Al een tijdje zit ik met het probleem dat zodra ik een spel als Medal of Honor Allied Assault speel, de pc na 5 - 10 minuten zichzelf compleet uitschakeld.
Na alle denkbare drivers van de hardware en directx te hebben opgewaardeerd bleek het probleem nog steeds te bestaan.
Nu heb ik PC ProbeII geinstalleerd en laat ik deze automatisch een waarschuwing geven wanneer de temperatuur van de CPU hoger wordt dan 75 graden celc.
Als ik nu weer MoHAA speel krijg ik na ongeveer 5 minuten de waarschuwing dat de temperatuur van 75 graden celc is bereikt.
Mijn vraag is nu, hoe komt het dat die temperatuur zo snel omhoog gaat??
Normaal zit de temperatuur van de CPU rond de 44 graden celc.
Het moederbord betreft een Asus A8N-SLI SE.
De processor is een AMD64 3700+ die wordt gekoeld door een Zalman CNPS7700.
De grafische kaart is een niet overgeklokte Asus Geforce 7800GTX.
Het geheel zit in een Antec P180 kast waarin 3x 120mm TriCool Fan zijn geinstalleerd.
1 Fan onder in het midden, 1 Fan aan de achterzijde en 1 Fan aan de bovenkant van de kast.
De Fan aan de bovenkant heb ik omgedraaid zodat deze lucht naar binnen blaast i.p.v. naar buiten, de Fan aan de achterkant blaast de lucht naar buiten.
Deze Fan's kunnen niet op het moederbord worden aangesloten.
Wel hebben ze een switch waarmee je ze op low-medium-high kan zetten.
Momenteel staan ze allemaal op medium.
Voorheen, toen de Fan aan de bovenkant lucht naar buiten blies hing de temperatuur van de CPU rond de 48 graden Celc.
Na alle denkbare drivers van de hardware en directx te hebben opgewaardeerd bleek het probleem nog steeds te bestaan.
Nu heb ik PC ProbeII geinstalleerd en laat ik deze automatisch een waarschuwing geven wanneer de temperatuur van de CPU hoger wordt dan 75 graden celc.
Als ik nu weer MoHAA speel krijg ik na ongeveer 5 minuten de waarschuwing dat de temperatuur van 75 graden celc is bereikt.
Mijn vraag is nu, hoe komt het dat die temperatuur zo snel omhoog gaat??
Normaal zit de temperatuur van de CPU rond de 44 graden celc.
Het moederbord betreft een Asus A8N-SLI SE.
De processor is een AMD64 3700+ die wordt gekoeld door een Zalman CNPS7700.
De grafische kaart is een niet overgeklokte Asus Geforce 7800GTX.
Het geheel zit in een Antec P180 kast waarin 3x 120mm TriCool Fan zijn geinstalleerd.
1 Fan onder in het midden, 1 Fan aan de achterzijde en 1 Fan aan de bovenkant van de kast.
De Fan aan de bovenkant heb ik omgedraaid zodat deze lucht naar binnen blaast i.p.v. naar buiten, de Fan aan de achterkant blaast de lucht naar buiten.
Deze Fan's kunnen niet op het moederbord worden aangesloten.
Wel hebben ze een switch waarmee je ze op low-medium-high kan zetten.
Momenteel staan ze allemaal op medium.
Voorheen, toen de Fan aan de bovenkant lucht naar buiten blies hing de temperatuur van de CPU rond de 48 graden Celc.