[JAVA] Jcifs Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 23:48
in navolging van [url = [rml][ Java] Windows gebruiker uitlezen via netwerk[/rml]] Dit topic [/url].

Het is dus gelukt om een NtlmHttpFilter te implementeren. en dus de username op te vragen van de user die de webapplicatie benaderd.

code:
1
req.getRemoteUser();

Indien ik (mijn werkstation tevens server) de pagina bezoek word ik automatisch ingelogd bij de domain controller

Debug info:
NtlmHttpFilter: <domain>\<username> successfully authenticated against<domain controler x.x.x.x>

Nu het volgende indien iemand anders in het zelfde domain die website bezoekt worden wel het domain en username herkend en gekeken naar de domain controller voor authenticatie alleen lukt deze nooit. (100% zeker wetend dat dit user account nog geldig is en bij het juiste domein hoort)
Ook niet als het domain mee gegeven word in de url.

Nu hoorde ik van iemand dat dit een bug is in de NtlmHttpFilter binnen JCIFS. Iemand zoiets al eerder meegemaakt en het liefst opgelost?

of misschien een ander id.

[ Voor 7% gewijzigd door Bl4ckviper op 09-06-2006 14:29 ]

Be fast .... Be furious....

• Bl4ckviper
kick!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien moeten ze nog het recht krijgen lokaal op de domeincontroller aan te loggen?

• Bl4ckviper
Nope ze gebruken diezelfde domain controller al om ook in te kunnen loggen op hun werkstation.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, en een werkstation is geen domeincontroller, daarvoor gelden andere policies. Die webapplicatie draait op de domeincontroller, niet op het werkstation.

[ Voor 32% gewijzigd door Gert op 12-06-2006 09:07 ]

• Bl4ckviper
vraag het me af want als ik de mensen hun username en pw laat in vullen en die dan valideer tegen de domain controller werkt dat wel!

Via deze code dus!

code:
1
2
3
ntlmPasswordAuthentication auth = new NtlmPasswordAuthentication( "<DOMAIN>" + username + ":" + password ); 

SmbSession.logon( UniAddress.getByName( "<ip domain controller>" ), auth );

maar het werkt dus niet met de filter terwijl deze wel de onderhandelingen doet.
Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

• Bl4ckviper
Bl4ckviper schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:07:
vraag het me af want als ik de mensen hun username en pw laat in vullen en die dan valideer tegen de domain controller werkt dat wel!

Via deze code dus!

code:
1
2
3
ntlmPasswordAuthentication auth = new NtlmPasswordAuthentication( "<DOMAIN>" + username + ":" + password ); 

SmbSession.logon( UniAddress.getByName( "<ip domain controller>" ), auth );

maar het werkt dus niet met de filter terwijl deze wel de onderhandelingen doet.
Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

Pagina: 1