Toon posts:

2 Pc's 1 High end 1 Textverwerker Budget: 3900Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om zeker te zijn dat ik een goeie topic maak

Informatie, gebruiksdoel, budget

Beste mensen, Mijn ouders willen een nieuwe pc en wat zij doen op de pc is internetten, boekhouding, en soms een cdtje branden. Ik zei: we zijn veel goedkoper uit als we meteen mijn nieuwe pc erbij kopen!. Dus zeiden mijn ouders: Oke, 3200Euro is je budget voor 2 pc's. Ik schoof daar nog eens 700 euro bij en nu zit ik met 3900 euro waar ik 2 computers van mag kopen. De BTW mag van de computers afgehaald worden. (dus totaal prijs mag 3900 EXCL btw)

De boekhoud pc hoeft niet erg duur te worden, omdat zijn doeleinden gewoon niet veel prestaties verijsen. Mijn pc daarintegen.... >:) Ik wil hem gaan gebruiken om hardcore mee te gamen, Video bewerken, en grote stukken film branden/bewerken. Mijn vraag: Wat is een goed systeem voor deze doeleinden. En het liefst bij een dealer waar ik het barel voor mijn ouders meteen kan meebestellen natuurlijk! ;) Mijn ouders draaien nu een :
AMD Duron 800mhz
64mb geheugen
en een Videokaart van Nvidea, een van die oudere 32 mb vram modellen ben even kwijt hoe ze nou heete.

Ik zoek iets wat sneller is een een harde schijf van minimaal 50+ GB heeft. Het systeem wat ze nu hebben zou nu 100 euro kosten, dus ik denk dat er voor het 2-5 dubbele wel wat leuks te vinden is.

Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties

Oke, via www.meshcomputers heb ik een leuke pc gezien. Helaas leveren zij alleen in UK dus Meshcomputers is buitengesloten. Hier de specs van dit prachtsysteem.

AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core 4800+ with HT Tech.
Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005
New Aluminium ATX Midi Tower(Wave) + Muskateer Display + 550W PSU - Black
ASUS A8R32-MVP Deluxe - ATI Xpress 3200 PCI Express Mainboard - ATX
2048MB DDR400 Memory - PC3200 (2x1024) [upg £ 75.00]
300GB Serial ATA Hard Drive with 16MB Buffer
SONY 16x Dual Layer DVD-Re-Writable +R/-R/RW
512MB ATI Radeon X1900XTX - PCI-Express with DVI & TV out
512MB ATI Radeon X1900 - Crossfire™ Edition
20" Viewsonic VA2012W Digital & Multi Media Widescreen TFT Display
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Sound Card (oem)
Creative Labs Inspire T7900 - 7.1 Surround with Subwoofer [upg £ 20.00]
Logitech G15 Gaming Keyboard & G7 Cordless Laser Gaming Mouse [upg £ 54.00]
Free Microsoft® Works® 8.5 + 60 Days Microsoft Office Trial
Advantage Warranty - 2 Years On-Site + 1 Year BTB-T&C

Prijs: 2219 POND ongeveer 3100 euro.

Iets soortgeleik aan dit systeem zou super zijn. (beter mag natuurlijk ook, zolang ik mijn ouders hun barel er nog wel bij kan kopen.

Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)

Euhm... Goede prijs Qualiteitverhouding. Ben altijd fan geweest van ATI. En denk dat dit wel het beste is wat er nu op de markt rond scharrelt. Ik heb geen ervaring met CrossFire maar mijn budget is zo ruim dat het de 50% prestatiewinst wel waard is denk ik zo.

Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)

De vragen:
1: Wat is een goede leverancier voor een computer, die in Nederland levert. Als julie een goed systeem weten brul je het maar!.
2: Moet ik wachten tot vista uit is?. Zal de qualiteit dan erg veel verbeterd zijn voor de prijs? of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed nu kopen?.
3: Alstublieft: Geen Dell. waarom niet? in mijn ogen veel te duur. + Super Service als je garantie heb maar na de garantie laten ze je in de stront zakken.

Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doorgenomen?)

Gezocht naar een PC op:
www.meshcomputers.com
www.dell.nl

En voor de rest heb ik de Chip thuis dus ben op de hoogte van de laatste video kaarten.

Alvast bedankt voor julie hulp,
Bent

Zo, volgens mij is dit een goede post? toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 18:59 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
Waarom een ata harddisk ipv een sata?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:59
Leveranciers waar ik goede ervaringen mee heb zijn 4Launch (www.4launch.nl) en iComputers (www.icomputers.nl). Je kunt ook wel naar Alternate, maar naar mijn idee zijn die altijd nét wat duurder dan de rest.

En ten tweede zou ik wellicht ook nog kijken naar wat koeling ...

Verwijderd

Dersan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:10:
Waarom een ata harddisk ipv een sata?
Volgens mij staat er toch echt Serial ATA...
300GB Serial ATA Hard Drive with 16MB Buffer

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Serial Ata is het, zou wel in de schoenen willen staan van TS maar ik vind dat je je ouders wel ript zo... eigen keus natuurlijk... anyhow:
Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005
Waarom dit?
New Aluminium ATX Midi Tower(Wave) + Muskateer Display + 550W PSU - Black
En dit? Ik zou voor de 830 Stacker gaan :P
ASUS A8R32-MVP Deluxe - ATI Xpress 3200 PCI Express Mainboard - ATX
2048MB DDR400 Memory - PC3200 (2x1024) [upg £ 75.00]
Niet beter om OC geheugen + board te halen in combi met je AMD proc? Gaat dat kneiter hard lijkt me..
XT's halen, geen XTX's, lees maar het één en ander door, XT's schijn je makkelijk te kunnen OC'en..
G7 Cordless Laser Gaming Mouse
G5, echt gamen doe je niet met lag ;) (imo)
Free Microsoft® Works® 8.5 + 60 Days Microsoft Office Trial
Wat is dit!? :P Gewoon OpenOffice 2.0. :)
Voor een game PC moet je trouwens wel 2 x 74GB Raptors in RAID0 hebben hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkey op 09-06-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
m0nkey schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:21:
Serial Ata is het, zou wel in de schoenen willen staan van TS maar ik vind dat je je ouders wel ript zo... eigen keus natuurlijk... anyhow:

[...]

Waarom dit?

[...]

En dit?

[...]

Niet beter om OC geheugen + board te halen in combi met je AMD proc? Gaat dat kneiter hard lijkt me..
XT's halen, geen XTX's, lees maar het één en ander door, XT's schijn je makkelijk te kunnen OC'en..

[...]

[...]

Nouwjah, actie van meshcomputers weetjewel ik heb het gewoon letterlijk gekopieerd dus gratis extras krijg je erbij. oke, nu komen 2 dingen waar ik niets tot wijnig van weet: MOEDERBORDEN en HARDE SCHIJVEN wat in de heers naam zijn Raptors en wat is RAID0?:P

bedankt voor snelle reacties. Ik hoop dat al mijn vragen beantwoord zullen worden:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:42:
[...]

Nouwjah, actie van meshcomputers weetjewel ik heb het gewoon letterlijk gekopieerd dus gratis extras krijg je erbij. oke, nu komen 2 dingen waar ik niets tot wijnig van weet: MOEDERBORDEN en HARDE SCHIJVEN wat in de heers naam zijn Raptors en wat is RAID0?:P

bedankt voor snelle reacties. Ik hoop dat al mijn vragen beantwoord zullen worden:)
Een beetje zoeken in GoT helpt hier al een heel stuk bij, zoek maar eens op 'raid faq' en er zal een wereld voor je opengaan ;)
Een Raptor is gewoon een type harde schijf, deze zijn zeer snel omdat ze 10.000 rpm lopen in plaats van de 7.200 rpm waar de meeste op lopen.

• m0nkey
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:42:
[...]

Raptors zijn snelle harde schijven (10.000 toeren per minuut) dus snelle acces time, lekker voor het laden van spelletjes... voor je downloads moet je dan wel wat anders zoeken ;) j

Je kan HD's in RAID opstellingen zetten, bijv. tegen het verlies van data of voor snellere accestiming, RAID 0 is de snelste soort (denk ik), dus twee supersnelle schijven die op een nog snellere manier worden gebruikt, de bitjes worden over beide schijven verdeelt dus als er een fout optreed heb je wel een probleem, maarja voor gamen maakt dat weinig uit lijkt me, ff Windows opnieuw installeren is zo gebeurt :+ vooral met die Raptors dus...

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
waarom 939 ipv am2

• DefLite
  • Laatst online: 04-02 21:47

DefLite

Why so serious?

Am2 is nog niet uit d8 ik.
martijnve schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:01:
[...]

mijn am2 servertje doet het goed hoor :Y)

Maar ik weet niet of am2 in deze situatie veel zin heeft.
Ik heb het gekocht imv upgradability maar tegen de tijd dat dit vervangen word is am3 waarchijnlijk al uit.
Tevens is 939 met goed lowlatency ddr1 sneller als een am2 variant.
Ik heb niks gezegd :X

[ Voor 59% gewijzigd door DefLite op 11-06-2006 11:23 ]

Verwijderd

Misschien als alternatief op deze Crossfire opstelling een single 7950GX2, deze heeft vergelijkbare prestaties als 2 x 7900GTX in SLi en is een stukkie goedkoper! Wel is er nog beperkte driversupport omdat ie net nieuw is. Neem ook is een kijkje in dit topic!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dacht. Stomme MSNer!
Modbreak:Laat dit soort replies voortaan maar achterwege.

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 09-06-2006 21:05 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Ik zie dat niemand het nog heeft geopperd dus dan doe ik het maar (was het bij m'n eerste post ff vergeten), waarom niet twee maandjes wachten op Conroe? Nu hoor ik de eerste mensen al roepen: 'Je kan altijd wel ff een paar maandjes wachten want dan is er altijd iets wat net weer iets sneller is'. True, maar als uit onderstaande review blijkt dat de Core 2 Extreme 2.93GHz gemiddeld zo'n 25 procent sneller is dan de FX-62 vind ik dat verschil wel behoorlijk significant en zeker 2 maandjes wachten waard. Daarnaast is de Core 2 ook goedkoper dan de FX-62. Naar mijn idee is het zeker het wachten waard.
nieuws: Core 2 Extreme op 2,93GHz aan de tand gevoeld

[...]

Helemaal mee eens. Ik heb na 3 jaar lang steevast draadloze muizen te hebben gebruikt vorige maand een Logitech G5 aangeschaft, en ik heb er zeker geen spijt van. Echt een geweldige muis! Het enige minpuntje van de muis is het indrukken van het scrollwieltje wat soms een beetje irritant is (en het binnneste van het gewichtendoosje stinkt naar vis maar dat is volgens mij nu niet heel erg relevant :+). Ik heb overigens voor aankoop verschillende draadloze muizen geprobeerd maar heb uiteindelijk toch besloten om een muis met staart te kopen. Kortom, ik kan je de G5 zeker aanraden.

Overigens is socket AM2 al enige tijd beschikbaar, als je AMD koopt kan je met het oog op upgrade mogelijkheden beter voor socket AM2 gaan.

Edit: Over die pc voor je ouders. Al naar het basissteem uit de BBG van Mei gekeken? Lijkt me wel wat voor je ouders en lijkt me makkelijk in je budget te passen.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:18 ]

Verwijderd

ik gok op de prijs, voorlopig tenminste, en de geringe prestatiewinst

als reactie op xeno

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:30 ]

Verwijderd

In het geval van de conroe is het idd de moeite om wel even te wachten.

Voor je ouders: Pentium D 805 met bijpassend mobo, onboard grafische kaart, netwerk en audio, DDR2 2*512 in DC, HD van 160 gig sata, een gewone stille degelijke kast...
Eventueel ook voor deze pc kan je wachten op de Conroe. De laagste zal dan zeker voldoen.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:59
Moet jij nodig zeggen met die breezernaam van je :X
Modbreak:Laat dit soort replies voortaan maar achterwege.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 09-06-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reg. datum: 09 juni 2006
--------------------------------------------------------------------------------
Oke heb wat rondgekeken en weet nu wat Raid0 en Raptor schijven inhoud.

Conroe = Nieuwste AMD slaughter van Intel right? zoja: wanneer komt deze uit.

Quad = ???? Iets met Nvidea kaarten ofzo? ik heb een beetje gezocht maar niets gevonden. Een link of uitleg zou fijn zijn

Nog iets: Onthoud dat ik geen pro ben en ik niet eens wist dat AM2 Bestaat!. Ik heb gewoon wat gezocht naar een pc en die mesh leek mij wel leuk. het is aan julie wat het beste is:) julie schotelen het mij voor ik kijk of ik het er mee eens ben en word wijzer:)

Alweer bedankt voor al julie advies!

P.s.
2: Moet ik wachten tot vista uit is?. Zal de qualiteit dan erg veel verbeterd zijn voor de prijs? of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed nu kopen?.

Verwijderd

Conroe is voorzien voor half juli. Moederborden ervoor zijn nu al te verkrijgen. Deze cpu vindt ik zeker de moeite om op te wachten (zeker als het niet meer zo lang is) als je kijkt naar performance/watt en performance/prijs (Conroe E6600 is even snel als FX-62 met maar 1/4 van de prijs van een FX-62, daarbij minder verbruik en lekker overklokbaar).
Vista is denk ik niet de moeite om op te wachten. Heb je nu al geen windowslicentie?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
mijn am2 servertje doet het goed hoor :Y)

Maar ik weet niet of am2 in deze situatie veel zin heeft.
Ik heb het gekocht imv upgradability maar tegen de tijd dat dit vervangen word is am3 waarchijnlijk al uit.
Tevens is 939 met goed lowlatency ddr1 sneller als een am2 variant.

@ kluk-kluk
TS geeft toch aan dat hij geen pro is en ik zou als ik er geen verstand van had ook even een second-opinion aanvragen voor ik zoveel geld uitgaf.

[ Voor 16% gewijzigd door martijnve op 09-06-2006 21:06 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik wil niet rottig doen, maar voor +/- 400,- koop je een "budget-systeem" (AMD Sempron 2600 + 256 Mb + 40 Gb hdd incl 17" TFT). Dan heb je in mijn ogen nog een 3900 -/- 500 (laat het wat uitlopen) een 3400,- over voor een high-end systeem.

Als je niet weet wat je daarmee moet doen ....... Tsja.....

Kijk dan eens naar een BB guide. Ik zou wel weg weten met 3400,- voor een high end systeem!

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

3100 euro is wel heel veel.
1 x1900xt is snel genoeg hoor
Je kunt wachten op Conroe, maar de chipsetsupport is imo nog niet het je van het.
Als je voor AMD gaat zou ik toch goed kijken naar AM2 met goed geheugen (pc6400)
Een creative X-Fi Xtreme Music is imo geldverspilling.
Heel veel geld uitgeven aan tobo is niet nuttig, een OEM tobo werkt even goed.
Muis met draad.
Ga voor een mooie 19"monitor, een dual monitor opstelling is imo ook fijn.
Kijk niet op dell sites, Dell == tweakerHell.
Kijk eens goed naar aftermarket koeling, boxed is niet het beste dat je kan krijgen.

Voor een tekstverwerkert, kijk naar de goedkoopste cpu die je kan vinden.
goedkope videokaart (niet onboard).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:05:
Heel veel geld uitgeven aan tobo is niet nuttig, een OEM tobo werkt even goed.
Daar zit toch echt een serieus verschil op hoor, ik ben nu al bijna 4 jaar gewend om telkens Microsoft toetsenborden te gebruiken (zelfde serie), en ik moet zeggen dat ik met een gewoon ander toetsenbord (zelfs logitech's) al niet even vlot meer kan typen als met dat microsoft. Vooral als je veel typt moet je niet kijken naar de aankoopprijs van je toetsenbord, een deftig gaat toch minstens 5 jaar mee, iets wat bijna geen enkel andere hardwarecomponent in je pc haalt (voor je hem vervangt).

Ik zou verder ook voor maar 1 videokaart gaan (7900GT of een x1900xt), en dan 2 raptors erin in raid0 voor te booten, en 3*200gig sata voor data-opslag die je dan in software raid5 kan steken voor veiligheid van je data. Trekt inderdaad op je cpu, maar als je een 4800x2 zitten hebt moet je daar toch niet naar kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 21:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:15:
[...]

Daar zit toch echt een serieus verschil op hoor, ik ben nu al bijna 4 jaar gewend om telkens Microsoft toetsenborden te gebruiken (zelfde serie), en ik moet zeggen dat ik met een gewoon ander toetsenbord (zelfs logitech's) al niet even vlot meer kan typen als met dat microsoft. Vooral als je veel typt moet je niet kijken naar de aankoopprijs van je toetsenbord, een deftig gaat toch minstens 5 jaar mee, iets wat bijna geen enkel andere hardwarecomponent in je pc haalt (voor je hem vervangt).
Hij wil hem ook gebruiken voor gamen, niet voor tekstverwerken, daarvoor is de andere pc :Y)

Case, goede voeding wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 21:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:18:
Hij wil hem ook gebruiken voor gamen, niet voor tekstverwerken, daarvoor is de andere pc :Y)
Inderdaad. Maar als je met een budget van een dikke 3000€ (excl btw, dus dat wordt een dikke 3500€ voor een "gewone" mens) voor een gamepc 50€ gaat besparen op een videokaart toetsenbord om vervolgens een x1900xtx in crossfire erin te gooien, bedenk ik me toch waar je mee bezig bent.

Verder moet je in aanmerking nemen dat dit waarschijnlijk op kosten van een bedrijf gaat (als je btw terugtrekt), dus die is over 4 jaar afgeschreven en gedumpt voor een andere

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) Oke dankjewel voor het beantwoorden voor mijn vragen!

Ik zit nu dus met : 3400 euro........ Een heel slecht geweten, maar mn ouders zullen ook weleens iemand gescrewd hebben :Y)

En met de info: Wachten op Conroe en een Conroe Processor nemen
Zorgen voor een zo lekker mogelijke cooling voor OC
2 Raptor scijven in Raid0 opstelling erin planten.

Dus ik zit nu nog met: Wat voor soort geheugen/Grafische kaart?
En wat voor Soundcard adviseren julie?
Moederbord komt later wel als Conroe uit is.

Btw, op de grafische kaart die ik nu heb gaat moddelen wat stroef, ik lees telkens dat je een Quadro kaart moet hebben voor moddelen. Maar ik denk dat ik meer ga gamen dan modellen, kan je ook gewoon lekker modellen op een high end game kaart?

Damn ik heb een gevoel dat dit een gruwelijke snelle machine gaat worden ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 21:42 ]

• XNightmare
  • Laatst online: 14-10-2023
Qua videokaart zou ik gaan voor een 7900 GT of een x1900xt. Geluidskaart: een audigy 2ZS of audigy 4 is sowieso beter dan on-board en ook nog betaalbaar. En ja, dit wordt een monsterding, maar wat wil je,! Je hebt meer geld nu dan ik ooit in mn leven in 1 keer heb mogen besteden. :P

--edit--

Even over die Quadro. Dat is dus absoluut niet nodig, als je een quadro koopt dan heb je eerder je eigen bedrijf ofzo die alleen maar zwaar aan het modelleren is (correct me if i'm wrong). Een 7900gt will do the job.

[ Voor 35% gewijzigd door XNightmare op 09-06-2006 21:52 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:36:
maar mn ouders zullen ook weleens iemand gescrewd hebben :Y)
In ieder geval elkaar een keer...

Sorry, deze was te makkelijk

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:53:
[...]

In ieder geval elkaar een keer...

Sorry, deze was te makkelijk
Toen ik het bericht dacht ik: PERFECT bait voor een simpele ziel om iets in die richting te zeggen:P Dankjewel;)

Maare, In de chip stond bla bla bla SLI/CF = the shit voor gamers, hoe zit dat nou? En hoe duur is de 7900gt? en waarom geen gtx? :9~

* krijgt een beginfase van geld-uitgeef waanzin *

Verwijderd

x1900xt is beter dan 7900gt, iets duurder ook. Maar meer futureproof (keiveel shaders).
Vaak krijg je een x1900xtx ook nog doorgeklokt naar x1900xtx. In de nieuwere spellen is een x1900xt soms sneller dan een 7900gtx.
1 kaart is genoeg, SLI/CF is niet echt nuttig, maar bij ATi zou je er nog een x1600 o.i.d. bij kunnen prikken voor de natuurkundige berekeningen.
http://tweakers.net/nieuw...s-physics-onder-vuur.html

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Maar tegen de tijd dat Conroe uit is (2 maanden toch?) Is er dan niet alweer een nieuw vlaggenschip van Ati en Nvidea?

Conroe is dus de codenaam voor: Intel Core 2 Duo en Intel Core 2 Extreme?

Volgens nieuwssite Cnet krijgen de Conroe desktopprocessoren typenummers in de 4000- en 6000-reeks, terwijl de Merom voor notebooks in de 5000- en 7000-reeks zullen vallen. Energiezuinige processoren krijgen nog de speciale toevoeging 'E' aan het typenummer.

Ook de toevoeging 'Extreme' zijn we niet kwijt: Intel is van plan voor de diehard gamers een speciale Core 2 Extreme-processor in de markt te zetten

Julie raden een E6800 aan, (correct if im wrong) Dat is dus de energiezuinige processor. Zou ik dan niet veel beter een Extreme edition kunnen kopen?:)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 22:45 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Yep, ik zou nog even wachten op core 2 duo.... nog 1 maandje!

Ik vind het wel jammer dat je je ouders niet een iets beter pc-tje gunt.... ze geven je zo'n ziek budget en dan scheep jij ze af met een computer van 400 euro. Maargoed, zelf weten natuurlijk.

Verders is het Nvidia... :)

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 02:04:
Yep, ik zou nog even wachten op core 2 duo.... nog 1 maandje!

Ik vind het wel jammer dat je je ouders niet een iets beter pc-tje gunt.... ze geven je zo'n ziek budget en dan scheep jij ze af met een computer van 400 euro. Maargoed, zelf weten natuurlijk.

Verders is het Nvidia... :)
Hehehe Technisch gezien zou dat verspilling zijn. Mijn ouders zijn computer analfabeet en kunnen echt niets. Laat staan dat ze een high end pc nodig zullen hebben. Het enige wat ze doen is typen en de boekhouding met een 256 kleuren based progje:)

Maar nu weet een van julie hoe dat nou zit met die E6800 en die extreme edition?

Ik heb wat zitten zoeken en lijkt me wel zo handig een DX10 kaart te hebben voor als Vista uitkomt. Al enig idee wanneer de eerste DX10 kaarten worden gerealesed? er staat niets over in het forum :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:35 ]

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Ik zal ook mijn ideeën geven over dit. Door omstandigheden mocht ik ook wat meer uitgeven aan een pc. En als ik jouw was ( ben ik niet, maargoed, je snapt me :> )

pc: voor je ouders:

Gewoon suff ding halen. Als je zelf wil knutselen is die uit de BBG (best buy guide) Indd een leuk ding. En ik vind dat je ze met dat ding niet naait, want meer gaan ze er toch niet mee doen dan beetje mailen/textverwerken/etc. ( wees dan weer niet zuinig met het scherm, dan kun jij ook die prijzen verantwoorden tegenover hun ;) ) Anders koop je zoeen simpel systeem bij de dixons ofzo.

En als ze dan nog helemaal los willen, die D805 is gruwelijk overclockbaar, dus dan kunnen ze ook nog lekker OC'en :P

Genoeg over je papa en mama, nu het echt werk.

De game pc, der game pc-en: ( haaaaa ( kerkkoor)) Als er staat; neem dit, dan bedoel ik natuurlijk dat ik dat zou nemen, maar ik ga daar nu even niet op letten, dus voel je niet aangevallen ofzo. 8)7

Ok ten eerste:

Zou ik wachten op de Conroe, en dan zou ik gaan voor de:

Proccesor: Intel Core 2 Duo X6800 (Conroe extreem edition, zou je mogelijk nog van 2,93 ghz naar de 3,2ghz kunnen OCén) 1000€

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2006/05/08/17946.jpg

Koeler voor proc:
Je zou voor waterkoeling kunnen gaan. Persoonlijk ben ik daar vrij huiverig voor. Want je hebt het wel over ******dure hardware. Ik zou voor lucht gaan. De normale conroe word niet heel erg warm, maar ik weet of dit ook voor de EE(extreem edtitons) geld. Stilte is natuurlijk fijn en aangezien je budget toch vrij hoog ligt.
Zou ik gaan voor de CNPS9500CU AT van Zalman Dies 45 € en vervolgens zet je em op low.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/9500at_c_p.jpg

Hier kan je ellelang over discusieren, tis maar een optie. En thermalright SI-120 met een papst fan. Is even goed, zoniet beter en/of stiller. Dit is dan weer iets duurder (10/20 euro ofzo).

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Thermalright_SI120.jpg

Ook zou je eventueel een Waterkoelingsysteem nemen.
Mocht je dat willen dan zou ik persoonlijk (qua looks) gaan voor een Zalman reserator plus 1 waterkoelingskit. Al denk ik niet dat hij goed genoeg koelt om je 1900XTX te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooling/reserator01.jpg

Mamaplankje(moederboard): Asus P5W DH Deluxe ( is nog weinig over bekend, maar god wat heeft dat ding tyfus veel optie;s _/-\o_ )
Word denk ik wel favo bij de nieuwe lanche van de conroe. Welke prijs hij word weet ik (nog) niet. Maar reken maar op 250€

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1198/1198_l.jpg

Videokaart:
Persoonlijk zou ik voor de 1900XT gaan en deze overclocken naar een 1900XTX maar aangezien je budget een hoop toelaat. Zou ik gaan voor de:

Ati 1900XTX (merk doet er niet heel veel toe) 480€

Koeling van de Videokaart(gpu)
Als je voor lucht zou gaan, zou ik de VF900-Cu van zalman erop schroeven, Je kan ook een "HIS" kaart nemen, die hebben standaard al een andere/stillere/betere koeling. Deze zijn alleen niet overal verkrijgbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/vf900_cu_c_p.jpg

Mocht je nou toch voor water kiezen. Dan zou ik de
Sapphire Radeon X1900 XTX 512MB BLIZZARD RADEON X1900 XTX gaan. Deze heeft een intern (dedicated) water koelings systeem. Ook kan je deze nemen en dan nog steeds een lucht koeler voor je proc. Dat hangt van je eigen mening af, of je water systemen genoeg vertrouwd. (ik heb persoonlijk meer vertrouwen in een al aangesloten vast waterkoelings systeem, zoals dit.)
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/24651.jpg

Intern Geheugen:

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) 240€
Dualchannel schakelen die zooi :9 m.a.w. Als het goed is in die gelesleuven van het mamaplankje.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/news_ocz2gb322.jpg
(is ander plaatje, ik weet maar zo zien ze er ongeveer uit ;) )

Ik moet nu weg, totzover deel 1 dus, ik post later nog wel deel 2, stay tuned >:)

hoi

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het dan toch zo wilt doen dan zal ik niet besparen op de monitor en kast voor de office PC. Het oog wilt ook wat en op die manier lijkt het nog wat. Ga er maar niet van uit dat je ouders niet echt weten wat een PC kost. Een Dell advertentie vind je echt overal. Je hebt gewoon mazzel dat je ouders je game PC willen sponsoren.

Die Dell's zijn trouwens prima computers voor simpel werk en je hoort ze ook nog eens bijna niet. Het kost je veel meer moeite om een zelfbouw PC net zo stil te maken. Een andere merk computer is ook goed. Vooral stilte is een pre voor een office PC.

De rest van het budget is meer dan genoeg om iets te bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door kiddyl op 10-06-2006 13:03 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

@Mielmania

1000 euro voor een proc.. Ben je nu helemaal??? Ik begrijp echt niet wat sommige mensen er toe drijft processors te kopen van 1000 euro. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Of je moet heel graag het bedrijf willen sponsoren voor z'n lage yields.

In intel en amd maar in de handjes wrijven dat er dumbo's zijn die zoiets willen kopen :)

Voor 1000 euro ( de prijs van je proc) maak je een pc die nauwelijks zal onderdoen in games dan de pc waar die extreme edition inzit. Een paar frames misschien. Zeker omdat die conroe's van zichzelf al super snel zijn. Elk game heeft daar wel genoeg aan.

Als je echt je game ervaring wil verbeteren kan je misschien beter investeren in een agaia PPU kaartje ipv +700 euro voor een paar frames per seconde extra...

Ook al is het geld geen probleem, dan nog vind ik dat je een beetje gereserveerd mag zijn in een computer aankoop.

Van het verschil koop je een lcd-tv/goede geluidsinstallatie/PS3!

En zoals kiddyl zegt, voor de office pc de standaard dell/hp/fujitsu siemens. Dan ben je daar ineens ook vanaf. Prima pc's, stil en zitten goed ineen, voor die prijs kan je soms nauwelijks zelf doen.
Ze zien er vaak ook nog prima uit, hebben mem card slotjes...
Garantie is gewoon geregeld, zoals je dat zelf ook soms maar moeilijk kunt doen.

Gelijk wie gaat eerst vergelijken met dell... En die zien gewoon 'een pc' met een prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 14:50 ]

• Mielmania
  • Laatst online: 04-02 22:28
Deel 2 van mijn post:

Ten eerste heb ik ook gezegd;

Anders koop je zoeen simpel systeem bij de dixons ofzo.

En @ alvi als je zo reageert moet je miss kijken of je zelf wel goed bij je hoofd bent? Ik opper wat, dan hoef je dat niet zo af te branden.

Ik zou er zelf ook niet voor een proc. van 1000€ gaan, maar met zoeen budget zou ik het dan ook weer niet laten.
Met mijn(eigen) budget zou ik voor de Intel Core 2 Duo E6700 gaan á 500 € En die dan OCén

Om nog even verder te gaan:

Harde schijven:
2x keer een Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) in raid 0
(hier zet je dan windows en wat applicaties en etc. op.)
Heb je 73 gig aan supersnelle geheugen. 2x 140 €
Afbeeldingslocatie: http://nix.ru/news/articles/reviews/storage/wd_raptor/newandol.jpg

1x Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
(voor overige data; filmpjes,mp3,pr0n ;) , en etc. 80€

Afbeeldingslocatie: http://radekhulan.cz/img/sata-hdd/hdd-samsung.jpg

Beeldscherm:
2 x Benq FP93GX (19", 2ms g>g , D-sub/DVI-D)
Je zult natuurlijk wel weer mensen hebben die gaan zeuren, dat je als echte gamer op een CRT scherm moet gamen. Blablabla gaaaaap. ( niet mijn mening, en 2 schermen vind ik gewoon ontzettend dik. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar het is ook handig, kan je bijv. op de 1 gamen en op 1 textverwerken 8)7 2 x 320 €
Afbeeldingslocatie: http://www.computeronlineshop.net/img/1239892.jpg

Randapparatuur:
(ik geloof niet zo in draadloos en gamen)

Logitech G5 gamers mouse € 55
(de echte gamersmuis)
Afbeeldingslocatie: http://gardgy.com/images/logitechg5laser.jpg

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 (USB) €15
(vind dit gewoon mooi toetsenboard, en die curve lijkt me handig.Ook heb ik het niet op van die
"zachte" laptop achtige toetsjes, vandaar dit keyboard.)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaonline.de/mmimg/de_DE/prod/large/1020977.jpg

Geluid:
Dit moet je helemaal zelf weten, dit kan je ook zo gek maken als je wilt. Er zit vrij goed geluid op het mamaplankje, maar je zou bijv. ook voor een Creative SoundBlaster X-Fi Platinum á 150€ kunnen kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://pcnation.com/PCNproductimages/H00659.jpg

En dan een Creative Speakerset Gigaworks S750 7.1 á 380

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/5655.gif

Maar ik heb me dan daar ook weer niet in verdiept, dus dit zou makkelijk helemaal anders kunnen. En je kan ook genoeg hebben aan een 5.1 systeem.

Behuizing(en de voeding):

Voeding: Antec NeoHE, 550 Watt, Retail á 90€
(komt als best uit de test bij hardware.info)
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_675_G.jpg

Behuizing: Antec SLK3000B, Zwart 50€
Dit is naar verhouding best budget, maar ik vind dit gewoon een praktische kast met 1x een 12cm fan aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Dit moet je echt zelf uitzoeken, jij moet er tensloten tegen aan kijken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_631_G.jpg

3 x papst fan Papst 4412 FGL (120mm, 26dB, 3p) á 17
(voor eentje, achter 1tje en voor in je cpu koeler)
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/fan09.jpg

ZO nu heb je wel zoeenbeetje alles.
Als je het zelf gaat samenstellen, kan je dat doen.

Anders komen er nog montage kosten bij (merendeel is bij bijv. azerty en sallandautomatiseringen wel te verkrijgen:) Ook iets van 80€

Rekening(dit zijn afgeronde prijzen, die ik op pricewatch prijzen gebaseerd heb.):

500 (non EE van conroe)
50 (koeler)
250(mamaplank)
480(gpu (grafische kaart))
30 (gpu koeler)
240(geheugen 2 reepjes)
280(2 raptors)
80(1 samsung schijf)
640(2 beeldschermen)
55(muis)
15(toetsenboard)
150 (optionele geluidskaart)
380 (optionele speakersset)
90(voeding)
50(kast)
51(koelers)
80(optionele assemblage)
-------------

3421 €

Mocht je hier dan niet helemaal uitkomen, dan kan je nog varieren/verandern met de speakers.

Maar wat zal jij minstens 2 jaar lang SMULLEN!!! :) :9

Oh en voor alle mensen zoals alvi, als je wat aan te merken hierop hebt, prima, ik sta open voor alle ideeën, mits ze normaal gebracht worden. :r

[ Voor 4% gewijzigd door Mielmania op 10-06-2006 18:51 ]

hoi

Verwijderd

vf900 kan een x1900xtx niet koelen, arctic accelero wel.
Reserator trekt het niet, kun je beter voor asetek setje gaan.
Maar hoe wil je waterkoeling verantwoorden voor je ouders?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
Mielmania schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:49:

Anders koop je zoeen simpel systeem bij de dixons ofzo.

En @ alvi als je zo reageert moet je miss kijken of je zelf wel goed bij je hoofd bent? Ik opper wat, dan hoef je dat niet zo af te branden.

Ik zou er zelf ook niet voor een proc. van 1000€ gaan, maar met zoeen budget zou ik het dan ook weer niet laten.
Met mijn(eigen) budget zou ik voor de Intel Core 2 Duo E6700 gaan á 500 € En die dan OCén

Om nog even verder te gaan:

Harde schijven:
2x keer een Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) in raid 0
(hier zet je dan windows en wat applicaties en etc. op.)
Heb je 73 gig aan supersnelle geheugen. 2x 140 €
[afbeelding]

1x Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
(voor overige data; filmpjes,mp3,pr0n ;) , en etc. 80€

[afbeelding]

Beeldscherm:
2 x Benq FP93GX (19", 2ms g>g , D-sub/DVI-D)
Je zult natuurlijk wel weer mensen hebben die gaan zeuren, dat je als echte gamer op een CRT scherm moet gamen. Blablabla gaaaaap. ( niet mijn mening, en 2 schermen vind ik gewoon ontzettend dik. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar het is ook handig, kan je bijv. op de 1 gamen en op 1 textverwerken 8)7 2 x 320 €
[afbeelding]

Randapparatuur:
(ik geloof niet zo in draadloos en gamen)

Logitech G5 gamers mouse € 55
(de echte gamersmuis)
[afbeelding]

Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 (USB) €15
(vind dit gewoon mooi toetsenboard, en die curve lijkt me handig.Ook heb ik het niet op van die
"zachte" laptop achtige toetsjes, vandaar dit keyboard.)

[afbeelding]

Geluid:
Dit moet je helemaal zelf weten, dit kan je ook zo gek maken als je wilt. Er zit vrij goed geluid op het mamaplankje, maar je zou bijv. ook voor een Creative SoundBlaster X-Fi Platinum á 150€ kunnen kiezen.
[afbeelding]

En dan een Creative Speakerset Gigaworks S750 7.1 á 380

[afbeelding]

Maar ik heb me dan daar ook weer niet in verdiept, dus dit zou makkelijk helemaal anders kunnen. En je kan ook genoeg hebben aan een 5.1 systeem.

Behuizing(en de voeding):

Voeding: Antec NeoHE, 550 Watt, Retail á 90€
(komt als best uit de test bij hardware.info)
[afbeelding]

Behuizing: Antec SLK3000B, Zwart 50€
Dit is naar verhouding best budget, maar ik vind dit gewoon een praktische kast met 1x een 12cm fan aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Dit moet je echt zelf uitzoeken, jij moet er tensloten tegen aan kijken ;)
[afbeelding]

3 x papst fan Papst 4412 FGL (120mm, 26dB, 3p) á 17
(voor eentje, achter 1tje en voor in je cpu koeler)
[afbeelding]

ZO nu heb je wel zoeenbeetje alles.
Als je het zelf gaat samenstellen, kan je dat doen.

Anders komen er nog montage kosten bij (merendeel is bij bijv. azerty en sallandautomatiseringen wel te verkrijgen:) Ook iets van 80€

Rekening(dit zijn afgeronde prijzen, die ik op pricewatch prijzen gebaseerd heb.):

500 (non EE van conroe)
50 (koeler)
250(mamaplank)
480(gpu (grafische kaart))
30 (gpu koeler)
240(geheugen 2 reepjes)
280(2 raptors)
80(1 samsung schijf)
640(2 beeldschermen)
55(muis)
15(toetsenboard)
150 (optionele geluidskaart)
380 (optionele speakersset)
90(voeding)
50(kast)
51(koelers)
80(optionele assemblage)
-------------

3421 €

Mocht je hier dan niet helemaal uitkomen, dan kan je nog varieren/verandern met de speakers.

Maar wat zal jij minstens 2 jaar lang SMULLEN!!! :) :9

Oh en voor alle mensen zoals alvi, als je wat aan te merken hierop hebt, prima, ik sta open voor alle ideeën, mits ze normaal gebracht worden. :r
bij zo'n systeem hoort natuurlijk ook een mooie, stevige, grote, ruime en ge*le kast,
dus ik zeg 1 woord:

stc-t01
hitsig

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:54
zou je niet gewoon een systeem maken van rond de 2000€ de rest op de bank zetten, beetje rente vangen en er om het jaar een nieuwe vga in doen?

Verwijderd

3j3ct schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:01:
zou je niet gewoon een systeem maken van rond de 2000€ de rest op de bank zetten, beetje rente vangen en er om het jaar een nieuwe vga in doen?
Ik weet niet in wat jij investeerd, maar om van het rendement van 1200 elk jaar een nieuwe grafische kaart te kunnen kopen moet je toch zeker handel in voorkennis hebben (sorry voor de lange zin).

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
Thermaltake Armor VA8000 Zwart Behuizing
620Watt Enermax " Liberty" Silent Voeding met 120MM fan
2 x Casefan 120MM Silent
2 x Asus Geforce 7900GTX 512MB GDDR3 in SLI opstelling
Asus A8N SLI premium Moederbord met Heatpipe Cooling
AMD Athlon 64 X2 3800+ Socket 939 2x512KB Cache@2500Mhz(!)
Zalman CPU Cooler
2048MB PC3200 Geheugen (Dual Channel)
Maxtor 300GB S-ATAII HDD 7200RPM 16MB
16x Dual Layer +/-DVDRewriter met Lightschribe Zwart
16x48 DVD-Speler IDE Zwart
2 x Firewire IEE1394 (1 x Front) ,
8xUSB 2.0
8 Channel Audio
10/100/1000 Mbit Netwerkkaart
2 x PCI Express x16 sleuf
2x PCI Express x1
1x PCI Express x4 (ondersteunt tot 1 GB/s)
4 x SATA 3 Gb/s ,
3x PCI
2 x UltraDMA 133/100/66/33 ,
S-ATA 4 Kanaals FanController in Frontbay SPDIF uitgang ,
Optical Out
Driver/Utilities CD`s
Assemblage,
Testen, 2 jaar garantie
Meegeleverde software:
Open Office 2.0 NL Avast AntiVirus 4.6 HitmanPro2 BS Player (voor afspelen DivX/Xvid enz.) K-Lite Codec Pack (afspelen div. formaten) Up-to-date drivers voor PC Tweaking tools Speedfan 4.28 Nero Burning Rom OEM ASUS PC Probe ASUS LiveUpdate Utility MS Framework 2.0 Rivatuner 2.0 Java Runtime Coolbits Winrar Winzip Powermax Memtest

voor het luttele bedrag van rond de 2400 euro dus houd je nog geld over voor een scherm en andere toebehoren,

deze configuratie is door PC magazine getest als keuze van de redactie, met het budget wat je over houd kan je ook nog een aardige pc voor je ouders kopen

[ Voor 7% gewijzigd door tsunami69 op 11-06-2006 12:51 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:57:
vf900 kan een x1900xtx niet koelen, arctic accelero wel.
Reserator trekt het niet, kun je beter voor asetek setje gaan.
Maar hoe wil je waterkoeling verantwoorden voor je ouders?
de VF900 kan de x1900xtx wel koelen alleen de accelero X2 doet het beter en is goedkoper dus waarom zou je de zalman nemen

Verwijderd

Eigenlijk ben ik het wel een beetje eens met dat je niet 3500 euro in een keer moet uitgeven aan een PC, je kan veel beter nu (of op 23 juli > conroe) een pc kopen van 1500 euro met een leuk AM2/Conroe CPU'tje, 2 gig ram, 250 gig HD, goed mobo'tje, 19" Samsung monitor, G5, OEM Tobo en een 7900GT ofzo :) Over 2 jaar kan je dit alles weer upgraden naar de hardware die dan op de markt is en dan heb je veel langer plezier van je geld, want als je kijkt naar de hardware die de PC bevat die hierboven geconfigureerd is zit er 'maar' een X1900XT(X) in terwijl je er wel 3500 euro voor betaald, kan je beter 1500 euro voor een pc betalen met een 7900GT o.i.d. met dezelfde prestaties maar zonder een CPU van 1000 euro en al die randapparatuur.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Kluk-Kluk schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:01:
Ik wil niet rottig doen, maar voor +/- 400,- koop je een "budget-systeem" (AMD Sempron 2600 + 256 Mb + 40 Gb hdd incl 17" TFT). Dan heb je in mijn ogen nog een 3900 -/- 500 (laat het wat uitlopen) een 3400,- over voor een high-end systeem.

Als je niet weet wat je daarmee moet doen ....... Tsja.....

Kijk dan eens naar een BB guide. Ik zou wel weg weten met 3400,- voor een high end systeem!
In de TS staat zelfs 3900,- EXCL dat komt neer op zo'n 4600,- euro INCL BTW

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

1000 euro voor een cpu alleen vind ik echt zot. Ook al heb je het budget ervoor, het is gewoonweg zonde van het geld en daarbij zal je het verschil tussen 100 en 105 fps niet merken. Dat je volledig gebruik wilt maken van het budget kan ik goed inkomen, maar geef het dan uit aan dure dingen waarbij je het verschil wél gaat merken!
Zo kan je kiezen voor:
- Ageia Physics kaartje
- Conroe E6600 of E6700, en met degelijk koeling overklokken way beyond Extreme snelheden
- High-end grafische kaart (eventueel in SLI of CF)
- 2* raptor 150gig in RAID0, is lekker snel, en dan heb je 300 gig, is ruimschoots voldoende voor Windows, heel wat applicatie en een hele hoop games. Daarnaast naar wens nog wat hd-ruimte voor opslag, bijvoorbeeld de 500gig Seagate 7200.10 met perpendicular technologie.
- 2*1gig DDR2-800 CL4 geheugen, lekker voor te overklokken
- overal goede stille koeling op
- een kast à la CM Stacker STC-T01
- een scherm à la Samsung 970P: grafisch hoogstaand en geen ghosting in games (deze ook voor je ouders :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 12:19 ]

Verwijderd

Ik zou je juist wel de X-fi aanraden :), als je in games met EAX speelt zul je dit nu kunnen zonder verlies in processor kracht. Iets wat ik nu zelf ondervind met mijn audigy, daarom heb ik een x-fi fatality besteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:17:
1000 euro voor een cpu alleen vind ik echt zot. Ook al heb je het budget ervoor, het is gewoonweg zonde van het geld en daarbij zal je het verschil tussen 100 en 105 fps niet merken. Dat je volledig gebruik wilt maken van het budget kan ik goed inkomen, maar geef het dan uit aan dure dingen waarbij je het verschil wél gaat merken!
Zo kan je kiezen voor:
- Ageia Physics kaartje
- Conroe E6600 of E6700, en met degelijk koeling overklokken way beyond Extreme snelheden
- High-end grafische kaart (eventueel in SLI of CF)
- 2* raptor 150gig in RAID0, is lekker snel, en dan heb je 300 gig, is ruimschoots voldoende voor Windows, heel wat applicatie en een hele hoop games. Daarnaast naar wens nog wat hd-ruimte voor opslag, bijvoorbeeld de 500gig Seagate 7200.10 met perpendicular technologie.
- 2*1gig DDR2-800 CL4 geheugen, lekker voor te overklokken
- overal goede stille koeling op
- een kast à la CM Stacker STC-T01
- een scherm à la Samsung 970P: grafisch hoogstaand en geen ghosting in games (deze ook voor je ouders :) )
amen to that,
ik snap ook niet waarom mensen de drang hebben geld te verspillen aan dingen die snel verouderen.
allemaal leuk om te patsen, maar het leid nergens toe,
ik zou in onderdelen investeren die niet te snel verouderen.
dus
schermpje (bijvoorbeeld, er zal wel een te vinden zijn die geschikt is voor games)
kastje van silverstone
leuke koeling
een sloot geheugen
en de processor elk jaar vervangen.

kom je aan pakweg 1800 euro (incl)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:36:
:) Oke dankjewel voor het beantwoorden voor mijn vragen!

Ik zit nu dus met : 3400 euro........ Een heel slecht geweten, maar mn ouders zullen ook weleens iemand gescrewd hebben :Y)

En met de info: Wachten op Conroe en een Conroe Processor nemen
Zorgen voor een zo lekker mogelijke cooling voor OC
2 Raptor scijven in Raid0 opstelling erin planten.

Dus ik zit nu nog met: Wat voor soort geheugen/Grafische kaart?
En wat voor Soundcard adviseren julie?
Moederbord komt later wel als Conroe uit is.

Btw, op de grafische kaart die ik nu heb gaat moddelen wat stroef, ik lees telkens dat je een Quadro kaart moet hebben voor moddelen. Maar ik denk dat ik meer ga gamen dan modellen, kan je ook gewoon lekker modellen op een high end game kaart?

Damn ik heb een gevoel dat dit een gruwelijke snelle machine gaat worden ^^
quadro is voor professionele 3d bewerkingen zoals modellen enz.
je kan dus beter een geforce halen als je er veel op gaat gamen :) en ik denk dat modellen daarop ook wel goed zal gaan ;)
ik heb zelf een creative x-fi xtrememusic geluidskaart en heb dr geen spijt van :) geweldig geluid, maar dan moet je er ook wel een goede geluidsset bij hebben ;)

• Groever
  • Laatst online: 29-01 13:35
Effe voor 600 euro inclusief BTW iets samenstellen voor je ouders, en dan nu het echte high-end werk xD We gaan ook geen geld naar de bank brengen, of je ouders iets besparen, dan moeten ze maar niet zeggen dat zo veel geld mag uitgeven :)

Processor: Intel Core 2 Duo X6800 (1000)
VGA 1: Sparkle Geforce 7950 GX2 1GB (530,-)
VGA 2: Nog niets :p
Geheugen: 4x1GB PC6400 CL4 OCZ (430,-)
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe (250,- ong.)
Harde schijf 1: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB x 2 in Raid0 (328,-)
Harde schijf 2: Western Digital Caviar RE2 WD5000YS, 500GB (245,22)
Creative X-FI Platinum 7.1 (152,89)
Voeding: OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI, 700W (151,-)
Behuizing: Cooler Master CM Stacker 830 (197,45)
CPU Cooler: Zalman CNPS9500 LED (41,55)
Sloot fans: 60,-
Scherm: Samsung SyncMaster 930BF (292,45)
Totaal: 3678,56 Inclusief, 2979 exclusief BTW.
Daar komt dan nog 81 excl. bij ongeveer omdat je het allemaal bij 1 webshop wil bestellen lijkt me, en nog eens 80 voor de assemblage.

Prijs voor het super bakbeest: Ongeveer 3140 Euro, dat is niet goedkoop...

Onderbouwing: Eh... lijkt me gewoon het beste zonder echt te overdrijven, eventueel kan er bezuinigd worden op het geheugen en dan zelfs NOG een 7950GX2 :9~ ... lijkt bij de beste keus voor een gigantisch budget.

Verwijderd

Ik moest dit gewoon ff kwijt. Wat mij aan deze manier van werken stoort is weer het verhaal van "btw mag weg want m'n ouders hebben een bedrijf". Dit wilt dus zeggen dat je het niet nodig vindt om 19/21% btw te betalen waar andere mensen die geen zelfstandige zijn (of het spel eerlijk spelen) dit wel moeten betalen. Als het systeem nu nog wordt gebruikt voor de zaak zou het ok zijn maar dit is helemaal niet het geval. Dit is gewoon een manier om eerlijke mensen op te lichten. Als iedereen nu eens eerlijk zou zijn, zou die btw lager kunnen liggen en heeft iedereen er voordeel bij. Alleen jammer dat er mensen zoals jij zijn die eerst aan zichzelf denken en pas later (misschien) aan anderen.

Waarschijnlijk zet dit er jou toch niet toe aan om "eerlijk" te zijn maar hopelijk gaan anderen er eens over nadenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:35 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de topicstarter: Zou je over een jaar in dit topic nog eens willen posten wat je van je pc vindt?
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:34:
Ik moest dit gewoon ff kwijt. Wat mij aan deze manier van werken stoort is weer het verhaal van "btw mag weg want m'n ouders hebben een bedrijf". Dit wilt dus zeggen dat je het niet nodig vindt om 19/21% btw te betalen waar andere mensen die geen zelfstandige zijn (of het spel eerlijk spelen) dit wel moeten betalen. Als het systeem nu nog wordt gebruikt voor de zaak zou het ok zijn maar dit is helemaal niet het geval. Dit is gewoon een manier om eerlijke mensen op te lichten. Als iedereen nu eens eerlijk zou zijn, zou die btw lager kunnen liggen en heeft iedereen er voordeel bij. Alleen jammer dat er mensen zoals jij zijn die eerst aan zichzelf denken en pas later (misschien) aan anderen.

Waarschijnlijk zet dit er jou toch niet toe aan om "eerlijk" te zijn maar hopelijk gaan anderen er eens over nadenken.
So true. De TS pleegt gewoon fraude. Probleem is alleen dat het nauwelijks gecontroleerd wordt.

Verder spoor je naar mijn mening ook niet als je 3900 euro excl btw uitgeeft voor twee pc's. Zeker niet als er eentje 3500 kost. Voor €3900,- zet ik vier hele dikke high-end pc's inelkaar, waar je de komende drie jaar prima op kan gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 11-06-2006 14:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:34:
Mjah, echt veel maakt dit niet uit. Eerlijk is het inderdaad niet, maar wind je er niet over op. Kopen ze er geen extreme game-pc's mee (wat toch al goed is voor de economie, en voor de prijs van ons cpu'tjes, hoe meer er verkocht worden hoe meer de prijs zakt, meestal toch), dan gaat het gewoon naar een luchtvering in de nieuwste mercedes van de eigenaar om je nog wat rapper van de baan te kunnen rijden. (lekker generaliserend, tis gewoon een voorbeeldje he, reken heel mijn reactie hier niet op af)

Iedereen die kan afschrijven zal het doen, voor het volledige bedrag. Leuk voor hen dat ze het kunnen, en zelf moet je daar niet over klagen; niemand heeft jou namelijk tegengehouden om ook als zelfstandige aan de slag te gaan en het risico te nemen om failliet te gaan.

@hierboven; een dikke high-end pc zet je echt niet voor 1000€ gelijk jij beweerd, voor een high-end vind ik ook wel dat je rap naar een 2000a2500€ stijgt. High-end cpu kost al rap 500€, steek daar een highend videokaart bij en je hebt nog eens 500€. Een 3800x2 en een 4200x2 is namelijk geen high-end cpu, dat zijn instappertjes in de x2 serie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 14:15 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35

[...]

Waarom dit?

[...]

En dit? Ik zou voor de 830 Stacker gaan :P

[...]

[...]

[...]

Wat betreft die G7, een kennis van mij heeft deze ook en die beweegt net zo lekker dan de G5 hoor. zit echt 0,0 lag in, komt door de 2.4 ghz wireless adapter, tis eigenlijk gewoon de G5 maar dan zonder draad. je merkt het dus niet, en ben best kritisch wat dat betreft.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:13:
@hierboven; een dikke high-end pc zet je echt niet voor 1000€ gelijk jij beweerd, voor een high-end vind ik ook wel dat je rap naar een 2000a2500€ stijgt. High-end cpu kost al rap 500€, steek daar een highend videokaart bij en je hebt nog eens 500€. Een 3800x2 en een 4200x2 is namelijk geen high-end cpu, dat zijn instappertjes in de x2 serie.
Volgens mij hangt dit meer af van je definitie van high-end.

Een Low-end cpu is voor de onderkant van de mark, bijvoorbeeld een sempron van 50 euro. Mid-end is wat de meeste mensen kopen: een wat snellere sempron of een athlon. High-end is een cpu waarmee je tot de top van de markt behoort, niet qua snelheid maar qua aanbod van cpu's. Dit bevindt zich daar waar de prijs van een cpu opeens flink begint te stijgen met de snelheid, zo rond de 3500+.

Mijn definitie van een high-end pc is dat je aan de top van de markt behoort met je computer (sneller dan zeg 80% van de totale markt). Als aanvullende eis vind ik dat je bijna alles op high moet kunnen spelen. Mijn eis is dus niet dat hier de het allerduurste in zit wat er te vinden is, anders zou niemand een high end pc hebben. Ik kan zonder problemen voor 3900*1,19/4=1160 euro een pc in elkaar zetten die aan deze eisen voldoet. En daar kan je echt heel goed op spelen :).

Ik zie dat jij denkt dat een 4200+ x2 een instap model is. Ik weet niet precies of dit ook de cpu is die jij je oma zou aanraden, maar een instap model is over het algemeen iets heel goedkoops. Zoek voor de grap eens op wat de meest verkochte cpu is van intel. Tip: Verwacht geen intel 950 te zien ;).

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 11-06-2006 14:40 ]

• rapture
  • Laatst online: 10:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

De boekhoud pc hoeft niet erg duur te worden, omdat zijn doeleinden gewoon niet veel prestaties verijsen. Mijn pc daarintegen.... >:) Ik wil hem gaan gebruiken om hardcore mee te gamen, Video bewerken, en grote stukken film branden/bewerken. Mijn vraag: Wat is een goed systeem voor deze doeleinden. En het liefst bij een dealer waar ik het barel voor mijn ouders meteen kan meebestellen natuurlijk! ;) Mijn ouders draaien nu een :
AMD Duron 800mhz
64mb geheugen
en een Videokaart van Nvidea, een van die oudere 32 mb vram modellen ben even kwijt hoe ze nou heete.
512MB ram erbij en je zal ontdekken dat Windows XP en Office een stuk sneller draait.

Vanaf € 250 kan je een nieuwe kantoorpc bij Dell regelen, met € 399 kan je zelfs een 17" TFT bij krijgen. Als je het ram naar 1GB opdrijft, dan draait het meer dan snel genoeg.
http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Dan blijft er een monsterbudget over, 3500 euro. Zulke monsterbudgetten dateren van de Pentium 1 MMX tijdperk, toen koste de snelste Pentium 233MMX met maar liefst 24MB ram 120000BEF (€ 3000) 8)7 . Sinds Athlon-tijdperk zijn alle prijzen gekelderd zodat je nu een snelle pc voor € 1000 kan regelen en € 2000 wordt als een sick budget gezien, € 3000+ helemaal.

€ 1000 processors zijn niet gemaakt om te verkopen, het zijn eerder benckmarkprocessors dat gebruikt wordt om een processorfabrikant sneller te laten lijken. Athlon64 was een tijdje geleden de onbetwiste winnaar, Intel reageerde met Emergence Editions, deze uiterst zeldzame processors moeten maar tegen de Athlon64 opnemen. Intel vraagt expliciet aan de consumenten om deze processors niet te kopen en om dat beter in de oren te knopen plakt Intel een € 1000 prijskaartje op. AMD kon niet achterblijven en deed mee.

Lowend processors zijn Semprons/Celerons/Durons/..., midend zijn eerder processors zoals Athlon64 3000+. Boven 3500+ (zoals de voorganger het zegt) en Athlon64 dualcores horen bij de highend. € 1000 processors horen bij de 'geld-teveel' of ik zou het eerder 'sick-end' noemen.

Ik zou eerder een gamer-PC op € 1500 (highend) tot max 2000 (sickend) berekenen, dan hou je nog geld over om over 1 à 2 jaar bepaalde stukken up te graden (of om een rijbewijs te halen als je nog geen hebt). Als je dat geld perse in de computer wilt steken dan zou ik eerder aan een RAID5-controller en een stapel harde schijven denken (mijn negatievenscanner levert 54MB foto's af en hierdoor geraken de schijven vol). Zelfs met geld teveel zou ik nog altijd kijken naar prijs/kwaliteit en het nut van een onderdeel.

AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) € 272
Boxed voor 3 jaar garantie (en reservekoeler), de processor kan je zo overklokken naar 4800+. Op de Conroe kan je wachten, als je nu een systeem wilt, dan moeten we moet huidige aanbod rekenen.

Gigabyte GA-K8N-SLI, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 65
SLI bordje met passief gekoelde chipset.

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR CL2 (OCZ, OCZ4002048ELDCPE-K) € 209
2GB overklokkersram, deze kan je nog vrij hoog geklokt krijgen.

Club3D GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) CGNX-G796 € 265
Snelle grafische kaart, verschil met GTX is klein wegens processors die zo'n kaart niet volledig kunnen trekken. Deze kaart is minder warm dan de concurrentie en nVidia zorgt voor betere driver/game-ondersteuning.

Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 164
Als je een 2de Raptor haalt, zet die dan in RAID1 voor betrouwbaarheid. Straks wordt je nog door lowend-computergebruikers uitgelachen als een harde schijf vlak voor een deadline kapot gaat en hierdoor alle data verliest. Dan liever een RAID1-array om zulke dingen te voorkomen.

Creative X-FI Platinum 7.1 € 153
Voor het gamen, anders zou ik voor geluidskwaliteit eerder voor Terratec kiezen.

Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) € 136
De grote kast waar je veel harde schijven in kan stapelen.

Cooler Master SPB-3T4-E1 4 in 3 Device Module (4x 3.5" in 3x 5.25") € 14
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3277_N.jpg
Module om 4 harde schijven in 3 5.25"-vakken te steken.

Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) € 109
Overkill, vergeet niet dat licht belaste voedingen een slecht rendement halen (veel stroom zuipen en weinig nuttige stroom eruit)

Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw) € 42
Check of het in je kast en op het mobo past.

NEC ND-3550 16x (Dual-layer, Zwart) € 31
Nec is de A-merk die voor betaalbare DVD-branders gezorgd heeft.

Scherm, toetsenbord en muis kies je zelf en dit systeem komt op € 1460+ (exclusief verzendingskosten).

Je kan de prijs opdrijven met een RAID5-array:

Promise SuperTrak EX8350 (8x SATA300 RAID, 128MB, PCI-e x4) € 358
Deze kaart lijkt verdacht op de Areca's (snelste SATA RAID-controllers), maar is iets lichter en vooral betaalbaarder.

Zo'n bakje erbij zodat je de harde schijven erin kan monteren.

4 * Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) 4 * € 101= € 404
Hiermee heb je 960GB snelle opslag.

En het budget is naar € 2236+ (exclusief verzendingskosten) gestegen, er zit de mogelijkheid in om richting 2TB te gaan.

Zo'n bakje erbij zodat je de harde schijven erin kan monteren.

4 * Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) 4 * € 101= € 404
Hiermee heb je 2240GB snelle opslag in totaal.

Het budget gaat naar € 2654+ (exclusief verzendingskosten).

Ondertussen zitten we al ver in 'sickend' te rekenen.

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR CL2 (OCZ, OCZ4002048ELDCPE-K) € 209
Opdrijven naar 4GB ram.

Club3D GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) CGNX-G796 € 265
SLI met 2 te snelle grafische kaarten (vraag niet wat het nut is).

Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 164
2de Raptor zodat ze in RAID1 kunnen draaien voor betrouwbaarheid.

Het budget gaat over € 3292+ (exclusief verzendingskosten), nu ben ik uitgerekend?

Ohja, de genoemde prijzen zijn BTW inclusief, ff omrekenen naar exclusief BTW (ongeveer € 2800). Dan heb je nog budget voor... ;)

Intel PRO/1000 PF Dual Port Server Adapter (2x 1000Mbps, PCI-e 4x) € 659 8)7 :X
Afbeeldingslocatie: http://www.deal.no/bilder/smg/I374245.jpg
Met een duo-loop-Gigabitkaart kan je trunken om 2Gigabit te halen, hiermee kan je de backbones van lanparties volblazen. De PCI-Express-sloten van je mobo zullen allemaal bezet zijn, hierdoor is er geen plaats voor meerdere goedkope Gigabitkaarten die je ook kan trunken.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 11-06-2006 16:38 ]

• tsunami69
Groever schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:16:

Geheugen: 4x1GB PC6400 CL4 OCZ (430,-)
Harde schijf 1: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB x 2 in Raid0 (328,-)
Harde schijf 2: Western Digital Caviar RE2 WD5000YS, 500GB (245,22)
Voeding: OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI, 700W (151,-)

Sloot fans: 60,-
Scherm: Samsung SyncMaster 930BF (292,45)
Totaal: 3678,56 Inclusief, 2979 exclusief BTW.
Daar komt dan nog 81 excl. bij ongeveer omdat je het allemaal bij 1 webshop wil bestellen lijkt me, en nog eens 80 voor de assemblage.

Prijs voor het super bakbeest: Ongeveer 3140 Euro, dat is niet goedkoop...

Onderbouwing: Eh... lijkt me gewoon het beste zonder echt te overdrijven, eventueel kan er bezuinigd worden op het geheugen en dan zelfs NOG een 7950GX2 :9~ ... lijkt bij de beste keus voor een gigantisch budget.
waarom 4X 1 gb geheugen? = overkill
waarom 2X raptor 73 gb in raid = overkill
waarom 700 watt voeding = overkill
waarom een sloot fans en geen waterkoeling of als je toch geld over hebt phase change?
en dan kom je met een samsung 930 bf waarom geen 21 inch of groter, waarom geen 2 schermen

ik kan maar 1 ding concluderen, het is niet het beste en je overdrijft

en ja ik verkoop ze

[ Voor 3% gewijzigd door tsunami69 op 11-06-2006 17:51 ]

Verwijderd

Een high end game pc: een pc waarmee je alle huidige games kan spelen op hoogste settings en perfect speelbare fps.
Mid-range game pc: idem maar niet hoogste settings (ook oog voor budget)
Low-end game pc: idem maar dan serieus inboeten op settings, vanwege een zeer beperkt budget.

Ja kan al voor een 2000 euro toch al een high-end game pc aanschaffen. De meerwaarde die je dan nog steekt in grafische kaart en cpu is pure geldverspilling, wat mij betreft. Hoe hoger je gaat in waarde, hoe minder voordelig de verhouding prestatie/prijs wordt, en dus hoe meer zonder van het geld om er in te pompen...

In de titel staat high-end ipv high-end game pc. Een high-end game pc is toch ook tot alles in staat tot wat een gewoon high-end pc in staat is. Ik veronderstel dus dat de ts wel degelijk ook voor games bedoelt? -> ok staat in topic start.

Verwijderd

tsunami69 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:50:
[...]

waarom 4X 1 gb geheugen? = overkill
waarom 2X raptor 73 gb in raid = overkill
waarom 700 watt voeding = overkill
waarom een sloot fans en geen waterkoeling of als je toch geld over hebt phase change?
en dan kom je met een samsung 930 bf waarom geen 21 inch of groter, waarom geen 2 schermen

ik kan maar 1 ding concluderen, het is niet het beste en je overdrijft

en ja ik verkoop ze
Op 21" gaat het gamen wat minder lekker.
Voor Phase-Change heb je niet alleen veel geld over nodig (niet alleen de unit, maar ook de isolatie e.d.) maar ook de tijd.
PhCh is eigenlijk alleen voor de overclockers.
2 Raptors in Raid hoeft geen overkill te zijn, als je vele waarde hecht aan snelle laadtijden, dan kun je er heel blij mee zijn. 4GB geheugen is wel overkill tho.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:58:
Een high end game pc: een pc waarmee je alle huidige games kan spelen op hoogste settings en perfect speelbare fps.
Mid-range game pc: idem maar niet hoogste settings (ook oog voor budget)
Low-end game pc: idem maar dan serieus inboeten op settings, vanwege een zeer beperkt budget.

Ja kan al voor een 2000 euro toch al een high-end game pc aanschaffen. De meerwaarde die je dan nog steekt in grafische kaart en cpu is pure geldverspilling, wat mij betreft. Hoe hoger je gaat in waarde, hoe minder voordelig de verhouding prestatie/prijs wordt, en dus hoe meer zonder van het geld om er in te pompen...
Precies, en om die reden zou ik rond dat bedrag blijven hangen met "mijn" pc en wat meer besteden aan de pc voor pa en ma :) ik zou me er dan beter bij voelen iig :P

Verwijderd

Topicstarter
ja maar kijk: Mijn ouders doen 100 jaar met een pc en die pc hoeft niet goed te zijn, want ze gebruiken hem toch alleen maar voor textverwerken. Met een typemachine met backspace + internet + zo nu en dan een foto van een vriend kunnen bekijken zouden ze ook al blij zijn! 8)7

De PC nu:

E6800 met CNPS9500CU AT Zalman cooler, om gruwelijk te overclocken:)
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 In Dual channel. (is 4gb niet beter voor in de toekomst? ik wil ver vooruit kijken met mijn pc)

1x Nieuwe raptor 150gb

1x Caviar RE2 WD5000YS, 500GB
( ik denk dat ik aan 0,65 tb wel zat heb toch?)

VGA: Sparkle Geforce 7950 GX2 1GB Heel miss. 2 Vertel me maar wat meer over de voordelen:)

Geluidskaart: Creative X-FI Platinum 7.1

Moederbord: ?
overige coolers ?
verdere apparatuur: ?

Graag suggesties/aanpassingen:)

En de g15 en g5 als toetsenbord/muis

• tsunami69
wat ik eigenlijk probeer aan te geven is dat je voor 3000 euro een beste game pc kan aanschaffen, met een hoop overkill, zoveel ideeen en configuraties, iedereen (mij incl.) post hier zijn persoonlijke voorkeur als die zo`n bedrag te besteden had, en over het algemeen zijn het geen verkeerde configuraties, maar vaak is het overkill, je kan beter een leverancier zoeken die je een up to date machine wil verkopen voor rond de 2250-2500 je een goed advies geeft en je dus vertelt dat je nog een aardig centje kan overhouden, ik denk dat je er dan eentje hebt gevonden die je serieus neemt en je graag nog een keer terug ziet, als je het geld wat je hebt overgehouden gaat besteden :)

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:05:
Moederbord: ?
overige coolers ?
verdere apparatuur: ?

Graag suggesties/aanpassingen:)
Een suggestie heb ik zeker: Zoek zelf eerst de basis dingen bij elkaar en stel dan een specifieke vraag.

Verwijderd

als je zo'n budget hebt, zou ik eerder ipv 1 schijf van 500 gig 4 schijfjes van 200 of 160 steken en die in raid5 zetten.
Dan ben je zeker wat betreft je data, ook als er een schijf crasht. Met 1 van 500 ben je direct alles kwijt, en databackup wordt het rapste vergeten, en dataverlies is het vervelendste dat er maar is.

(met een dergelijk budget stak ik direct 16*300 op een dual xeon, maar das idd persoonlijke voorkeur)

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:54
of 15k rpm scsi schijven.....

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

tjah, Of je koop gewoon een normale pc, gaat dit jaar lekker met je ouders op vakantie

een dell : 299 euro, 17" tft, 150 euro.

Nog een dell: 1400 euro, voor een aardige game-rig

Heb je nog zat geld over om een weekje naar NYC te gaan ofzo, of lekker op de maladiven rond te hangen

Daarna kun je misschien volgend jaar gewoon weer een nieuwe videokaart kopen van het geld wat je nu bespaard hebt, en ben je ook nog steeds lekker bruin.

openkat.nl al gezien?

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 22:15
3j3ct schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:46:
of 15k rpm scsi schijven.....
De TS had al raptors in gedachte.

Ik ben het wel met de eerdere posters eens dat de TS beter nu €2000 uit kan geven en het overige geld dan kan gebruiken voor toekomstige upgrades.
Op die manier kun je je pc veel langer future proof houden dan door al het geld nu op te maken.

[ Voor 48% gewijzigd door GeniusJennis op 11-06-2006 20:13 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:20:
[...]

Ik weet niet in wat jij investeerd, maar om van het rendement van 1200 elk jaar een nieuwe grafische kaart te kunnen kopen moet je toch zeker handel in voorkennis hebben (sorry voor de lange zin).
hij heeft gewoon gelijk.
tenzij je computer je alles is (klinkt ernstig)
zou ik voor minimaal de helft iets veel leukers doen of zoal al is gezegt bewaren voor over 2 jaar.
ik weet niet hoe oud de ts is maar duidelijk geen kennis van met geld omgaan.
koop een leuke pc voor 1500euro.
wordt je nou echt blij van een iets mooier scherm? ok koop dan voor 1800/2000 een leuke pc.
2000+ is echt gewoon overkill.

ik kan je uit ervaring vertellen als je zo'n high end pc hebt game je toch opeens wat minder, spreek uitteigen ervaring.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 20:40 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zul je de factuur aan je ouders moeten geven, zodat ze de boel kunnen administreren en ik denk niet dat het hun bedoeling was dat jij 10x zoveel uitgeeft aan een PC voor jezelf dan aan de PC voor hen. Ze hebben vermoedelijk geen flauw idee van wat een PC kost en daar maak je nu gewoon schandelijk misbruik van.

Kortom, doe iets minder overkill en maak een goeie beurt bij je ouders door ze 1000 euro te besparen. Pak bijvoorbeeld gewoon het High-End game systeem uit de BBG en vervang daaruit evt. nog wat onderdelen door een snellere variant. Zeker aangezien je er weinig verstand van hebt zelf kan je imho beter afgaan op een dergelijk nauwkeurig uitgezochte config, dan alle wilde plannen die je in dit topic om de oren vliegen.

Een beetje krediet bij je ouders is echt tien keer meer waard dan die 2fps meer in dat ene nieuwe spelletje.

Noem me een moraalridder, maar dit moest ik echt even kwijt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

*overbodige post

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 20:36 ]

Verwijderd

koop voor hun een PC van 800 euro, en voor jezelf 1 van 1500, dan is het verschil niet zo groot en zullen je ouders ook minder raar kijken als ze de rekening zien van beide computers

Verwijderd

wat een slecht advies.
met die van 800euro kun je echt niet meer als zo'n dell / eigenmaaksel van 300euro.

Verwijderd

Orion84 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:32:
Sowieso zul je de factuur aan je ouders moeten geven, zodat ze de boel kunnen administreren en ik denk niet dat het hun bedoeling was dat jij 10x zoveel uitgeeft aan een PC voor jezelf dan aan de PC voor hen. Ze hebben vermoedelijk geen flauw idee van wat een PC kost en daar maak je nu gewoon schandelijk misbruik van.

Kortom, doe iets minder overkill en maak een goeie beurt bij je ouders door ze 1000 euro te besparen. Pak bijvoorbeeld gewoon het High-End game systeem uit de BBG en vervang daaruit evt. nog wat onderdelen door een snellere variant. Zeker aangezien je er weinig verstand van hebt zelf kan je imho beter afgaan op een dergelijk nauwkeurig uitgezochte config, dan alle wilde plannen die je in dit topic om de oren vliegen.

Een beetje krediet bij je ouders is echt tien keer meer waard dan die 2fps meer in dat ene nieuwe spelletje.

Noem me een moraalridder, maar dit moest ik echt even kwijt.
Niks mis mee om een moraalridder te zijn en kan me er prima in vinden. Begrijp dat het een buitenkansje is maar overleg op zijn minst met ze, after all, beetje respekt voor degene die voor je zorgen mag wel ;) Maar koop lekker je pc'tje, hoop dat je er gelukkig mee word, als dat je die 2fps meer waard is.

Verwijderd

Orion84 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:32:
Tenzijde ts assemblage zelf uitvoert en de onderdelen er allen los opstaan.

Maar verder wel akkoord.
Dit is een buitenkans om een zeer mooi systeem voor jezelf samen te stellen waar je veel geniet van gaat hebben en dit zonder het geld buiten te smijten. Dan gaat er zeker nog budget over zijn en dan toon je ook aan je ouders dat je met geld omkan door het niet allemaal uit het raam te smijten maar door kritisch uit te geven. je ouders zullen dat ook heel fijn vinden en trots op je zijn. Dat is ook al veel waard.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:19
Jezus wat een geld voor een pc! Ik zou er een van 1500 euro kopen met 1 1900xt enz en dan met een goede speakerset, want anders game je toch ook niet lekker :P (creative s750 7.1) En de rest van het geld terug geven aan je ouders. O-)

(Ik kan het toch niet laten om nog even aan parabellum te vertellen dat respect toch echt met een c is en niet met een k :+ )

• rapture
  • Laatst online: 10:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

tsunami69 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:24:
wat ik eigenlijk probeer aan te geven is dat je voor 3000 euro een beste game pc kan aanschaffen, met een hoop overkill, zoveel ideeen en configuraties, iedereen (mij incl.) post hier zijn persoonlijke voorkeur als die zo`n bedrag te besteden had, en over het algemeen zijn het geen verkeerde configuraties, maar vaak is het overkill, je kan beter een leverancier zoeken die je een up to date machine wil verkopen voor rond de 2250-2500 je een goed advies geeft en je dus vertelt dat je nog een aardig centje kan overhouden, ik denk dat je er dan eentje hebt gevonden die je serieus neemt en je graag nog een keer terug ziet, als je het geld wat je hebt overgehouden gaat besteden :)
Normaal verwacht ik een gedetailleerde omschrijving van wat je met je systeem gaat (gaan en niet willen, meestal zegt de consument dat je dit en dat en dat willen doen, maar eens de computer gekocht is, dan zitten maar wat te typen in een tekstverwerkingsprogramma.) doen en een eisenpakket.
rapture in "Samengestelde PC"
rapture in "HOe is dit systeem"

Aangezien het in de topicstart ontbreekt, dan kan er enkel raad gegeven worden met onze eigen persoonlijke eisenpakket.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 11-06-2006 22:49 ]

Pagina: 1