[xp/vista] netwerkkaart problemen na verwijderen vista

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 21:05
Hey iedereen,

Dit is een heel appart probleem. Ik heb hier een PC waarop windows xp staat geinstalleerd, deze pc werkt al maanden prima, niets aan de hand. ik heb van deze pc een image (kopie van mijn C schijf) en deze heb ik regelmatig teruggezet.... wat is het probleem dan?

Ik had gisteren de beta 2 van Windows Vista geinstalleerd, op mijn c schijf, dat werkte allemaal erg goed en heb uren plezier gehad van het systeem, nu zette ik vannochtend mijn image terug en oppeens werkt mijn netwerkverbinding (onboard broadcom) niet meer. Windows XP zecht dat de kabel er niet in zit, de netwerkkaart ziet hij wel, en er is niets gewijzigd of andere instellingen aangezien ik de image had teruggezet.

Heb andere kabel geprobeerd om zeker te zijn, ik heb een uur geleden windows xp opnieuw geinstallerd (kaal dus, helemaal opnieuw) en nog geen netwerkverbinding.

Ik heb net windows vista beta 2 weer geinstalleerd, en geeft mij gewoon toegang tot internet en netwerk.

Hoe kan dit, ik sta werkelijk voor een raadsel, Windows vista kan niet de netwerkkaart onklaar maken voor andere os'sen, wellicht iets anders?? iemand enig idee..

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem. Na een voorspoedige installatie van Vista en een paar uur er lekker mee klieren moest ik even terug naar XP. De dualboot werkte prima maar inderdaad in XP had ik een melding dat de netwerkkabel niet was aangesloten.
Ik heb vervolgens op alle mogelijke manieren de kaart opnieuw geinstalleerd maar het is nog niet gelukt om het werkend te krijgen. Zelfs een extra installatie van XP lost het probleem niet op.

Het installeren van een extra pci netwerkkaart maakt het voor mij weer mogelijk om te internetten onder xp, maar ik sta nog steeds voor een raadsel.

Vandaag kreeg ik overigens nog het idee dat het misschien van een WakeOnLan o.i.d. instelling zou kunnen komen, maar ik heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken en dit weekend ruim 100km ervandaan, dus daar mee klieren zal nog even moeten wachten.

Ik heb trouwens ook een Broadcom 440x onboard op een Asus P4PE moederbord. P4 2,8 Ghz met 512MB.

edit: Vreemd detail is trouwens ook dat de XP partitie die nog op een fysiek andere schijf stond wel gewoon werkte. Deze schijf zat ook gewoon in het systeem bij de installatie van Vista, maar was verder in bootloaders niet zichtbaar (en dat klopt ook, ik heb die oude schijf er in XP later bijgehangen).

[ Voor 14% gewijzigd door Aiolos op 09-06-2006 22:48 ]

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• martijn189
Pfff gelukkig ben ik niet de enigste, ik ga maandag microsoft bellen om te kijken of de helpdesk medewerker een pest bui heeft. Heb al uren zitten zoeken op google, maar kan niet veel vinden, wel mensen die problemen hebben met kaarten onder vista, maar zeker niemand die last heeft van hardware fouten na het verwijderen er van...

Ik heb een AMD op 1533 MHZ en een Asus moederbord, wet niet eens meer het type 333-xt dacht ik...

• martijn189
Nadat ik vista weer opnieuw had geinstalleerd 2 dagen geleden, besloot ik toch vannavond weer windows xp te installeren omdat ik tv wilde kijken en vista problemen had met het geluid, ik zette de image terug, en had spontaan weer netwerkverbinding en internet.... het probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost voor mij...

Toch bel ik morgen Microsoft om te vragen of zij dit probleem kennen.

Verwijderd

Het enige, dat ik me kan voorstellen, is dat Vista een andere instelling wegschrijft naar de netwerkkaart. Denk hierbij aan zaken voor de IPv6-functionaliteit, die standaard wél in Vista zitten. XP leest de info van je netwerkkaart uit en neemt deze dan ook over.
Toen ik deze eens handmatig in XP inschakelde, werkte mijn netwerkverbinding ook niet meer.

Loop eventjes de eigenschappen van de netwerkkaart door of je iets vreemds ziet staan en pas dat eventueel aan.
Grote kans, dat het dan weer werkt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 22:13 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 18:09

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Dit liijkt wel een heel groot probleem te worden.

Als ik de nieuwste driver die Vista downloadt voor mijn 3Com 3c905-TX-M kaart installeer, dan werkt de kaart prima.

Verander je nu iets in de Advanced pagina van de kaart, dan schrijft Vista corrupte data weg naar de EEPROM van de kaart.

Gevolg: Het pci device id verandert van VEN_1B70&DEV_9200 naar VEN_1B70&DEV_0000
Hierdoor ziet Vista de kaart nog wel zitten, maar de driver wil niet starten.
Zelfs het DOS toolstje van 3com herkent de kaart dan niet meer

Gelukkig kan je met hotswappen (werkende kaart in de pc, tooltje starten en dan kaart verwisselen)
de kaart wel weer werkend krijgen.

Ik heb gelijk maar een bugreport ingestuurd, want dit is wel een grote bug :'(

[ Voor 10% gewijzigd door fordrwd4ever op 12-06-2006 10:17 . Reden: tiepvouten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• martijn189
waar kan je bugreports insturen eigenlijk, denk dat de microsoft medewerker aan de telefoon er ook niet veel van weet...

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 18:09

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Als het goed is, heb je een ikoontje Feedback op je bureaublad.
Als je daarop klikt, gaat ie om je Passport gegevens vragen en downloadt hij de Beta Feedback Tool

Daarmee kan je netjes een bugreport maken en versturen naar microsoft

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• martijn189
ah ok bedankt, jammer want ik heb vista er weer af gehaald, wellicht dat Aiolos of jij natuurlijk een bug report wil maken van ons verhaal.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 07:11
Ik had na de installatie van Vista Beta 2 natuurlijk ook ditzelfde probleem, wat na wat zoekwerk eenvoudig op te lossen is door in XP een nieuwere versie van de driver te installeren;

http://www.broadcom.com/s...t_nic/downloaddrivers.php -> BCM4401 Drivers

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Pagina: 1