Toon posts:

[High end] laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe laptop en ben erg geintreseerd in de:

"Dell inspiron M1710" en de "Alienware Aurora™ m9700"

Dit is voor het eerst dat ik een laptop ga kopen en heb niet heel veel verstand van hardware. Ik wil de nieuwste games op zijn mooist spelen en hij moet met gemak 3d software, zoals:
"3DS MAX en XSI" aankunnen. Ik denk dat deze laptops daar wel aan voldoen. anders vertel me het als het niet zo is.

Nu had ik nog wat vragen:
  1. Wat is de beste keus kwa procesor? "AMX Turion" of "Intel® Pentium® D"? En welk type
  2. Leveren 2 "Nvidia GeForce go 7900 GS 256MB" veel meer prestatie dan een enkele "Nvidia GeForce Go 7900 GTX 512MB" en is het dat dan het extra geld waard?
  3. Kan je een laptop zeg maar nadat je heb gekocht heb later nog tweaken door er een nieuwe videokaart in te doen?
  4. Hardeschijf 5,400 rpm of 7,200 rpm?
Ik hoop dat ik niet te moeilijk voor julie ben :) , ik wacht in spanning af :Z

groetjes

boedy

Verwijderd

1: het is AMD turion
maar je kan het beste een intel core duo kopen, dit zijn de beste laptopprecessors van dit moment, testen wijzen uit dat ze beter zijn dan de turion x2, en dual core is wel vereist bij jou gebruik
2:SLi in een computer vind ik al onzinnig, dus helemaal in een laptop, de GS'en is SLI doen het waarschijnlijk iets beter, maar daarvoor leven je wel batterijduur(een flink deel) grootte van de laptop en koelte in.
3: het is mogelijk, maar alleen aan te raden als je echt goed met hardware om kan gaan, dus meer dan alleen een pci'kaartjje vervangen
4:7200 RPM natuurlijk, laptopschijven zijn zoiezo al koel en 7.2k levert een behoorlijk grote performance winst op.

ik raad je de XPS aan, lees het topic wat erover gaat ook eens.
het is een prachtig scherm, de beste batterij die dell kan leveren(of wil leveren) zit er in, en de core duo is voor mobiel gebruik beter dan een pentium D of athlon X2
en de XPS is gewoon veel sexier dan de aurora :9~ (eigen mening)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Sorry de vragen die jij stelt zijn erg eenvoudig zelf te vinden. Er zijn zat reviews/roundups/head to heads te vinden over deze specifieke onderdelen.

Met andere woorden, geen inzet -> dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.