[XP pro] Explorer icoon ontbreekt bij HTM(L) bestanden

Pagina: 1
Acties:

• mediadesigner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-03 18:15

mediadesigner

Marketeer uit Utrecht

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds enige dagen ontbreekt het bekende Explorer icoon bij mijn HTM en HTML bestanden. Het lijkt alsof ze niet geassocieerd zijn met IE, terwijl dat wel zo is. De pagina's zijn namelijk gewoon te openen met Explorer. Andere bestandstypen bevatten wel gewoon hun normale iconen.

Ik heb geprobeerd een icoon toe te wijzen op de voor de hand liggende manieren:
- openen met > explorer
- mapopties > bestandstypen > explorer icoon

Dit heeft echter geen effect. Ik kan op internet geen oplossing vinden en op de weinige posts in Tweakers die hierover gaan, wordt geen antwoord verstrekt.

Ik heb de nieuwste versie van Firefox eveneens geinstalleerd. Bestanden aan Firefox toewijzen levert geen veranderingen op. Mijn PC is nieuw en heb ik vorige week geinstalleerd. Er draaien legale versies van Win XP pro, Office 2003 en Adobe Creative Suite 2 op.

Bij voorbaat dank voor een oplossing!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 16:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Probeer eens Iconpackager te downloaden. Hiermee kun je alle iconen aanpassen. En je kunt je hele icon cache opnieuw laten instellen.

http://www.stardock.com/products/iconpackager/

• mediadesigner

mediadesigner

Marketeer uit Utrecht

Topicstarter
He Splinter Cell,

bedankt voor je antwoord. No offence, maar ik hoop dit probleem echter op te kunnen lossen zonder andere software te installeren. Iconpackager is een trial of moet weer gekocht worden. Aangezien dit een zakelijke pc is, wil ik daar niet te veel mee klooien. Ik hoop dat er nog andere mensen zijn met tips...

Thanks

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 16:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Oke maakt niet uit. Het enige voor de hand liggende is, dat je misschien toch IE 6 opnieuw erop moet zetten. Dat hij het als nog (misschien) aanpast ;).

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Klik rechts op je htm(l) bestand, vervolgens "openen met", daarna "programma kiezen", kies "Internet Explorer" (zoek eventueel op als ie er niet bij staat (bladeren)), vink "dit type bestand altijd met dit programma openen" aan, klik op OK.

Als het goed is moet het zo klaar zijn ...

Meh ...

• mediadesigner

mediadesigner

Marketeer uit Utrecht

Topicstarter
Dat was één van de eerste dingen die ik al heb geprobeerd (dat probeerde ik in het starten v/h topic al duidelijk te maken). Hoe dan ook, het heeft geen enkel effect.

Vaag bijkomend probleem:
Waar ik nu tegenaan loop is wederom vreemd. Ik kan Firefox namelijk niet meer deinstalleren! Ik wil nu beide browsers opnieuw proberen te installeren, in de hoop dat dit mijn probeelm oplost. In Software (configuratiescherm) kan ik bij Firefox wel klikken op wijzigen/verwijderen, zie ik een zandlopertje, en dan gebeurt er niets. Als ik in de map Firefox op uninstall.exe klik, dan gebeurt hetzelfde.

Hoe kan ik Internet Explorer trouwens het beste deinstalleren en er daarna weer opzetten? Niet via Software begrijp ik.

• mediadesigner

mediadesigner

Marketeer uit Utrecht

Topicstarter
Ik heb het probleem op weten te lossen, met behulp van een post van Jeroen uit 2002(!). Het heeft te maken met GoLive die in het register de referentie naar het Explorer icoon aanpast.

No matter what you try (using TweakUI, reassociating the files with Internet Explorer, changing the icon manually), the icon still seems stuck on the default Windows "no icon" icon. Annoying!

However, there is a fix! The problem has to do with changes that Adobe GoLive 6.0 make to the registry, in particular the persistant handler htmlfile for under HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42042206-2D85-11D3-8CFF-005004838597}

Under "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42042206-2D85-11D3-8CFF-005004838597}\Old Icon\htmlfile\DefaultIcon" there is a reference to the Adobe GoLive 6.0 executable. Changing that to "(PATH)\iexplore.exe,1" (usually "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe,1" - remember not to include the quotes, just the string itself) fixes the problem immediately.

Pagina: 1