Toon posts:

OC wil niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem,
athlon 3000+ (zalman 7700cu)
2GB 400mhz cas2
Asus K8N4-e socket 754
Club3D 7900GT
Sata spinpoint,
Ik heb mn cpu een jaar geleden overgeklokt tot 220 met multiplier 10x.
dit liep prima, totdat ik een nwe vga wilde en ik mn systeem ook een nieuw mobo heb moeten zetten. Als ik nu hoger dan 200 ga start windows niet op, heel vreemd aangezien het eerst wel gewoon lukte om op 2200 te draaien (en hoger). Kan t zijn dat ik mn cpu heb verneukt, zo ja, hoe kan ik dat checken? Of is t misschien een instelling in mn bios die ik niet goed heb staan. Hulp word zeer gewaardeerd. :9

Verwijderd

1) geef je evenveel spanning op je cpu?
2) is je videokaart serieus verzwaard (maw, kan je voeding het nog trekken)

Je gaat trouwens ofwel een memdivider moeten gebruiken, ofwel je cas naar 2.5 halen. Er is maar zeer weinig ram dat 220@cas2 wil draaien
(ander moederbord kan enorm veel schelen op OC'baarheid)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn geheugen gaat toch niet ook op 220 draaien als ik mn cpu verhoog? en cas op 2,5 wil dus helpen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19

BCC

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet als je je MOBO vervangt..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

normaal gaat jouw geheugen gewoon mee de hoogte in, ik zou eerder die cas op 2 laten staan en direct je mem aan 183 of aan 166 (tis te zien wat je moederbord aanbiedt) zetten.

stel je houd je fsb op 220:
183 instellen levert 202 mhz op je mem, wat die wel zal kunnen houden cas2
166 instellen levert 183 mhz op je mem, wat je zeker aan cas2 draait.

Eens je hoger dan 220 gaat, ga je je geheugen zeker moeten op 166mhz instellen.

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
BCC schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:48:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet als je je MOBO vervangt..
hahahahaha :+

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
welke voeding heb je ?

ik zou zeggen dat het aan je voeding ligt, en ik denk dat je je HT multi op 3x moet zetten ... en een mem divider nemen

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
asus 450 watt.. ht multi staat nu op 4x, wat is HT multi en is het slechter om m op 3x te zetten?

heb net mn mem op cas2,5 gezet htt op 2200 en nu loopt dat prima, cas 2 is alleen wel beter maar ik vind t vreemd dat mn mem zegmaar met de htt mee doet.. hoe zit dat? wat is een mem divider en is dat nuttig?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dat is niet vreemd, is altijd wel het geval.

Zet je HT multi gerust op 3. Zorg in ieder geval dat het product niet boven de 1000 uitkomt.

Met een mem divider (to divide = delen) kun je het geheugen tov de cpu langzamer laten lopen om zo bijv verder te kunnen overklokken.

Als je een divider instelt en je systeem loopt nog vast dan ligt het niet aan je geheugen. Dan moet je naar de cpu gaan kijken. Eventueel het voltage verhogen met enkele 0,01 volts verhogen.

Het geheugen kun je ook 2,75V voeren mocht je geheugen niet meer verder willen klokken.

[ Voor 36% gewijzigd door J0J0 op 09-06-2006 17:26 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de info, much appreciated,
nog een paar vragen, hoe stel ik een mem divider in?
nog iets, ik heb mn geheugen dus op cas 2,5 gezet, lopen games nu langzamer? ik dacht zelf van niet toch? nog iets, als ik in cpuz kijk staat er dat ze op 200mhz lopen niet de 220 die de cpu doet, is dit dan niet raar? er staat ook dat het mem cas 2,5 heeft maar onder 'spd' staat dat ze 3.0 cas doen.. wat klopt er niet?

Verwijderd

Als ik jou was, dan zou ik me iets verder gaan verdiepen in het hele overclock gebeuren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:12:
Als ik jou was, dan zou ik me iets verder gaan verdiepen in het hele overclock gebeuren ;)
ja dat doe ik ook maar ik begrijp niet alles helemaal en weet ook niet hoe 'serieus' ik alles moet nemen, cas 2,5 bijvoorbeeld, er staat in FAQ dat lager beter is maar maakt t nou echt uit?

en over dat het mem ook de 220 van de cpu gaat doen dat staat er wel maar in cpuz staat weer van niet.. ik weet niet wat ik nou moet denken.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lager is inderdaad beter maar je kunt het prima op cas 2,5 zetten.

Het kan dat je geheugen al met een divider werkt.

Als ik jou was zou ik eens de Amd Athlon overclock topics op GOT gaan lezen.

Daar staat veel informatie in :D

specs

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 12:27
Lees dit eens, hier vindt je de basics en hoe dat gaat met FSB en HTT en dergelijke. Misschien handig : [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 26[/rml]
En hier : http://www.amd.nl.tt/

[ Voor 8% gewijzigd door mach2 op 14-06-2006 22:29 ]

Hallo

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer wat voor T&C als voor DOC :)

Move DOC -> T&C

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1