[php] Functie gebruiken binnen ereg_replace

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op Google, GoT, etc, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek...

Wat ik zoek is iets als dit (niet teveel letten op de regex):

PHP:
1
ereg_replace (([a-z]*), DoeIets(\\1), $var);

Is het uberhaupt mogelijk om een functie aan te roepen binnen een ereg_replace?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk dat je daar zelf een aparte functie voor inelkaar moet knutselen, want ik denk niet dat dit gaat werken of kan gaan werken zoals je het hierboven in "pseudocode" neer zet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 21:49
Ik vraag me af wat je wilt doen, want volgens mij is het zo niet mogelijk. Kun je niet eerst die functie aanroepen en het resultaat daarvan gebruiken in je regexp?

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
Een alternatief voor Anthok's methode is het gebruik maken van de 'e' modifier icm preg_replace(). Voorbeeld hiervan is te vinden in de documentatie van preg_replace() (vb. 5)

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, het is idd anders mogelijk hoor, dat ik eerst de boel parse en alleen het gedeelte laat "ereg_replacen" dat daadwerkelijk geparsed moet worden, maar het ging me meer om de wetenschap of het mogelijk was te ja of te nee :-).

Misschien is preg_replace_callback iets (of preg_replace met de e modifier), maar hier moet ik dan even nader naar kijken..

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:54 ]

Pagina: 1