Allereerst ook bedankt dat je de moeite neemt om 's nachts ernaar te kijken...
Verwijderd.
• De tabel Opname heeft een kolom 'Re-bleed', maar vanuit de tabel Rebleeds wordt ook al naar Opname verwezen. Dit lijkt me dubbelop.
Als ik straks puur wil kijken naar het aantal opnames/mensen die een Re-bleed kregen tijdens hun opname (het maakt niet uit hoeveel), is het dan niet handiger op deze manier? Dan hoef ik alleen de opnames met een vinkje bij de rebleed te bekijken. Met een query zou je dan moeten vergelijken of er een record bekend is in de tabel rebleeds voor die patiënt (als het kan ook nog tussen opnamedatum en ontslagdatum), dit lijkt me best complex. Of heb ik het mis?
• In de tabel Opname heb je een kolom GEEN_Angio, het is handiger om deze Angio te noemen. Het is namelijk (dat is tenminste mijn ervaring) een beetje verwarrend omdat je de boolean die daar waarschijnlijk inzit continue moet inverteren in je hoofd
Overigens is dit voor de verandering GEEN afkorting

, ik heb dit zo gedaan omdat ik heb gemerkt dat van de 500 patiënten dit misschien max 5-10 keer voorkomt. Dus meer uit efficiëncy overwegingen, of zeggen jullie ondanks dat gegeven dat ik het bevestigend moet maken?
• De naamgeving van je kolommen is inconsequent. Denk bijv. aan underscores vs streepjes (underscores hebben de voorkeur, want dat is geen operator), woorden scheiden via hoofdletters of underscores/streepjes of allebei, nr versus id versus nummer (in de pk's)
Had ik ook gemerkt, ben dat ook aan 't aanpassen.
• In de tabel Opname heb je bijv. de kolommen 1e_CT, 1e_CTA ed. betekend dat dat er ook een 2e_CT kan komen en een 3e_CT? Dan is het beter om daar ook een extra tabel voor te maken.
Die zijn er wel, maar zijn niet relevant voor de database, het gaat er hier om om de delay tussen opname, hersenbloeding, en de 1e CT te zien. "Hoe snel krijgt iemand de eerste scan?"
• De kolom Aantal_aneurysmas in de tabel Opname lijkt me overbodig (is te berekenen)
Daar zat ik gisteren ook al naar te kijken. Ik heb een "Datum gevonden" in de tabel aneurysma staan, ik kan dus het aantal records voor een bepaalde patiënt relateren aan die datum uit de tabel aneurysma's en bijvoorbeeld de datum van ontslag?
Bij een eerste opname kan iemand er 1 hebben, maar na 2 jaar misschien wel 2. Dat moet wel terug te vinden zijn per opname.
• De kolom Behandeling in de tabel Opname, staat daarin of er wel of geen behandeling is geweest tijdens de opname? Dat lijkt me ook te berekenen door de records uit de tabel Behandeling op te vragen die het juiste OpnameNr hebben
Correct, dat kan dus ook weg.
• In de tabel Patient heb je de kolom Overleden, en Datum_overlijden. Dat is dubbelop lijkt me, zolang Datum_overlijden null is is iemand nog niet overleden
True... Hm, tenzij de datum van overlijden onbekend is...
• De kolommen Ja_Onbekend in de tabellen Voorgesch(iedenis?) en Medicatieg(egevens?) voelen wat dirty aan. Volgens mij kun je dat oplossen door alle records uit die tabellen op te vragen voor een PatientID, als er dan niets gevonden wordt is het onbekend.
Was ik ook bang voor, maar ik heb gezien dat het vaakst "Nee" voorkomt (logisch). Ik wilde daarom diezelfde logica toepassen daarop. Alle records opvragen, indien niets gevonden hebben ze het niet, anders is het positief of onbekend.
Reden hiervoor is uiteraard het korter/kleiner houden van de tabel, en het invoeren te versnellen.
Is het nog steeds not done in dit geval?
[
Voor 7% gewijzigd door
StanTheMan op 13-06-2006 12:31
]