Toon posts:

Internetverbinding delen werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen kan mijn 2de pc niet meer op mijn intern netwerk (en dus ook niet op internet).

Situatie:

2 PC's, P4 en AMD (ben niet creatief in namen geven)

P4 hangt via een draadloze netwerkkaart aan de router in de kelder. Via de onboard netwerkkaart gaat die naar een hubje en zo naar 3 kabels (1 naar P4, 1 naar AMD en 1 naar een werkplaats om aan pc's te werken. Dit ging al een paar maand zonder enig probleem

Instellingen:

Draadloze netwerkkaart krijgt proper van de router ip 192.168.1.3 toegewezen. De gateway is 192.168.1.1. Het delen van de verbinding is in Win XP aangevinkt bij de draadloze netwerkkaart. De on-board netwerkkaart krijg hierdoor 192.168.0.1 toegewezen. Dus tot hier alles normaal. Maar de andere PC krijgt geen ip toegewezen, ofwel 0.0.0.0 ofwel 169.254.52.192. Dit wil zeggen dat hij geen ip adres krijgt. Indien ik die zelf op 192.168.0.2 zet kan hij nog steeds niet op internet. Ook als ik de andere pc ping krijg ik geen antwoord.

Wat heb ik al geprobeerd (zonder het gewenste resultaat):

- De netwerkkaarten op beide pc's eens uit aparaatbeheer gehaald en de pc's heropgestart.
- Het ip adres op P4 zelf kiezen (zoals 192.168.1.12, 225.101.101.1, ...)
- De Wizard van win XP gebruiken (als laatste hoop)

Er is geen enkel nieuw programma geïnstalleerd dat dit zou kunnen tegenwerken, maar ik word er stillaan gek van. Ik kan niets van P4 naar AMD zetten of omgekeerd. Het internet wordt niet vaak gebruikt, maar het netwerk wel. En als dat gaat werkt internet ook. Of toch dat hoop ik.

De hamvraag is dus waarom de on-board netwerkkaart ineens geen ip-adressen meer wil toekennen aan pc's? Ik krijg regelmatig van vrienden en kenissen pc's om het een en ander op te bekijken. Dus ik zou het probleem graag zonder allerlei rare instellingen op AMD ingesteld krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. De netwerkswitch was defect. Sorry voor de mogelijke topicvervuiling, maar na 2 dagen vloeken was dit een soort van uitlaatklep.