Toon posts:

Mushkin geheugen verwisseld in winkel/oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eind oktober 2005 heb ik Mushkin geheugen besteld bij PCgate. Het gaat hier om 1 GB XP3200 (2x512MB) geheugen van de de performance serie (Black Edition).
Omdat de levering al even op zich liet wachten heb ik ook elders exact hetzelfde geheugen besteld.
Het geheugen afkomstig van PCgate blijkt dus omgewisseld te zijn met ander geheugen.

Ik heb contact gehad met Mushkin en daar blijken ze veel problemen te hebben met uit Europa afkomstig Mushkin geheugen wat dus op die manier omgewisseld wordt.

Er is eerder een topic over geopend wat vervolgens ook weer gesloten is, helaas blijkt die persoon wel het gelijk aan zijn zijde te hebben; Geheugen fraude?

Mede omdat dit trucje veel voorkomt zijn ze vanuit Mushkin niet snel bereid om daar garantie op te leveren. Tot nu toe heb ik wel coulante mail gehad en is er in ieder geval de wil aanwezig er iets mee te doen.

PCgate is nu de tent aan het sluiten waarvan de rede inmiddels wel duidelijk is voor mij.
Omdat het hier om hoge bedragen gaat respectievelijk E177,85 voor een setje modules, vind ik het toch de moeite van het vermelden waard. Dit soort praktijken zijn overigens ook niet voorbehouden aan PCgate, blijkens de reactie vanuit Mushkin.

Wat er gebeurd is eigenlijk heel simpel; de heatspreader wordt gewoon van het geheugen gehaald en vervolgens komt er weer een andere geheugen module onder.
Omdat ik ook specifiek de Black Line wilde kopen viel mij ook de groene pcb op die dus bij het originele geheugen inderdaad zwart is.
Tevens staat op het originele geheugen Mushkin geschreven.
De timings van de omgewisselde modules zijn eveneens anders.

Omdat mijn systeem instabiel werd met de omgewisselde modules i.c.m. de timings die verschilden en kwaliteit etc., heb ik ze verwijderd.
De omgewisselde modules zijn voor mij waardeloos en liggen als zodanig in de kast oftewel voor 178 euro aan materiaal liggen waar ik vervolgens niet veel meer mee kan (niet in mijn huidige systeem).

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dit is natuurlijk een belachelijke gang van zaken. En alhoewel ik het verhaal (uiteraard) maar van een kant heb gehoord, lijkt het me niet zo heel vreemd dat een retailer die zich aan dit soort praktijken schuldig maakt de tent (moet) sluit(en)!

Ik vraag me dan wel weer af bij welke zaken dit nog meer zou gebeuren (volgens jouw verhaal) en wat Mushkin er mee doet. Ik neem aan dat dit niet echt ten goede komt aan de reputatie van Mushkin (ook al hebben ze er zelf nigeen schuld aan).