Om zeker te zijn dat ik een goeie topic maak
Informatie, gebruiksdoel, budget
Beste mensen, Mijn ouders willen een nieuwe pc en wat zij doen op de pc is internetten, boekhouding, en soms een cdtje branden. Ik zei: we zijn veel goedkoper uit als we meteen mijn nieuwe pc erbij kopen!. Dus zeiden mijn ouders: Oke, 3200Euro is je budget voor 2 pc's. Ik schoof daar nog eens 700 euro bij en nu zit ik met 3900 euro waar ik 2 computers van mag kopen. De BTW mag van de computers afgehaald worden. (dus totaal prijs mag 3900 EXCL btw)
De boekhoud pc hoeft niet erg duur te worden, omdat zijn doeleinden gewoon niet veel prestaties verijsen. Mijn pc daarintegen....
Ik wil hem gaan gebruiken om hardcore mee te gamen, Video bewerken, en grote stukken film branden/bewerken. Mijn vraag: Wat is een goed systeem voor deze doeleinden. En het liefst bij een dealer waar ik het barel voor mijn ouders meteen kan meebestellen natuurlijk!
Mijn ouders draaien nu een :
AMD Duron 800mhz
64mb geheugen
en een Videokaart van Nvidea, een van die oudere 32 mb vram modellen ben even kwijt hoe ze nou heete.
Ik zoek iets wat sneller is een een harde schijf van minimaal 50+ GB heeft. Het systeem wat ze nu hebben zou nu 100 euro kosten, dus ik denk dat er voor het 2-5 dubbele wel wat leuks te vinden is.
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Oke, via www.meshcomputers heb ik een leuke pc gezien. Helaas leveren zij alleen in UK dus Meshcomputers is buitengesloten. Hier de specs van dit prachtsysteem.
AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 4800+ with HT Tech.
Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005
New Aluminium ATX Midi Tower(Wave) + Muskateer Display + 550W PSU - Black
ASUS A8R32-MVP Deluxe - ATI Xpress 3200 PCI Express Mainboard - ATX
2048MB DDR400 Memory - PC3200 (2x1024) [upg £ 75.00]
300GB Serial ATA Hard Drive with 16MB Buffer
SONY 16x Dual Layer DVD-Re-Writable +R/-R/RW
512MB ATI Radeon X1900XTX - PCI-Express with DVI & TV out
512MB ATI Radeon X1900 - Crossfire™ Edition
20" Viewsonic VA2012W Digital & Multi Media Widescreen TFT Display
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Sound Card (oem)
Creative Labs Inspire T7900 - 7.1 Surround with Subwoofer [upg £ 20.00]
Logitech G15 Gaming Keyboard & G7 Cordless Laser Gaming Mouse [upg £ 54.00]
Free Microsoft® Works® 8.5 + 60 Days Microsoft Office Trial
Advantage Warranty - 2 Years On-Site + 1 Year BTB-T&C
Prijs: 2219 POND ongeveer 3100 euro.
Iets soortgeleik aan dit systeem zou super zijn. (beter mag natuurlijk ook, zolang ik mijn ouders hun barel er nog wel bij kan kopen.
Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
Euhm... Goede prijs Qualiteitverhouding. Ben altijd fan geweest van ATI. En denk dat dit wel het beste is wat er nu op de markt rond scharrelt. Ik heb geen ervaring met CrossFire maar mijn budget is zo ruim dat het de 50% prestatiewinst wel waard is denk ik zo.
Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
De vragen:
1: Wat is een goede leverancier voor een computer, die in Nederland levert. Als julie een goed systeem weten brul je het maar!.
2: Moet ik wachten tot vista uit is?. Zal de qualiteit dan erg veel verbeterd zijn voor de prijs? of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed nu kopen?.
3: Alstublieft: Geen Dell. waarom niet? in mijn ogen veel te duur. + Super Service als je garantie heb maar na de garantie laten ze je in de stront zakken.
Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doorgenomen?)
Gezocht naar een PC op:
www.meshcomputers.com
www.dell.nl
En voor de rest heb ik de Chip thuis dus ben op de hoogte van de laatste video kaarten.
Alvast bedankt voor julie hulp,
Bent
Zo, volgens mij is dit een goede post? toch?
Informatie, gebruiksdoel, budget
Beste mensen, Mijn ouders willen een nieuwe pc en wat zij doen op de pc is internetten, boekhouding, en soms een cdtje branden. Ik zei: we zijn veel goedkoper uit als we meteen mijn nieuwe pc erbij kopen!. Dus zeiden mijn ouders: Oke, 3200Euro is je budget voor 2 pc's. Ik schoof daar nog eens 700 euro bij en nu zit ik met 3900 euro waar ik 2 computers van mag kopen. De BTW mag van de computers afgehaald worden. (dus totaal prijs mag 3900 EXCL btw)
De boekhoud pc hoeft niet erg duur te worden, omdat zijn doeleinden gewoon niet veel prestaties verijsen. Mijn pc daarintegen....
AMD Duron 800mhz
64mb geheugen
en een Videokaart van Nvidea, een van die oudere 32 mb vram modellen ben even kwijt hoe ze nou heete.
Ik zoek iets wat sneller is een een harde schijf van minimaal 50+ GB heeft. Het systeem wat ze nu hebben zou nu 100 euro kosten, dus ik denk dat er voor het 2-5 dubbele wel wat leuks te vinden is.
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Oke, via www.meshcomputers heb ik een leuke pc gezien. Helaas leveren zij alleen in UK dus Meshcomputers is buitengesloten. Hier de specs van dit prachtsysteem.
AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 4800+ with HT Tech.
Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005
New Aluminium ATX Midi Tower(Wave) + Muskateer Display + 550W PSU - Black
ASUS A8R32-MVP Deluxe - ATI Xpress 3200 PCI Express Mainboard - ATX
2048MB DDR400 Memory - PC3200 (2x1024) [upg £ 75.00]
300GB Serial ATA Hard Drive with 16MB Buffer
SONY 16x Dual Layer DVD-Re-Writable +R/-R/RW
512MB ATI Radeon X1900XTX - PCI-Express with DVI & TV out
512MB ATI Radeon X1900 - Crossfire™ Edition
20" Viewsonic VA2012W Digital & Multi Media Widescreen TFT Display
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Sound Card (oem)
Creative Labs Inspire T7900 - 7.1 Surround with Subwoofer [upg £ 20.00]
Logitech G15 Gaming Keyboard & G7 Cordless Laser Gaming Mouse [upg £ 54.00]
Free Microsoft® Works® 8.5 + 60 Days Microsoft Office Trial
Advantage Warranty - 2 Years On-Site + 1 Year BTB-T&C
Prijs: 2219 POND ongeveer 3100 euro.
Iets soortgeleik aan dit systeem zou super zijn. (beter mag natuurlijk ook, zolang ik mijn ouders hun barel er nog wel bij kan kopen.
Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
Euhm... Goede prijs Qualiteitverhouding. Ben altijd fan geweest van ATI. En denk dat dit wel het beste is wat er nu op de markt rond scharrelt. Ik heb geen ervaring met CrossFire maar mijn budget is zo ruim dat het de 50% prestatiewinst wel waard is denk ik zo.
Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
De vragen:
1: Wat is een goede leverancier voor een computer, die in Nederland levert. Als julie een goed systeem weten brul je het maar!.
2: Moet ik wachten tot vista uit is?. Zal de qualiteit dan erg veel verbeterd zijn voor de prijs? of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed nu kopen?.
3: Alstublieft: Geen Dell. waarom niet? in mijn ogen veel te duur. + Super Service als je garantie heb maar na de garantie laten ze je in de stront zakken.
Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doorgenomen?)
Gezocht naar een PC op:
www.meshcomputers.com
www.dell.nl
En voor de rest heb ik de Chip thuis dus ben op de hoogte van de laatste video kaarten.
Alvast bedankt voor julie hulp,
Bent
Zo, volgens mij is dit een goede post? toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 18:59 ]