[PC] Red Orchestra: Ostfront 41-45

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
[tijdelijk] dit is mijn eerste startpost dus take it eazy on me, ik zal er in de komende paar dagen nog wel wat aan sleutelen waarschijnlijk, maar ik vond dat er snel een topic gemaakt moest worden voor deze geweldige game. hij is al bijna 3 maanden uit en tot mijn schrik kwam ik er achter dat er nog geen topic over was op GoT, schande gewoon!.
ik heb de tekst al vast geplaatst terwijl ik nu aan de opsmeuk werk, al kom ik er nog niet zo goed uit met die 'table' UBB codes,(een beetje hulp erbij zou ik ook niet erg vinden trouwens, even gedult alstublieft ik had bijvoorbeeld de achtergrond graag donker rood gehad bijvoorbeeld.)
vast excuses voor de vast veel voorkomende spel fouten, word ook aan gewerkt, maar laat het me fff weten als ik iets grappigs hebt getyped, vind ik altijd leuk om te zien ;)

p.s. aan de mods als ik iets fout heb gedaan wat echt niet kan zou ik dan even de tijd mogen hebben om het te verbeter ipv dat hij gelijk op slot gaat?

[/tijdelijk]

Afbeeldingslocatie: http://www.system666.demon.nl/RO-Ostfront/RO-Titel.jpg

Red Orchestra (in het kort)

Afbeeldingslocatie: http://www.system666.demon.nl/RO-Ostfront/subtitel-0.jpg

Red Orchestra is een first person shooter die zich afspeeld in de 2de wereld oorlog.
maar voor je zegt "weer een?!" deze is iets anders als gemiddeld.
niet alleen speelt deze game, zoals de naam al doet vermoeden, zich exclusief af op het oostfront, maar ligt de focus ook sterk op realisme.
ook is het niet puur een first person shooter maar kan je op veel maps ook in voertuigen springen, van tanks tot halftracks tot een armord car.
op sommige maps ligt de nadruk op infrantry en andere juist op voertuigen, en bij een aantal maps is het een mix van beide.
de grote van de maps is hier ook op aangepast, sommige voertuigen maps zijn bijna 2 bij 1 Km groot terwijl de infanteriemaps meestal rond de 500 bij 500 meter zijn.

de meesten maps draaien om een paar objectives of cap points/zones.
een cap point/zone is niet zoals in battlefield een vlag of iets maar kan echt vanalles zijn. van het opblazen van een kanon ergens tot het veroveren en houden van een gebouw/plein/fabriek ect.
meestal word het veroveren van een punt beloond met een spawnpoint wat verder naar voren verhuis of dat dat van de vijand verder naar achter verplaatst word.
soms kan de vijand een cap point terug veroveren soms ook niet, en soms alleen zolang ze niet nog een ander punt ook verloren hebben. dit ligt helemaal aan de mapper en als de Red Orchestra UT2k4 mod een richtlijn is zullen we nog heel wat creative maps zien in de toekomst (al is de SDK voor Ostfront nog niet zo lang uit)

p.s. als dit je interesten heeft gewekt tot nu toe kan ik je aanraden om even onder in de startpost te kijken en vast te beginnen met het downloaden van de high res Trialer.

Realisme

Afbeeldingslocatie: http://www.system666.demon.nl/RO-Ostfront/subtitel-1.jpg

omdat het spel zo veel mogenlijk om realisme gaat zal het niet voor iedereen zijn. tactieken, teamwork en slim bewegen zijn vaak veel belangrijker als snelle reflexen en goed kunnen mikken.
dat spreekt niet iedereen even erg aan. je bent vast gewaarschuwd.

dat de nadruk op realisme ligt bij Red Orchestar komt tot uiting op vele manieren, zo heeft deze game bijvoorbeeld geen crosshairs. als je wilt mikken moet je dat doen met je 'iron sights'.
ook kan je niet oneindig blijven rond rennen en springen, en is in veel gevallen 1 keer geraakt worden meteen dodelijk (al simuleerd de game ook scharmshoten, waardoor je even van slag raakt en even minder snel kunt bewegen, maar als je wond erg genoeg is verklaard het spel je meteen dood)
heb je net een flink stuk gerend om ergens snel te komen, zal je merken dat je geweer meer op en neer beweegt omdat je zwaar ademed.
gelukkig kan je zo wel op je hurken gaan zitten als gaan liggen om dit wat tegen te gaan.
ook kan je je geweer boven op een object leggen ter ondersteuning.
je geweer zal dan bijna niet meer bewegen, en ook makelijker onder controle te houden zijn als je een vol automatische geweer hebt
je kan dit zowel doen boven op een muurtje bijvoorbeeld als tegen de zijkand van een gebouw als je om het hoekje leunt.

maar zelfs met een stabiel geweer positie ben je er nog niet helemaal, de game simuleert ook bullet balistics, wat wil zeggen dat je kogels langzaam beginnen te zakken, hierdoor is het soms noodzakelijk om iets boven je doel te mikken om te zorgen dat je hem toch raakt (al zal dat onder de 100 meter nooit nodig zijn bij een geweer kogel, een pistool of SMG kogel zak echter een stuk sneller en begin na 50 meter als wat te zakken.
niet alleen worden de balistics berekend, maar kogels hebben ook echt tijd nodig om ergs te komen.
dus als je op iets shiet wat ver weg is en beweegt moet je, zelf als je 0 ping hebt voor je doel uit mikken.
ook is het hierdoor mogenlijk dat je elkaar dood schiet van langere afstand.

aan het begin van een map kan je kiezen uit een aantal rollen, welke dat precies allemaal zijn leg ik straks gedetaileerder uit.
bijna elke rol heeft maar een beperkt aantal plaatsen.
zo is er op een map bijna nooit meer als 1 sniper per kant, 1 commander (die ook artillerie kan aanvragen) 1 of 2 MG-ers, een paar semi automaten, en een paar tot een flink aantal SMG rollen, en dan nog een paar rollen die je niet op elke map ziet zoals tanker/tank commander/sapper of anti-tank infantrie.
de riflemen rol (met een bolt action rifle) is bijna altijd oneindig beschikbaar.
de hoeveelheden die beschikbaar zijn, historische zo veel mogenlijk correct en afhankelijk van waar de map zich afspeeld en in welke tijd (de meeste officieele maps zijn dan ook van een echte locatie/veldslag nagemaakt of er op zijn minst op gebazeerd)
zo zal je nooit een STG44 (de 44 betekend in 1944 uitgegeven) vinden in een map die zich afspeelde in 1941. ook zal je op de mappen die zich vroeg in de oorlog afspelen minder SMG's en semi automaten beschikbaar zijn als maps die zich later in de oorlog afspelen.

elke rol heeft trouwens meestal 1 2 of 3 hoofd weapons waar ze uit kunnen kiezen, zo is er een bolt action sniper maar ook een semi automatische, zijn er 2 MG's en voor de russen soms wel 3 SMG's
bijna elke rol krijgt ook 2 granaten, en somige ook een pistool (MG, commander en sniper)

ook de voertuigen zijn zo realistisch mogenlijk gemaakt.
elk voertuig kan/moet je met meerdere mensen besturen.
elk voertuig heeft teminste 2 zitplaatsen, waarvan meestal 1tje de bestuurder is en eentje de gunner/MG-er
veel tanks hebben er 3, bestuurder commander/gunner en de hull MG-er en in de half track kan je bv 8 mensen kwijt al zitten de laaste 6 alleen maar achterin.

als je in een voertuig zit kan je alleen zien van binnen uit het voertuig.
als bestuurder van een tank heb je bv maar een klein gleufje om door te kijken.
als je meer wilt zien moet je het luik open doen en kan je je hoofd naar buiten steken om rond te kijken, maar dan ben je wel gelijk kwetsbaar voor zowel de normale infanterie als voor andere tanks die een projectiel door het luikje naar binnen kunnen schieten.
ook de commander/gunner kan uit het kluik boven op de tank komen om rond te kijken, maar is daar ook gelijk vrij kwetsbaar.

de gunsights van de tanks zijn waar mogenlijk zo veel mogenlijk van de orginele modelen nagemaakt
op de russische tank-sights staat alles dus ook op zijn russische geschreven.
maar met de juiste sights ben je er nog niet. je kan de afstand instellen (door de lean keys te gebruiken) zodat het mikken op langere afstanden gemakelijker word.
de beschikbare instellingen zijn afgeleid van wat beschikbaar was in het tank type waar je in zit..
zo zijn er tanks in stappen van 200 meter werken, of tanks die van 0 meteen naar 400 meter gaan en dan telkens 100 meter erbij. allemaal is het zo authentiek mogenlijk gemaakt

heb je je doel gevonden en de goede range ingesteld dan ben je er nog niet. niet alleen is het belangrijk dat je de tank raakt, veel belangrijker is nog WAAR je de tank raakt.
zo kan je projectiel zo afketsen op het panzer van de andere tank omdat de hoek verkeerd is.
ook is het soms verstandig om te proberen de motor of de rups banden van een tank te raken om er zo voor te zorgen dat hij niet meer kan bewegen.
en als je weet waar ze zitten kan je ook proberen te mikken op de plekken in de tank waar de munitie word opgeslagen. als je op zo'n plek door het panzer heen komt ontploft de tank in een keer.

helaas is er vlak voor de release een bug in de armer/balistics systeem gekomen, waardoor projectielen veel vaken afketsten dan ze zouden moeten doen. hierdoor zijn zeker de russische tanks in het voordeel op het moment, omdat zij veel meer tanks hebben met bepansering die onder een hoek is geplaatst. de patch die ongeveer eind deze maand uit zou moeten komen gaat dit echter oplossen. tot die tijd zijn de tank battles nog niet helemaal wat ze zouden moeten zijn, al zijn ze zelfs nu al erg leuk.

Screenshots & Trailers

Afbeeldingslocatie: http://www.system666.demon.nl/RO-Ostfront/subtitel-2.jpg

ik zal er binnenkort wat echt screenshots neer zetten, inclusief thumbnails maar voorlopig kan je hier kijken op de officiele site.

High Res Red Orchestra trailer

Low Res Red Orchestra Trailer

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 09-06-2006 18:07 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Er was toch al een RO:OST topic: [rml][ PC] Red Orchestra Ostfront 41-45[/rml] :?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
vreemd, ik heb toch echt de search gebruikt.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja :)

Dit topic is gesloten.