Toon posts:

Gegevens invoeren via php in MS Access mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Met veel moed heb ik de search gebruikt maar niets gevonden voor mijn probleem. Het gaat om het volgende:

Ik heb een MS Acces database aangemaakt en een website met een php pagina waar je gegevens kan invullen. Als je op Toevoegen (submitknop) klikt moeten de gegevens in de database komen. ( Zie hier het voorbeeld van de website: http://213.10.81.8/emdejong. Voor het invulformulier moet je klikken in het navigatiemenu op "Plaats rubrieksadvertentie".

Zodra je op Toevoegen klikt gebeurt er niets, gegevens komen ook niet in de database en er is helemaal geen foutmelding. Ik gebruik de omgeving XAMPP die een recente apache, mysql en php configuratie bevat.

Ik heb ook EASYPHP 1.8 geprobeerd en daar geeft hij wel een foutmelding als ik op Toevoegen klik, namelijk de volgende:

Forbidden
You don't have permission to access /emdejong/<br /><b>Notice</b>: Undefined variable: PHP_SELF in <b>c:\program files\easyphp1-8\www\emdejong\voegadvertentietoe.php</b> on line <b>46</b><br /> on this server.

Apache/1.3.33 Server at localhost Port 80

Naar mijn idee betekent dit dat ik geen schrijfrechten heb op de database. Ik heb de obdc connectie driver nagekeken, maar niets gevonden. Heel vreemd.
Als je op de website ( Zie http://213.10.81.8/emdejong ) op "Verenigingnieuws" klikt zie je dat hij wel gegevens vanuit de database kan uitlezen.

Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb de website en database beschikbaar gesteld:
www.wearecamping.nl/revan/downloads/emdejong.zip

Kan iemand dit voor mij nakijken naar de php code en database? 8)7

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik verwacht dat je meer hulp krijgt als je de code in je TS plakt.
Maargoed, probeer eens: $_SERVER['PHP_SELF']
De jouwe is vervallen :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik de omgeving XAMPP die een recente apache, mysql en php configuratie bevat.
Dit en $PHP_SELF gaat niet echt samen werken denk ik, probeer - zoals Gonadan al zei - $_SERVER['PHP_SELF'] eens :)

March of the Eagles

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar hoort mijn topic?

Dus een klein tikje naar Programming

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is gewoon een standaard debugprobleem in combinatie met iets wat uitgebreid in onze FAQ behandeld staat: register_globals staat al sinds PHP 4.0 uit: Programming FAQ - PHP: Mijn POST en GET forms werken niet (meer)

Hier moet je met actuele documentatie en onze FAQ prima uit kunnen komen. Verder is het voor ons toch maar raadwerk, aangezien je geen code gepost hebt. Succes. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.