laten blokkeren, of door middel van 'Add/edit' een nieuwe regel (met poortnummer) toevoegen.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Entity

9000rpm

Standaard is buiten->binnen alles geblokkeerd en andersom alles open. Op de Buiten->binnen blokkering kun je via Applications & Gaming uitzonderingen maken, op de binnen->buiten toegang kun je restricties leggen via Access Restrictions, zoals Speed24 hierboven al aangaf.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een extern apparaat zal nooit op programma gebaseerde restricties toe kunnen passen. Het is aan een ip-packetje onmogelijk te zien of het door iexplorer.exe of keylogger.exe wordt verstuurd. Externe apparaten kunnen enkel blocken op inhoud en op poort + adres van verzender en ontvanger.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ewack
Speed24, ik heb op bij access restrictions op "edit list of PC's" gedrukt, maar zie daar dat ik alleen mac-adres, IP of IP-range kan blokkeren van binnenuit.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je het programma wilt blokkeren, is het het makkelijkst om een firewall op je computer te installeren. Een firewall op je router is niet in staat om je firewall op je computer te vervangen. Een firewall op je router beschermt je wel tegen aanvallen van buitenaf, maar zodra de software op je pc staat, staan alle wegen wijdt open. Dit kan je voorkomen met een firewall op je computer. Misschien toch overwegen om het te installeren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• ewack
Ik begrijp nu dat het met mijn linksys niet gaat lukken... Weet iemand hier een eenvoudige freeware-firewall voor?

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 28-11 01:05
Zonealarm Google Edition.

There is no replacement for displacement!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ewack schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:32:
Speed24, ik heb op bij access restrictions op "edit list of PC's" gedrukt, maar zie daar dat ik alleen mac-adres, IP of IP-range kan blokkeren van binnenuit.
Kijk op het schermpje dat ik gepost had. Onder de helft zie je daar 'Blocked services'.

Daar moet je zitten. Klik dan op 'Add/edit service' en je kunt eigen services met poortnummers aanmaken.
Eventueel kun je zelfs daaronder te blocken domeinen toevoegen, als je weet naar welke site dat programma gaat.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Standaard Windows firewall...?

Als je zo veilig wil Internetten, controleer dan in ieder geval of je uPnP op je router uit hebt en dat je machine niet in de DMZ staat (misschien te basaal, maar toch...).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1