Hallo iedereen,
ik ben een programmaatje in elkaar aan het zetten dat probeert om de proxygegevens uit het register te halen (zodat er later via de eventuele proxy verbonden kan worden met een webserver).
Ik heb de volgende code om het registry te bekijken:
Dit kan als volgt aangeroepen worden:
Op zich, zou dit, theoretisch, prima moeten werken.....maar ja, het blijft Windows, dus niet.
het probleem zit er nu in, dat er geen strings, char* of watooit wordt geaccepteerd voor RegQueryValueEx en RegOpenKeyEx, maar LPCWSTR objecten (2 bytes/char ipv 1 byte/char)....
Fijn allemaal, maar die dingen zijn gewoon niet te converteren van wat naar wat dan ook...(heb net ongeveer 3 uur op het net gezocht, maar niets werkends gevonden....)
Hoe kan ik nou die strings omzetten naar iets wat RegQueryKeyEx zal accepteren?
ik ben een programmaatje in elkaar aan het zetten dat probeert om de proxygegevens uit het register te halen (zodat er later via de eventuele proxy verbonden kan worden met een webserver).
Ik heb de volgende code om het registry te bekijken:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| void getRegistryValueStr(string keyLocation, string keyValueName, string* pKeyValue) { DWORD dwType = NULL; HKEY m_key; char data[100] = ""; DWORD dwCount = sizeof(data); if(RegOpenKeyEx(HKEY_CURRENT_USER, (LPCSTR)keyLocation.c_str(), 0, KEY_QUERY_VALUE, &m_key)==ERROR_SUCCESS) { cout << "a\n"; cout << RegQueryValueEx(m_key, (LPCSTR)keyValueName.c_str(), NULL, &dwType,(LPBYTE)&data, &dwCount); } RegCloseKey(m_key); //Always close anything that was opened *pKeyValue = (string)data; } |
Dit kan als volgt aangeroepen worden:
C++:
1
| getRegistryValueStr("\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Internet Settings", "ProxyServer", &strValue); |
Op zich, zou dit, theoretisch, prima moeten werken.....maar ja, het blijft Windows, dus niet.
het probleem zit er nu in, dat er geen strings, char* of watooit wordt geaccepteerd voor RegQueryValueEx en RegOpenKeyEx, maar LPCWSTR objecten (2 bytes/char ipv 1 byte/char)....
Fijn allemaal, maar die dingen zijn gewoon niet te converteren van wat naar wat dan ook...(heb net ongeveer 3 uur op het net gezocht, maar niets werkends gevonden....)
Hoe kan ik nou die strings omzetten naar iets wat RegQueryKeyEx zal accepteren?