Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Trojans & Symantec] .Anserin, .Flush en Download.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een schone installatie van XP pro (+SP2) meteen Symantec Enterprise geinstalleerd met iedere week een update. Het draait nu inmiddels al ruim 1.5 jaar.
Nu heb ik recentelijk ook een Spybot (search & destroy) geinstalleerd. Ik vond het al zo gek dat het meer dan 2 uur duurt en NOG steeds niet klaar was. Mijn vriend zei dat dat niet normaal was. Ad-Aware en Norton WinDoctor willen zelfs helemaal niet meer draaien.
Daarom een manuele scan gedaan met Symantec, en verrek: 3 trojans opgelopen:
Trojan.Anserin
Trojan.Flush.A
Download.Trojan
Heel raar hoor, dat Symantec dit niet heeft tegengehouden? Hij heeft nu 22 files in quarantine gezet. Een aantal a***.exe en a***.dll's van de system restore ook in quarantine gezet. Kan ik deze files via Symantec ongestraft deleten? Of moet ik volgens de methode van die avcenter van Symantec die files verwijderen?
Zou ik nog meer rotzooi hebben opgelopen? De Spybot duurt me wel erg lang (kan het sneller?)...

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik weet niet veel van virussen en beveiliging, maar ik weet wel dat het niet normaal is als Spybot S&D er 2 uur over doet om te scannen. Bij mij duurd het ongeveer 5 tot 10 minuutjes.

succes verder met je probleem. :o

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 09-06-2006 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is me gelukt. Ik heb precies volgens Symantec beschrijving de virussen verwijdert (gelukkig waren ze niet actief, gezien de schone register). Het blijkt dat het om keyloggers te gaan die graag willen inbellen, wat uiteraard mislukt gezien het feit dat ik ADSL heb (pfff).
Anyway: ik moest AdAware opnieuw installeren om de rotzooi te kunnen scannen en verwijderen. Ik denk dat ik voor alle niet-werkende progs moet doen (dus ook Spybot). Zou het kunnen dat Spybot en AdAware in conflict met elkaar kunnen komen (zoiets stond er in een help file van Spybot)? Norton Utilities zal ik zeker opnieuw moeten installeren, want windoctor hangt bij het zoeken naar problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het kicken van een oude topic van me, maar het probleem is nog steeds van hetzelfde aard: die verdomde spybot blijft traag. Na 4 uur is ie nog steeds niet klaar met scannen. Symantec met de laatste updates vindt niets van virussen.
Wel weet ik zeker dat ik spyware heb (Ad-Aware heeft een paar verwijdert), echter het verkeerd directen van de links van google blijft. Ik vermoed dat er een samenhang is tussen trage Spybot en verkeerd directen. In Save Mode scannen helpt niets aan snelheid (lege processenlijst in Task Manager).
Test met Sandra Sisoft: 45 MB/s HDD snelheid (netjes voor een XP1800+ 512 MB RAM en 7200 rpm non-RAID hdd). De CPU benchmark geeft ook aan dat de snelheid prima in orde is (niet lager geklokt ivm warmte). De temperaturen zijn acceptabel (mobo: 32 en CPU 64 graden).
Is er een alternatief voor Spybot, die net zo goed is?! Ad-Aware is dat dus niet ;)
Nog 1 ding: ik heb de HDD gedefragmenteerd! Helpt ook al niet.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23
Mijn ervaring met Symantec programma's is dat ze mijn systeem behoorlijk vertraagden.

De Symantec scanner scant elke actie die uitgevoerd wordt, dus als Spybot een file scant, dan scant Symantec de acties van Spybot. Niet echt bevorderlijk voor de snelheid...

Ik gebruik geen Symantec programma's meer, maar ik weet niet of overstappen voor jou een optie is.

Misschien kan je Enterprise even helemaal 'uitzetten' tijdens het scannen? Als ik McAfee even disable, gaan mijn spyware scans 2x zo snel.

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:23:
Mijn ervaring met Symantec programma's is dat ze mijn systeem behoorlijk vertraagden.

De Symantec scanner scant elke actie die uitgevoerd wordt, dus als Spybot een file scant, dan scant Symantec de acties van Spybot. Niet echt bevorderlijk voor de snelheid...

Ik gebruik geen Symantec programma's meer, maar ik weet niet of overstappen voor jou een optie is.

Misschien kan je Enterprise even helemaal 'uitzetten' tijdens het scannen? Als ik McAfee even disable, gaan mijn spyware scans 2x zo snel.
Zoals ik al eerder vermeldde: in Save mode gaat het ook zo traag. En dan is Symantec helemaal inactief. Volgens mijn vriend, die precies dezelfde Symantec heeft (Enterprise edition) zou dat geen probleem moeten opleveren. Ik heb auto protect uitgezet EN de services stop gezet, zonder enig resultaat op te leveren. Toch bedankt voor het meedenken
Pagina: 1