Ik heb zelf geen probleem, maar een maat van me wel.
Wij hebben allebij een nieuwe comp gekocht op de HCC.
Ik heb gekocht: AMD Duron 800 Mhz, ABIT KT7, Hercules Geforce 2 MX, 300 Watt goedkoop kloonkastje, Seagate 20 Gb, Goed A-Merk geheugen. Soundblaster Live ook nog, en ik had nog een 3com 3c905, en Plextor CDwriter, Pioneer CDRom. Ik draai Windows 2000.
Coolermaster standaard cooler.
Hij heeft gekocht: AMD Athlon 900, ABIT KT7 RAID, Asus 7700 Geforce Ultra, 300 Watt ietwat duurdere bigtower, en hij had nog harde schijven, cdrom en schrijver. Geluidskaart is een oude ISA kaart waar ie nogal gehecht aan is. Hij draait Windows 98.
Coolermaster standaard koeler.
Duidelijk is wel dat hij meer budget had dan ik
Verschillen: Grafische kaart, CPU, en enkele uitbreidingskaarten.
Wat hebben we getest?
- Alle overbodige kaarten en IDE devices eraf, dus alleen harddisk. ---> nog steeds probleem.
- Mijn 192 Mb geheugen in zijn machine gestopt ---> nog steeds probleem.
- Mijn grafische kaart in zijn machine gestopt ---> nog steeds probleem.
Overgebleven verschillen na testen:
- Andere CPU (die van mij zit goed vast, en uitwisselen is niet echt mogelijk zonder mijn koeler half te slopen.... bovendien zijn Durons niet al te stevig dus daar begin ik liever niet aan)
- Andere kast (Hij heeft een 300 Watt bigtower van een ander, duurder, meer proffesioneel uitziend merk dan de mijne)
- Ander OS (Windows 2000 en Windows 98. Wel moet ik er bijzeggen dat mijn Windows 2000 al weer barstens vol zit, en bij heb Windows 98 kaal installed is. Hij had zelf ook al eens Windows 2000 installed voor de gein, en hij was nog steeds instabiel met vastlopers etc.)
- Moederbord van hem heeft RAID (Ata-100) waar die van mij alleen ATA-66 heeft en een controller minder.
Waar kan nog meer instabiliteit zitten?
Ik zit zelf te denken aan:
- Athlon wordt te heet (hij is 8 graden warmer dan mijn Duron)
- Moederbord heeft een defect? Of mischien toch de CPU?
- Voeding in zijn kast is toch niet goed?
Iemand nog andere oplossingen voordat we de hele boel gaan ombouwen naar een andere kast?
Discuzeur es mee
P.S. Mijn Duron loopt weken achtereen stabiel op Windows 2000 zonder te rebooten. En ja hij wordt zeer intensief gebruikt
Wij hebben allebij een nieuwe comp gekocht op de HCC.
Ik heb gekocht: AMD Duron 800 Mhz, ABIT KT7, Hercules Geforce 2 MX, 300 Watt goedkoop kloonkastje, Seagate 20 Gb, Goed A-Merk geheugen. Soundblaster Live ook nog, en ik had nog een 3com 3c905, en Plextor CDwriter, Pioneer CDRom. Ik draai Windows 2000.
Coolermaster standaard cooler.
Hij heeft gekocht: AMD Athlon 900, ABIT KT7 RAID, Asus 7700 Geforce Ultra, 300 Watt ietwat duurdere bigtower, en hij had nog harde schijven, cdrom en schrijver. Geluidskaart is een oude ISA kaart waar ie nogal gehecht aan is. Hij draait Windows 98.
Coolermaster standaard koeler.
Duidelijk is wel dat hij meer budget had dan ik
Verschillen: Grafische kaart, CPU, en enkele uitbreidingskaarten.
Wat hebben we getest?
- Alle overbodige kaarten en IDE devices eraf, dus alleen harddisk. ---> nog steeds probleem.
- Mijn 192 Mb geheugen in zijn machine gestopt ---> nog steeds probleem.
- Mijn grafische kaart in zijn machine gestopt ---> nog steeds probleem.
Overgebleven verschillen na testen:
- Andere CPU (die van mij zit goed vast, en uitwisselen is niet echt mogelijk zonder mijn koeler half te slopen.... bovendien zijn Durons niet al te stevig dus daar begin ik liever niet aan)
- Andere kast (Hij heeft een 300 Watt bigtower van een ander, duurder, meer proffesioneel uitziend merk dan de mijne)
- Ander OS (Windows 2000 en Windows 98. Wel moet ik er bijzeggen dat mijn Windows 2000 al weer barstens vol zit, en bij heb Windows 98 kaal installed is. Hij had zelf ook al eens Windows 2000 installed voor de gein, en hij was nog steeds instabiel met vastlopers etc.)
- Moederbord van hem heeft RAID (Ata-100) waar die van mij alleen ATA-66 heeft en een controller minder.
Waar kan nog meer instabiliteit zitten?
Ik zit zelf te denken aan:
- Athlon wordt te heet (hij is 8 graden warmer dan mijn Duron)
- Moederbord heeft een defect? Of mischien toch de CPU?
- Voeding in zijn kast is toch niet goed?
Iemand nog andere oplossingen voordat we de hele boel gaan ombouwen naar een andere kast?
Discuzeur es mee
P.S. Mijn Duron loopt weken achtereen stabiel op Windows 2000 zonder te rebooten. En ja hij wordt zeer intensief gebruikt
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik