Gek dat niemand dit nog opgevallen is. Ik heb een pagina waarin een <head runat="server"> staat (op de juiste plek) maar deze poept incorrecte HTML uit. Ik heb er in de aspx een <title>, een <style> en een <script> instaan. Ik gebruik themes, dus ASP.NET wil per se dat de <head> een servertag is, zodat hij er nog een <link> in kan zetten met de stylesheet van de theme.
Maarrrrr, de pagina is HTML4 (daar heb ik een goeie reden voor, dus begin nou niet over XHTML) terwijl ASP.NET XHTML uitpoept. Wat maakt dat uit, zou je zeggen; nou een hele hoop dus. Dit wordt er geproduceerd:
Veel erger is dat ie <meta /> genereert terwijl in de aspx <meta> staat. DAT is dus wel een probleem, want zo is het invalid HTML. Hetzelfde geldt voor <link /> dat <link> had moeten zijn.
Is er ergens een switch waarmee aan te geven is dat ie HTML4 moet uitpoepen?
Maarrrrr, de pagina is HTML4 (daar heb ik een goeie reden voor, dus begin nou niet over XHTML) terwijl ASP.NET XHTML uitpoept. Wat maakt dat uit, zou je zeggen; nou een hele hoop dus. Dit wordt er geproduceerd:
HTML:
Lijkt op zich een beetje vreemd. Er zitten bijvoorbeeld opeens newlines in de <title> terwijl dat in de aspx niet zo is. Dat is niet zo'n probleem, maar wel vreemd gedrag, omdat ie er gewoon met z'n fikken af moet blijven.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <head><title> Titeltje </title><meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" /> <style type="text/css"> ... </style> <script language="javascript" type="text/javascript"> ... </script> <link href="App_Themes/Default/default.css" type="text/css" rel="stylesheet" /></head> |
Veel erger is dat ie <meta /> genereert terwijl in de aspx <meta> staat. DAT is dus wel een probleem, want zo is het invalid HTML. Hetzelfde geldt voor <link /> dat <link> had moeten zijn.
Is er ergens een switch waarmee aan te geven is dat ie HTML4 moet uitpoepen?
[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-06-2006 10:20 ]
日本!🎌