Toon posts:

TV kijken & gamen tegelijk met dualscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik een PC met 2 schermen. Tijdens het gamen zou ik graag TV zien. Is het mogelijk om op dezelfde moment op het ene scherm te gamen en op het andere scherm TV te zien met een PCI TV-Tuner met ingebouwde MPEG2-en/decoder?

Alvast bedankt

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Opzich is dit wel mogelijk, alleen als je een spel gaat spelen veranderd deze de resolutie van je primaire monitor waadoor alles (ook op je secundaire) gaat verschuiven, dus je moet van te voren een beetje mikken waar je alles neer gaat zetten.

Verder heb ik het probleem dat veel video-applicaties op mijn tweede monitor groen beeld geven ipv het gewenste beeld.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
ja in principe wel.... wat meer info is nodig....bedenk wel dat tv kaarten (heb zelf oude PC TV pro,) wat cpu kracht slurpt....)

Soms spelen met juiste instelling voor primairy, spellen forcen naar secundaire

[ Voor 25% gewijzigd door Industrial_Life op 09-06-2006 19:05 ]

-

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb een asus tv kaartje met het bijgeleverde programma 99% van mijn celeron 333mhz en met iuvcr op 2-3% dus ligt vaak ook aan software

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:58

Thandor

SilverStreak

Dit hoort niet in Overige Hardware maar in Videoplanken & Beeldkanonnen thuis :)

Ik verplaats het topic daarom even naar het juiste subforum.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zelf heb ik een Dual Core cpu ern kan mbv DScaler TV kijken (full screen) op mijn 2e monitor terwijl ik op de 1e monitor een game speel (ook full screen). DScaler is volgens mij een van de weinige apps die niet terugspringt van full-screen als je een full-screen game gaat spelen (of uberhaupt de focus van het scherm afhaalt basically).

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn PC is:
- AMD FX55
- 2 GB RAM
- 300 GB HDD
- Nvidia 6800GT
- Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS
- Win XP Pro (Overweeg eventueel WIN MCE bij aankoop TV-tuner, indien nodig)

TV-kaart moet ik nog kopen, maar ik denk te gaan voor Hauppauge PVR-500

Normaal zou deze configuratie krachtig genoeg moeten zijn om 2 dingen tegelijk te verwerken.

Info genoeg?

Alvast bedankt voor de replies!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Als je bedenkt om het te gaan doen, heb ik alvast een software tip voor je. Ultramon is mij goedbevallen om de beeldscheremen als het ware te splitsen met ieder een eigen taalbalk enzo. Ik heb wel eens gehad dat het met games hij uit zichzelf twee monitoren gebruikt ipv. Dus dan heb je wat goeds om uit te proberen.

Je hoeft op GoT niet te groeten, doen we automatisch :)

[ Voor 9% gewijzigd door 5mebibyte op 09-06-2006 19:20 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 18:54
Resolutieprobleem is kul naar mijn idee. Die stel je in met je drivers per beeldscherm, ongeacht of daar nu iets veranderd door een full-screen applicatie. Ik heb hetzelfde geprobeerd, maar zodra ik een game opstart, gaat mijn 2e monitor terug naar desktop achtergrond. Oftewel het minimaliseert lijkt het. Beetje alt-tabben enzo en uiteindelijk had ik het dan inderdaad wel werken. Fullscreen Game + fullscreen TV. TV beeld haperde dan wel klein beetje hoor, veel spelen eisen namelijk 100% CPU continu en ondanks dat je een tv-kaart hebt vergt dat wel een beetje cpu-kracht. Ik heb overigens een terratec tv-kaart en 6800Ultra. Wellicht is een tooltje hiervoor inderdaad de oplossing.

pepernooot

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Resolutieprobleem is kul naar mijn idee.
Ik zeg ook niet dat het een probleem is, de boel gaat alleen verschuiven waar je bij het plaatsen van je windows even rekening mee moet houden. Hoeveel dit gaat verschuiven zal trouwens sterk afhankelijk zijn van de resolutie die je in je spel gaat draaien, als deze het zelfde is als onder Windows, zal er niets verschuiven.

Verwijderd

Waarom niet een apart er een tv'tje bijzetten ? Lijkt me handiger dan dat er voor tv kijken zoveel cpu word gebruikt. En gamen, als je een beetje goed bent dan heb je geen tijd om tv te kijken :P

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:32
Is het niet mogelijk om je gamepjes windowed te spelen? (het randje is wel wat vervelend, maja)
(en lijk Kippenijzer zegt is DScaler een mooie oplossing)

ps: Ultramon is idd heeeeerlijk! _/-\o_ _/-\o_ (musthave voor dualscreen)

[ Voor 4% gewijzigd door GregoryBE op 12-06-2006 15:08 ]

It's just a matter of time...

Pagina: 1