Toon posts:

Noob zoekt advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan jullie profs een klein vraagje.

Ik probeer een nieuwe pc in elkaar te kwansen waarmee ik battlefield 2 behoorlijk kan spelen. Momenteel heb ik een amd 2200+, 6600gt agp kaart, 512 mb ddr geheugen. Moederbord weet ik niet, maar die is oud.
Nu heb ik 2 gb kingston geheugen gekocht, een asrock 939dualsata2, een venice 3500+ en een sonata2. Het was mijn bedoeling mijn agp kaart te behouden. Toen ik het ding in elkaar zette en het niet aan de praat kreeg kwam ik tot de conclusie, als vele anderen voor mij, dat dit moederbord niet tegen de voeding van de sonata 2 kan. Een onmogelijke combinatie. Maar het gekke is, ook met andere voedingen gaat deze moederboord niet aan. Uiteindelijk heb ik het aan de praat gekregen, maar op een aparte manier. Waneer ik de Cmos jumper verplaats en mijn geheugen ipv op de 1ste en 2de bank, maar op de 1ste en 3de bank zet, dan gaat hij aan! Alleen ik slaag er dan nog steeds niet in het een harde schijf te laten herkennen. Ik geef het op met dit moederbord. Ik wil het ruilen voor een andere. Alleen als ik een pcie moederbord koop dan moet ik ook weer een nieuwe videokaart kopen en ben ik veel meer geld kwijt dan dat ik geplanned was. Dus dan maar een agp moederbord. Denk dat in combinatie met een 6600 gt agp en venice 3500+ en 2 gig geheugen ik toch wel een redelijke gamepc heb? Zoveel doe ik er toch ook niet mee. Kan altijd later nog upgraden.
Mijn eerste vraag: Zijn jullie het daar mee eens?
Mijn tweede vraag: Welk moederbord zouden jullie aanschaffen als je mij was? Het liefst tekoop via azerty.nl, want bij hun heb ik mijn vorige moederbord gekocht, welke ik nu ga ruilen.
Het moet dus AGP zijn, het liefst aansluitingen voor extra usb porten en firewire hebben, socket 939, en ik wilg raag mijn oude harde schijven erop aansluiten. Ik heb niet van die sata schijnen, gewoon ide.
Dank jullie voor je tijd. Hoop dat ik deze keer niet wer met een niet compatible moederbord zit!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Allereerst zou ik even PMG Beleid doorlezen, ze zijn tegenwoordig wat strenger gaan moderaten in PMG.

Verder: hoe wil je later nog upgraden als je geen PCI-E hebt? PCI-E dan ;) Je kan beter nu een redelijk/goed moederbord uitkizen, en een 6600GT ofzo. Deze heb ik ook, en er valt prima Quake4, CoD II en Doom3 mee te spelen. Als je later beter wil, kan je naar een betere videokaart. Maar het AGP tijdperk is verleden tijd, er zijn nog wel videokaarten, maar de huidige worden alleen als PCI-E variant gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 09-06-2006 17:55 . Reden: Beter Nederlands enzo ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://www.asus.com/produ...=68&model=238&modelmenu=1

Heb hem zelf ook geinstalleerd in de PC van mijn broertje. Draait als een speer.

Ik wilde inderdaad ook de videokaart nog niet vervangen

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

akimosan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:00:

Heb hem zelf ook geinstalleerd in de PC van mijn broertje. Draait als een speer.

Ja dit moederbordje draait erg lekker. Heb er hier 2 van en moet zeggen, zeer stabiel. Alleen jammer dat hij nog AGP is maarja om nu en een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart te gaan kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Enige optie die ze bij die winkel hebben is een nForce3 moederbord, alleen heb je dan _niet_ de optie er later een PCI-e grafische kaart in te zetten.

Als gamen belangrijk is zou ik zeggen: bite the bullet en schaf je een basic PCI-e bord aan met PCI-e grafische kaart. Dan ben je ook van de AGP beperking af. Ik snap dat je met een budget te maken hebt, maar verkoop dan die 6600GT AGP van je en koop een 2e hands vergelijkbare PCI-e kaart, met 20~30 Euro ben je dan klaar en kun je later makkelijk upgraden naar een snellere PCI-e kaart :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Niet al te groot budget, toch willen gamen, later evt. willen upgraden, Asrock-DualSATA2 lijkt me prima.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Tidus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:00:
Niet al te groot budget, toch willen gamen, later evt. willen upgraden, Asrock-DualSATA2 lijkt me prima.
offtopic:
die heb ik net bij Vraag en Aanbod gekocht
:p

I see red pixels.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Tidus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:00:
Hij wil juist zo'n bord terugbrengen omdat hij er compatibiliteitsissues mee heeft 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:00:

Ze gaan bij azerty een nieuwe voeding voor me regelen van artec die het wel zou moeten doen. Mocht dit ook niet lukken dan volg ik je advies op! Dank je
Pagina: 1