AM2 mobo aanschaffen op wachten? (pentium?)

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

'k heb een vraagje,
Is het verstandig om nu al een AM2 moederboard aan te schaffen of kan ik beter even wachten?
Op dit moment zijn de AM2 mobo's nog erg schaars en ik krijg niet echt een idee wat de beste is die ik kan kopen. Vooral als ik naar de prestaties kijk in vergelijking met de 939 socket vraag ik me af ofdat het wel echt de moeite is, en ik niet beter een Pentium mobo kan kopen.

Ik heb namelijk al een keer een PC gekocht waar ik later enorme spijt van kreeg, vandaar dat ik nu een beetje voorzichtig ben en toch wel iets wil kopen waar ik redellijk ver de toekomst mee in kom.
Ik ben een Multimedia student met een budget van 2000-. Ik hoop voor deze prijs toch wel een redelijke pc te kunnen samenstellen waar ik de komende 1,5 jaar zonder hakken of stoten mee door kom.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:32
Je kunt met een dergelijk budget twee kanten op: profiteren van het uitkomen van nieuwe architectuur (Conroe e.d.) waardor de prijzen van het relatief oude spul drastisch zakken of meteen meegaan met de nieuwe stroom. In het eerste geval kun je behoorlijk luxe doen met het al langer bestaande spul en zul je daar echt nog wel een hele poos van kunnen doen. In het andere geval zul je (te)veel betalen voor het nieuwe spul en zo wel van nieuwe technieken gebruik maken maar minder bang for the buck krijgen. Je systeem zal dan wel beter upgradebaar zijn. Persoonlijk zou ik je het eerste geval adviseren omdat je dan spullen gebruikt die zich al bewezen hebben, waar nieuwe technieken vaak eerst nog kinderziekten bevatten. Ik zeg: 939 of 755.

^ Wat hij zegt.

• Tr4xt0rm
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09-2025

Tr4xt0rm

Subtitle

wat is dat nieuwe AM2 eigenlijk ? :/

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

VidoQ schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:51:
Ehm een nieuwe socket voor AMD CPU's :?

Klik!

[ Voor 76% gewijzigd door Kluk-Kluk op 09-06-2006 15:54 ]

Powered By C8H10N4O2

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:29

remy007

Broodje Bakpao Helmond

VidoQ schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:51:
Nieuwe techniek van AMD... nieuwe Proc's en Sockets, tevens ondersteuning voor DDR2.

[ Voor 4% gewijzigd door remy007 op 09-06-2006 15:54 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Tr4xt0rm

Tr4xt0rm

Subtitle

remy007 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:53:
[...]

Nieuwe techniek van AMD... nieuwe moederborden en Sockets, tevens ondersteuning voor DDR2.
ah dank je wel :>

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

@VidoQ: je kunt beter niet reageren als je de TS totaal niet behulpzaam kunt zijn... :/ Dat heb je nu al een paar keer gedaan, reageer gewoon alleen met iets nuttigs. Anders gaan dit soort dingen heel snel offtopic.

Deliriant isti Romani.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Ik ben het wel met Z-Dragon eens, wacht wel nog tot AM2 uit is, hou dan goed de prijzen van 939 in de gaten en sla toe als deze gunstig zijn.

Of je moet echt iemand zijn die zijn pc blijft upgraden, dan is het misschien wel interessant om toch een AM2 te nemen, maar ik denk dat 939 voordeliger zal uitpakken voor vergelijkbare prestaties.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:29

remy007

Broodje Bakpao Helmond

M'n quote is aangepast ;)... een typo (zie boven)... Proc's ipv moederbord (typte te snel :P)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

ik zou eerder zeggen, wacht tot de conroe uit is (eventueel 2 maandjes ofzo) en sla dan toe. Volgens wat van benchmarks ik nu al gezien heb gaat AMD de prijzen van zijn x2's minstens moeten halveren om met die nieuwe conroe's mee te gaan. Of ze dat gaan doen vraag ik me af. Je gaat waarschijnlijk meer nut hebben aan een intel dan aan een AMD, maar zoiets zeg ik wel onder voorbehoud. Wil eerst de effectieve cijfers zien van "vrije" productiecpu benchmarks van de grote site.

(wat is multimedia? videobewerking / fotobewerking / muziekbewerking / websiteontwerp??? / game je?)

• Tr4xt0rm

Tr4xt0rm

Subtitle

Saryon schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:55:
@VidoQ: je kunt beter niet reageren als je de TS totaal niet behulpzaam kunt zijn... :/ Dat heb je nu al een paar keer gedaan, reageer gewoon alleen met iets nuttigs. Anders gaan dit soort dingen heel snel offtopic.
ok ik zal het niet meer doen :X

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

VidoQ schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:02:
[...]

ok ik zal het niet meer doen :X
Ach, het was een goedbedoeld advies ;)

Maar goed, terug ontopic, waar ga je het systeem specifiek voor gebruiken? Dat kan ook nog wel eens invloed hebben op de te maken keuze. Ik zou voorlopig nog even de kat uit de boom kijken, zeker omdat de prijzen bij nieuwe releases vaak nog achterlijk hoog zijn :/

Deliriant isti Romani.

• Wootism
  • Niet online
Z-Dragon schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:50:
Je kunt met een dergelijk budget twee kanten op: profiteren van het uitkomen van nieuwe architectuur (Conroe e.d.) waardor de prijzen van het relatief oude spul drastisch zakken of meteen meegaan met de nieuwe stroom. In het eerste geval kun je behoorlijk luxe doen met het al langer bestaande spul en zul je daar echt nog wel een hele poos van kunnen doen. In het andere geval zul je (te)veel betalen voor het nieuwe spul en zo wel van nieuwe technieken gebruik maken maar minder bang for the buck krijgen. Je systeem zal dan wel beter upgradebaar zijn. Persoonlijk zou ik je het eerste geval adviseren omdat je dan spullen gebruikt die zich al bewezen hebben, waar nieuwe technieken vaak eerst nog kinderziekten bevatten. Ik zeg: 939 of 755.
Dat klopt, maar ik koop ook niet elke dag een pc, dus als ik een Pc koop wil ik wel dat hij een beetje bij blijft met de laatste technieken, niet dat deze altijd interresant zijn, maargoed...
Sowieso, het idee om een pc te kopen met een al verouderde socket voelt ook niet goed. Ik zeg nu niet dat het 939 verouderd is, maar er bestaat al een nieuwere.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:59:
ik zou eerder zeggen, wacht tot de conroe uit is (eventueel 2 maandjes ofzo) en sla dan toe. Volgens wat van benchmarks ik nu al gezien heb gaat AMD de prijzen van zijn x2's minstens moeten halveren om met die nieuwe conroe's mee te gaan. Of ze dat gaan doen vraag ik me af. Je gaat waarschijnlijk meer nut hebben aan een intel dan aan een AMD, maar zoiets zeg ik wel onder voorbehoud. Wil eerst de effectieve cijfers zien van "vrije" productiecpu benchmarks van de grote site.

(wat is multimedia? videobewerking / fotobewerking / muziekbewerking / websiteontwerp??? / game je?)
Ik zat idd ook steeds met die Conroe in mijn achterhoofd, en ik heb nog niet echt super veel positieve reacties gehoord over het AM2 systeem, terwijl over de Conroe weer wel.
Ik vind upgraden wel belangrijk en doe dit ook best vaak om een beetje bij te blijven. Daarom dacht ik ook beter af te zijn met een AM2 dan een 939 Socket. Ik kies/koos in eerste instantie voor de AM2 en niet voor de Conroe omdat al mijn PC's hebben gedraait op een AMD hartje, heb dus 0,0 ervaring met Pentium.

De volledige naam voor mijn opleiding is 'Multimedia & Vormgeving' en bestaat idd uit het door jou opgenoemde rijtje hier hoort ook nog 3D-modelling bij, vandaar dat 3DsMax. En ik game ook best wel vaak. Maar dit allemaal te zijde, het komt er op neer dat ik best wel een high-end pc nodig heb voor het gene wat ik applicatiezeer :P

[ Voor 35% gewijzigd door Wootism op 09-06-2006 16:27 ]

• Z-Dragon
Het risicio van het nieuwste van het nieuwste kopen is dat je eigenlijk het proefkonijn van de fabrikanten bent. Wegens concurrentiedruk wordt alles zo snel mogelijk de winkel in gegooid zonder het echt heel serieus te testen. Daarom zou ik toch voor het het wat oudere 939 platform kiezen en als je dat echt niet wilt wegens upgraden dan nog een paar maandjes wachten tot de "tweede generatie" moederborden er is en de meeste probleempjes eruit zijn.

^ Wat hij zegt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoe bedoel je Z-dragon met teveel betalen, als de prijzen een beetje gunstig uitvallen van conroe betaal je helemaal niet meer voor zo'n systeem. Behalve als de prijzen van AMD dan gaan kelderen, maar dat is dus nog de vraag.

Kort samengevat heb je zowiezo als je wacht op de Conroe op dat moment een beter systeem dan als je nu een AM2 order plaatst voor hetzelfde bedrag. Wellicht kun je dan wel door pijsdaling goedkoper een AM2 bestellen maar dan heb je weer niet het nieuwste van het nieuwste, tja je blijft zo bezig maar, de sprong is dan wel wat aantrekkelijker dan nu een AM2 kopen.
Ik zou wachten dus :z
Wootism schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:21:
Ik kies/koos in eerste instantie voor de AM2 en niet voor de Conroe omdat al mijn PC's hebben gedraait op een AMD hartje, heb dus 0,0 ervaring met Pentium.
Als je altijd AMD heb gedraaid zou ik het juist als een uitdaging zien om is te kijken hoe dat bij Intel allemaal werkt, dus zou ik niet als belemering zien.
In het andere geval zul je (te)veel betalen voor het nieuwe spul en zo wel van nieuwe technieken gebruik maken maar minder bang for the buck krijgen
Conroe heeft meer bang for buck als je het mij vraagt. Belangrijke reden is omdat AM2 niet zoveel toevoegt op het moment aan hun oude systeem. Wel vind ik dat AM2 meer bang for buck heeft tov. s939 op het moment. Het is namelijk waardevaster, en kan het ddr2 geheugen verkopen, en kan makkelijker upgraden naar een snellere AM2. Z-dragon moet mij toch is uitleggen waarom AM2 meer bang for buck heeft tov. Conroe?
Persoonlijk zou ik je het eerste geval adviseren omdat je dan spullen gebruikt die zich al bewezen hebben, waar nieuwe technieken vaak eerst nog kinderziekten bevatten. Ik zeg: 939 of 755.
Kinderziektes, dan ken je het Intel chipset niet, daar zijn de kinderziektes (meestal) al uit voordat het op de markt verschijnt. Ik verwacht ze eerder van een Nforce/Ati/Via/Sis chipset onder de Conroe dan van een chipset van Intel zelf.

[ Voor 94% gewijzigd door Dnc1n op 09-06-2006 18:34 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
Ik heb het idee dat de TS niet echt een upgrader is. In dat geval hoef je dus met eventueel uitbreiden van de PC minder rekening te houden, zodat een socket 939 oplossing zo gek nog niet is.

Maar ik zou toch wacht op de conroe. Ik weet vrij zeker dat het het wachten waard is, bovendien zou je de komende (vakantie) periode wel moeten weten te overbruggen...

Het is waar dat er nog geen benchmarks zijn verschenen met productie processoren van de conroe, maar de benchmarks die er zijn, laten toch wel een erg grote voorsprong voor de conroe ten opzichte van de athlon64 X2 zien. haal daar 5% tot 10% van af, om conservatief te zijn, en dan blijft het nog steeds indrukwekkend wat intel met de conroe gaat doen...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik ga zelf ook een conroe systeem nemen. Heb momenteel een 3200+ winnie S939 Asrock Dual II Mobo en A-merk standaard 2 x 512mb geheugen.
Hier valt totaal niet mee te overklokken, dus daarom wil ik een nieuwe set kopen. Een nieuwe videokaart heb ik pas 3 dagen. Ik kies voor conroe omdat:

De intel socket 775 moederborden een beter ontwerp hebben dan de AMD borden. Ook zit er op de Intel vaak betere geluidskaart op, betere opties.

De conroe is dual core, zit momenteel nog met een single core dus ik ga er zoiezo erop voorruit

De conroe heeft standaard al betere prestaties, en AM2 is niet echt zo heel veel sneller dan S939 dus dan zal ik weinig ermee opschieten.

De conroe is veel koeler dus met een simpel koeler kom je al heel ver.

De conroe is mits het toe laat aan echt overklok wonder.

Dit zijn mijn redenen om een conroe systeem te nemen dan een AM2. Maar ik wacht nog wel even totdat de prijzen wat kelderen. Als het pas nieuw is is het veelste duur.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
De vraag is hoe lang je nog kunt (en wilt) wachten? Ja, de Conroe komt eind juli uit, maar dat zegt helemaal niks over de verkrijgbaarheid. Intel heeft wel eens vaker een nieuwe cpu range aangekondigd waar reikhalzend naar uit werd gekeken maar die pas maanden en maanden na de intro een beetje verkrijgbaar was. Grote bedrijven als Dell zullen in beginsel het leeuwedeel v.d. productie opeisen, dus ga er niet voetstoots vanuit dat je direct na de officiële intro zo'n cpu kunt scoren. Houd dit wel in het achterhoofd, want als zeg vier maand wachten onacceptabel is moet je kijken naar wat er _nu_ te krijgen is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik weet niet hoe dringend de TS een nieuwe PC nodig heeft. Als die nog even paar maanden kan wachten zou ik dat zeker nog even in overweging nemen. Ik weet wel dat je eeuwig kan wachten. Maar soms langer wachten kan ook juist goed uitpakken. En de TS wil geen spijt van ze koop dus zou ik ook niet te overhaast een pc gaan kopen. Gewoon nog even de nieuwsberichten blijven volgen.
Ik heb momenteel ook spijt dat ik overhaast een notebook heb gekocht.

Accu duur is kort
Onderdelen zuipen van de accu, dus dan moet ik zoiezo al alles lager en minder zetten en ik kan zeggen dit is echt geen pretje.
Notebook word te warm
Notebook geeft niet echt een snelle indruk aangezien er geen slecht onderdelen in zitten, maar wel niet snel is.
X700 videokaart is ook niet alles. En je kan daar ook niet alle games mee spelen.

Ik dacht toen ook zo van, ik heb geen zin meer om te wachten want het duur me te lang. Nou zie je het, zit je ineens met een slecht produkt opgescheept.

[ Voor 89% gewijzigd door Robin4 op 09-06-2006 22:07 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Z-Dragon
Dnc1n schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:49:
Hoe bedoel je Z-dragon met teveel betalen, als de prijzen een beetje gunstig uitvallen van conroe betaal je helemaal niet meer voor zo'n systeem. Behalve als de prijzen van AMD dan gaan kelderen, maar dat is dus nog de vraag.
De Conroe komt eraan en daarmee zullen de prijzen van de S939-onderdelen hard omlaag (moeten) gaan.
Kort samengevat heb je zowiezo als je wacht op de Conroe op dat moment een beter systeem dan als je nu een AM2 order plaatst voor hetzelfde bedrag. Wellicht kun je dan wel door pijsdaling goedkoper een AM2 bestellen maar dan heb je weer niet het nieuwste van het nieuwste, tja je blijft zo bezig maar, de sprong is dan wel wat aantrekkelijker dan nu een AM2 kopen.
Ik zou wachten dus :z
Ik denk dat de in snelheid vergelijkbare Conroemodellen bij de release toch een stuk duurder zullen zijn dan de S939 CPU's. Als dat niet zo zou zijn heeft AMD wel een héél groot probleem. Denk je nu echt dat al het spul van AMD bij de release van Conroe afgeschreven kan worden omdat het duurder is én minder presteert?
Conroe heeft meer bang for buck als je het mij vraagt. Belangrijke reden is omdat AM2 niet zoveel toevoegt op het moment aan hun oude systeem. Wel vind ik dat AM2 meer bang for buck heeft tov. s939 op het moment. Het is namelijk waardevaster, en kan het ddr2 geheugen verkopen, en kan makkelijker upgraden naar een snellere AM2. Z-dragon moet mij toch is uitleggen waarom AM2 meer bang for buck heeft tov. Conroe?
Jij hebt het hier de hele tijd over AM2. Ik heb die term nieteens uitgesproken. Ik beveel de TS aan voor S939 te kiezen omdat AM2 behalve aan upgradebaarheid niets toevoegt. Zie je DDR2 als een verbetering? Ik zeg dat bij de release van de Conroe de prijzen van de S939 AMD-CPU's sterk zullen dalen en dat ze op die manier meer bang for the buck zullen geven. Daarbij heb ik geen woord gezegd over AM2.
Kinderziektes, dan ken je het Intel chipset niet, daar zijn de kinderziektes (meestal) al uit voordat het op de markt verschijnt. Ik verwacht ze eerder van een Nforce/Ati/Via/Sis chipset onder de Conroe dan van een chipset van Intel zelf.
Elke nieuwe architectuur/ontwikkeling kent kinderziektes; de een misschien meer dan de ander, maar ze zullen er altijd zijn. Je weet nooit tegen wat voor onverwachte compatibiliteitsproblemen je aan zult lopen. Kiezen voor een nieuwe techniek zal je weinig voordelen opleveren zolang de prijzen nog hoog zijn (en dat tot enkele maanden na de release altijd zo zijn). Daarom liever iets wat zich bewezen heeft en waarvan de prijzen zullen dalen.

^ Wat hij zegt.

• Dnc1n
Als je kijkt naar het budget van de Topicstarter, dan kunnen die prijzen wel gaan dalen van s939 (momenteel doen ze dat nog niet) maar dan ben je minder kwijt voor een minder snel systeem.
Dan kun je nu ook wel zeggen van neem een sempron ben je minder geld kwijt heb je meer bang for buck, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor 2000 euro kun je een Conroe systeem samenstellen waar je U tegen zegt.

Momenteel liggen de prijzen van AM2 ongeveer gelijk aan die van S939, tenminste bij de X2 wel, de wat goedkopere modellen valt AM2 wat duurder uit. Geheugen is ietsjes duurder maar het is een marginaal verschil. Je zou dan toch wel gek zijn als je een nieuw systeem neemt zonder ddr2?
Ok het is niet veel sneller maar wel iets sneller als je DDR800 neemt.
Bovendien kun je dan straks een keer een nieuwer (of zuiniger) model op je socket kwijt als je wil upgraden. DDR2 kun je overzetten in een conroe of pentiumD dus kun je dat ook weer makkelijk verkopen als dat nodig is, of uitbreiden (ddr1 prijzen gaan gegarandeerd stijgen)

Als je nu kijkt wat Conroe straks allemaal te bieden heeft dan wordt je daar als tweaker toch wel erg nieuwsgierig naar B)

Je kunt gewoon zeggen dat er straks meer gaat gebeuren op pc gebied als dat er momenteel gebeurt. Dus loont het best om te wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Dnc1n op 09-06-2006 23:21 ]

• Wootism
  • Niet online
AARRRRGHH! DILEMMA !
Ik weet dus echt niet wat ik moet doen :P
Aan de ene kant wil ik echt super graag wachten op de Conroe, mede door de positieve berichten die ik overal hoor en/of lees over dit veelbelovend pentium product.
Ik voel mij overigens best wel nerd om dit te zeggen, maar ik heb mijn Pc echt elke dag nodig door mijn opleiding. Vandaar dat ik niet lang kan wachten op een nieuwe en het ook erg slecht uitkomt dat hij kapot is gegaan.

Ik denk dat de enige oplossing voor mij de 939 is, met mijn budget kan ik hier een aardige pc voor bouwen die ook weer enige tijd meegaat. Tenzij de Conroe ECHT een product wordt waar op gewacht mag worden...

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 14:40
Wootism schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:24:
Ik denk dat de enige oplossing voor mij de 939 is, met mijn budget kan ik hier een aardige pc voor bouwen die ook weer enige tijd meegaat. Tenzij de Conroe ECHT een product wordt waar op gewacht mag worden...
Ik lees ook even mee, m'n laptop is ook de geest aan het geven maar niets is vervelender dan nu een complete 939 te scoren en daar over 2 maanden spijt van te hebben....

Ik twijfel dus ook nog even verder ;)

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 11:43
Ten eerste: we zijn hier allemaal 'nerds'.
Ten tweede: ik zit met hetzelfde dilemma, nu 929 / AM2 kopen of nog even wachten op de conroe en eventuele prijsdaling van de AMDs.

Ik denk dat ik nog even wacht, maar mijn pc doet het nog wel dus heb ik wat meer keus dan jij.

Zoek anders iemand die jou pc/onderdelen eventueel wilt overnemen tegen die tijd voor een mooi bedrag (zoals je ouders ofzo :p).

• Dnc1n
De conroe moederborden staan al op de prijslijst van bepaalde bedrijven,
deze boarden komen dus zowiezo eerder uit als de conroe zelf, lijkt onlogisch maar deze boarden happen dus ook de celeron/pentium-d, en de conroe.
dus "heel" binnenkort zijn deze boarden er al,
je kunt dus je complete systeem dan al samenstellen, op de cpu na, dan
zou je bijvoorbeeld een tijdelijke celeron/pentium-d erop kunnen zetten:

19 Intel Celeron D 310 (2.13 GHz, 533MHz FSB, 256KB) € 31,-
traag maar ik denk dat jij die voor een paar centen heus wel weer kan verkopen :p
desnoods neem je een snellere, pentium-d prijzen als een baksteen naar beneden!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

AARRRRGHH! DILEMMA !
Ik weet dus echt niet wat ik moet doen :P
Aan de ene kant wil ik echt super graag wachten op de Conroe, mede door de positieve berichten die ik overal hoor en/of lees over dit veelbelovend pentium product.
'Conroe' en "pentium product" ?
'Conroe' is de codenaam van de Intel Core 2 Duo. De Intel Core 2 Duo is de opvolger van de Intel Pentium D B)
Ik voel mij overigens best wel nerd om dit te zeggen, maar ik heb mijn Pc echt elke dag nodig door mijn opleiding. Vandaar dat ik niet lang kan wachten op een nieuwe en het ook erg slecht uitkomt dat hij kapot is gegaan.
Gewoon kopen wat er nu op de markt is. Wachten is leuk maar als je het nu nodig hebt kan dat niet.
Met zowel S939 als LGA775 zijn er prima budget systemen met toekomst te bouwen. Als je nu een AMD Athlon 64 3500+ koopt (o.i.d.) kun je daar later altijd nog een 2e handse AMD Athlon 64 X2 in prikken en heb je een goed draaiend dual-core systeem :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik voel mij overigens best wel nerd om dit te zeggen, maar ik heb mijn Pc echt elke dag nodig door mijn opleiding.
Idd :P
Maarre ik zou w88. Het is het geld wel waard. Maar de prijsverlagingen van AMD zijn zeker niet slecht.
Ik laat het eerst even de markt in gaan. Dan kijk ik verder qua prijs/prestatie verhouding. Nu is er nog niet echt duidelijk beeld, buiten dat hij stukken beter presteerd

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:31

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ik zit met hetzelfde 'probleem', maar ben nu hetvolgende aan het overwegen wat misschien ook wel interessant is:
Vanwege de recente prijsdaling van AMD's is het ook interessant om nu AM2 kopen en daar voor 135,- een 3800 single core op zetten. Die vervang je dan over een half jaar/jaar weer door AMD's antwoord op de conroe die dan weer sneller is (ok, dat is nog de vraag, maar ik ga er gemakshalve maar wel even van uit :)). Voordeel is dat je met een 3800 eigenlijk alles makkelijk moet kunnen draaien tot die tijd, het gaat er tenslotte ook om dat je met je pc kan doen wat je ermee wilt doen.
Maarrr, ik neem aan dat je net als ik eigenlijk ook liever een dualcore hebt vanwege multitasken enzo en dan is het weer verstandig om nog heel even te wachten, want het lijkt mij logisch dat dualcore AMD's binnenkort ook zo'n prijsverlaging (halvering) krijgen, 2x 3800 singlecore is tenslotte een X2 4600, wat zou betekenen dat die binnenkort +/- 270,- zou moeten kosten (die verhouding was er tenslotte eerst ook ongeveer).

Maar goed, het blijft natuurlijk speculatie, kans is best groot dat die prijsdalingen van X2's pas komen als de conroe gelanceerd is :+ :).

moeilijk, moeilijk, moeilijk :p

Je imiteert me mateloos.

• Dnc1n
Conroe (Core 2 Duo) moederborden

je kunt kijken of er al een moederbord naar jou smaak leverbaar is, en dan voorlopig een celeron-d van 30 euro hierop prikken, dan kun je iig even vooruit, en wordt het echt leuk als je de conroe straks in het socket doet.

Verwijderd

Ikzelf koop nooit het nieuwste van het nieuwste.

Daar heb ik de volgende redenen voor:
Met stipt op 1. Mogelijk kinderziektes, heb ik pers echt een heikel aan.
2. Geld... Nieuwse van het nieuwste is altijd belachelijk duur en 2 mnd later...had ik een keer gedaan met een CPU, 400 euro over de toonbank, nog geen 2 mnd later wastie 300 bij dezelfde winkel. Dat vind ik geld weggooien.
3. Mogelijk flop gehalte, het kan zijn dat als er een neiuw platform komt dat het een complete flop word en dat je er dus geen hw meer voor kan krijgen na een tijdje terwijl het een redelijk nieuwe pc is...
DIt is ook een keer gebeurt met een bepaald soort geheugen ben ff de naam kwijt.

Ik zeg, investeer die 2000 in een s939 met een goeie CPU (x2 oid als je toch bezig ben) lekker videokaart (evt sli/crossfire) en 2 gig ram.
Allemaal A-Merk hardware natuurlijk en over een jaar of 2~3 kijk je es naar wat nieuws.
Zo heb ik het tot nu toe altijd gedaan en is me nooit tegengevallen en ik die op multimediagebied ook redelijk wat al zeg ik het zelf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo kunnen we ook nog blijven doorgaan. 50% zal hier zeggen dat je voor 939/AM2 moet gaan, 50% zal zeggen dat je nog 1 maandje op de Conroe moet wachten. Daar schiet je niks mee op. Ga gewoon ervoor wat jou nú het beste uitkomt. Persoonlijk zeg ik, wacht op de Conroe. Maar ik ben dan ook een nerd :P

Loos topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.