ik wil met xsl een beperkt aantal records terugkrijgen uit mijn xml-bestand. ik zou denken dat het met een for-each moet of een if/when ik heb echter geen idee hoe ik dit nu goed werkend krijg....
google bracht mij ook niet echt wat ik nodig heb en ik heb gezien dat er heel veel vragen over zijn en bar weinig antwoorden...
is er een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld de laatste 3 records eruit kunt weergeven, want zoiets zou ik graag willen gebruiken...
zo ziet mijn for-each loop er nu uit...
ik weet niet of de xml hier ook voor van belang is, als dat zo is post ik die er alsnog even bij...
google bracht mij ook niet echt wat ik nodig heb en ik heb gezien dat er heel veel vragen over zijn en bar weinig antwoorden...
is er een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld de laatste 3 records eruit kunt weergeven, want zoiets zou ik graag willen gebruiken...
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <xsl:for-each select="contact"> <xsl:sort select="voornaam"/> <tr bgcolor="#F4F4F4"> <td> <xsl:value-of select="voornaam"/> </td> <td align="center"> <xsl:value-of select="geslacht"/> </td> <td> <xsl:for-each select="telefoonnummers/nummer"> <a> <xsl:attribute name="href">tel://<xsl:value-of select="."/></xsl:attribute> <xsl:value-of select="."/> </a> [ <xsl:value-of select="@omschrijving"/> ] <xsl:if test="position()!=last()"> <xsl:text> & </xsl:text> </xsl:if> </xsl:for-each> </td> <td> <a> <xsl:attribute name="href">mailto://<xsl:value-of select="emailadres"/></xsl:attribute> <xsl:value-of select="emailadres"/> </a> </td> </tr> </xsl:for-each> |
zo ziet mijn for-each loop er nu uit...
ik weet niet of de xml hier ook voor van belang is, als dat zo is post ik die er alsnog even bij...