Toon posts:

Verdwenen partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na veel gedonder met mijn computer heb ik windows weer geinstalleerd gekregen. Na het updaten van windows bleek mijn externe harde schijf niet meer herkend te worden in Mijn Computer. Ik heb vervolgens de schijf weggebracht naar een computerzaak. Hier zeiden ze dat de partitie verdwenen was. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik deze partitie terug kan krijgen. De data is erg belangrijk en zou ik graag terug willen hebben.
Iemand?

Groeten,
Maaike

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk hier OM FAQ / Beleid eens ;) Staat gewoon in de FAQ. Daar kun je dus kijken ,maar wat had je zelf al geprobeerd en gevonden ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Er zijn data recovery programmas te koop (online).

Een search op Google biedt legio suggesties.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar de FAQ, kon daar niks bruikbaars in vinden.
Ook heb ik al met een datarecoverytooltje wat geprobeerd, maar het probleem is dat bij schijfbeheer de externe harde schijf er ook neit tussenstaat en dus ook niet in zon recoverprogramma aan kan geven wat er moet gebeuren.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:34:
Ik heb gekeken naar de FAQ, kon daar niks bruikbaars in vinden.
Ook heb ik al met een datarecoverytooltje wat geprobeerd, maar het probleem is dat bij schijfbeheer de externe harde schijf er ook neit tussenstaat en dus ook niet in zon recoverprogramma aan kan geven wat er moet gebeuren.
Welk tooltje heb je geprobeerd dan ? En uit de FAQ welke heb je daarvan geprobeerd en waarom is dat niets ? Misschien even aangeven waar het mis gaat na wat jij hebt geprobeerd/ gevonden, want mijn glazenbol is nogal vettig ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit de FAQ eigenlijk alleen kunnen halen dat je met datarecoverytooltjes eventueel je data terug kunt halen. Ik heb een demo gedownload van 'Drive View', maar hier kan ik dus niks mee omdat hij de hele schijf niet weergeeft en er ook niet uitkom hoe ik dit wel kan laten doen. Bij schijfbeheer is de partitie dus ook niet te zien.
Heb verder nog niet veel uitgevoerd, ben hier niet echt bekend mee...

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Zolang hij nog als hd wordt herkend in windows
kun je gewoon met getdataback of easy recovery gewoon je data herstellen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

TerrorMachine

- Down For Life -

Deze heb ik gebruikt bij een gecrashte Hd

Veel data terug gekregen (95%)

En de Tool is GRATIS!

http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ziet het bios van je pc de drive nog wel dan? Er zijn buiten een hoop windows recovery-tools, nog legio aan tools die onder DOS, of soms zelf een eigen OS draaien, vanaf een bootable cd'tje bijvoorbeeld. Als echter je BIOS zelf al de drive niet meer herkend heb je een ander probleem....

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

en als ie niet wordt herkend in windows: schijf openschroeven en in de pc hangen !

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nog eens even gekeken. De schijf wordt wel gewoon herkend in de bios, dus daar zal het probleem niet liggen. Ik heb dat programmatje voor datarecovery (PC Inspector smart recovery) geinstalleerd. Ziet er wel heel handig uit, maar het lukt me niet echt. Er staat dus geen partitie meer op mijn externe harde schijf. Toch moet ik wel een partitie aanklikken, wil ik data terug kunnen halen (C: schijf, D schijf etc).
Kom er dus niet geheel uit om dit programmatje te gebruiken, iemand een idee?
Goed is in ieder geval wel dat de schijf zelf wel herkend wordt...:)
Maaike

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer desnoods TestDisk even. Ik heb eerder ook een kapotte partitietabel gehad en hiermee kon ik redelijk veel data terughalen. :) Tool is overigens ook gratis.

Er zijn ook wat programmatjes die data recovery doen mbv partities; het komt wel eens voor dat een paritie 'perongeluk' wordt geformat namelijk. :P Dan moet je een partitie selecteren om te analyseren ja.
Pagina: 1