[Vista] Webcam met geen mogelijk aan de praat.

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik heb net de Windows Vista Public Beta 2 gedownload en geinstalleerd en ik ben tegen een probleem aangelopen wat betreft de webcam support, niet zo heel erg belangrijk maar ik zou toch graag willen weten of iemand al een oplossing heeft gevonden voor dit driver probleem.

Ik heb 2 webcams, een Sweex USB WEBCAM 100K en een Trust 150 Spacecam portable beide USB 1. Bij de installatie geeft hij de volgende fout: "Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it. Not enough storage is available to complete this operation."

Nou, aan de schrijfruimte ligt het zoiezo niet, 20 GB vrij en ik heb verschillende USB poorten geprobeerd en ik werk met 2 verschillende PC's. Met google vindt je zeer weinig informatie over dit probleem, enigste wat ik kan vinden is dat mensen het in hun lijstje met bugs hebben staan, verder geen oplossing of verklaring.

Misschien hier op GoT?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je moet even kijken of je wat oudere generieke drivers voor de Sunix chip kan vinden die in die webcam zit.

Ik had hetzelfde probleem en een oudere Sunix driver was wel te installeren.
Zitten wel meer rare fouten in Vista trouwens..
(probeer maar eens om een Roland SoundCanvas aan de praat te krijgen op je gameport...)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Jamaicaman
  • Niet online
Ik zal een even rondzoeken, je hebt gelijk zitten inderdaad nog wel veel rare dingen in deze beta.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Daarom noemen ze het ook beta ;)

• Jamaicaman
  • Niet online
Nou toen windows XP nog in public beta was kon je er wel wat meer van verwachten eerlijk gezegd.

Ik heb overigens de drivers en/of oplossing nog niet kunnen vinden. ;(

[ Voor 29% gewijzigd door Jamaicaman op 10-06-2006 12:25 ]

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:30
Ik heb net hetzelfde probleem met een Sweex 300K webcam (model met micro). Iemand die een oplossing heeft?

• kokorico
ovhees schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:28:
Je moet even kijken of je wat oudere generieke drivers voor de Sunix chip kan vinden die in die webcam zit.

Ik had hetzelfde probleem en een oudere Sunix driver was wel te installeren.
Zitten wel meer rare fouten in Vista trouwens..
(probeer maar eens om een Roland SoundCanvas aan de praat te krijgen op je gameport...)
Waar kan ik die driver vinden? Ik heb gezocht maar kan geen driver vinden. Op de site van sunix staan er geen webcam drivers :(

• kokorico
Kick

Verwijderd

Compatibility modus bestaat ook in Vista, op de het setup bestandje (rechtermuisknop, properties, compatibility, run this program in compatibility mode for (windows XP(service pack2))uitvoeren)

installeren en camera werken (werkte voor mij bij trust spacecam 380)

su6 heren ;)

• kokorico
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:54:
Compatibility modus bestaat ook in Vista, op de het setup bestandje (rechtermuisknop, properties, compatibility, run this program in compatibility mode for (windows XP(service pack2))uitvoeren)

installeren en camera werken (werkte voor mij bij trust spacecam 380)

su6 heren ;)
Werkte niet voor mij. Had ik al geprobeerd. Heb ondertussen de logitech cam in bruikleen van mijn vriendin :p

Verwijderd

Ligt niet alleen aan vista, sweex heeft brakke drivers, en een slechte helpdesk, Ik heb ook veel trammalant gehad met sweex usb 2.0 1.3, ali chip, volgens pcm moest het een goede webcam zijn, maar er blijken veel problemen te zijn om hem goed aan de praat te krijgen.
wens je verder succes.
Pagina: 1