Toon posts:

VPN met experiabox van KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 2.655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik werk kunnen de thuiswerkers middels VPN inloggen op het bedrijfsnetwerk. Dat gaat bijna overal prima, echter een paar mensen hebben internet plus bellen van KPN aangeschaft en hebben te maken met een experiabox. Deze modem/router is veel te dicht gezet, waardoor de VPN verbinding wel wordt opgezet, echter met een zo'n lage snelheid werkt dat het geen zin heeft dit te gebruiken. Een gewone telefoon inbelsessie is sneller.
Bij het zoeken op internet kom ik alleen vragen, geen antwoorden tegen over deze "horrorbox".
Enkele ideeën als plaats de PC statisch buiten je DHCP scope en zet deze dan als exposed host in de experiabox haalt niets uit. Poort forwearding van 500, 4500 en 10000 erbij helpt ook niet.
KPN is hierover al gebeld met als resultaat dat de helpdesk geen uitlatingen meer mag doen over dit fenomeen. Lekkere organisatie, of er hangt een zwaard boven iemands hoofd die de val wil voorkomen door het probleem dood te zwijgen.
We gaan nu maar een negatief advies uitbrengen over de aanschaf van internet plus bellen van KPN, maar er zitten al een paar gebruikers met de gebakken peren. Die zitten vast aan dit, voor hun waardeloze apparaat.
Ons advies is neem Tiscali plus bellen en behoud je analoge lijn als belbudget. Een prima combinatie waarmee we nog geen problemen hebben ondervonden en prijstechnisch ook prima is.
Voor de gedupeerden zou ik toch graag een oplossing zien.
Dus toch de vragen: wie heeft er een oplossing voor dit probleem.
Heeft iemand een goed werkende VPN naar zijn/haar bedrijfsnetwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Hè hè, opgelost. We waren even op het verkeerde pad.
Volgens een collega had hij hem werkend na een actie van KPN in zijn experiabox. (de ISDN versie was toen nog niet zelf beheerbaar, nu wel) Echter het lijkt er op dat hij het niet afdoende lang getest had. Daardoor sloten we de MTU uit. Dat was niet handig.
De MTU van de virtuele netwerkkaart van de cisco VPN client op 1100 gezet en de VPN werkt als een zonnetje.