Welke TV is de beste prijs/kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 15:39
Ik ben op zoek naar een goeie TV voor op m'n kamer. Ik dacht zelf aan een Sony WEGA, maar ik weet ook niet welke van de wega's de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Mijn budget (staat nog niet vast, kan hoger, kan lager uitkomen): +/- 1500,-

Welke zal ik kopen?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
TeeVee's moet je dus ècht niet van Sony hebben!!! Neee, doe maar 'n JVC ofso. (Liever 'n Philips, maar daar schijnt nogal veel tegenstand tegen te zijn...)
Nee echt: Bij Sony moeten ze zich bezig houden met kleine consumenten-elektronica (MD-spelers, video- / DV-camera's ...), TeeVee's kunnen ze niet (beeld te rood, krom, scheef...).

...With a touch of magic¿

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Daar sluit ik me bij aan... Sony roelt, behalve als het op TV's aan komt!!! Op TV gebied roelt Philips echter, vind ik.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de TV's:

Philips Real Flat Blackline S 32PW9525

Of de,

Sony WEGA KV-32FX60

Heeft iemand een suggestie !?

Verwijderd

Sony tv's zijn kut?!?!, waar hebben jullie het echt over!?....ja als je echt supertv's wil moet je ergens anders zijn, maar sony buisen zijn een van de beste net zoals philips. Kheb zelf een 29" trinitron en die doet het prima. Ik ken ook iemand met een Wega, das ook een hele mooie :9

• K-2SO
Dat is nu net wat ik wil weten ...
Een PHILIPS of een SONY !?
Van de types die ik hierboven genoteerd heb.
Het beeld is qua zuiverheid vrijwel gelijk.

Het beeld moet minimaal 76 CM zijn (view) en ik wil er Max. F 4000,- aan uitgeven.

HELP! :P

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Philips!
Ik heb zelf een sony en m'n vader heeft zowel philips als sony en ik moet toch zeggen dat hoewel sony prima beeldbuizen heeft de afwerking van philips toch beter is. En ik vind het persoonlijk beter kijken.
Verder is de philips service hier in nederland superieur aan die van Sony.
Daarnaast zijn onderdelen (mocht je iets aan je tv krijgen) van sony duurder dan van philips.

Verwijderd

Serum; ga gewoon zelf kijken, laat ze in een winkel naast elkaar zetten (als je 4000 piek besteed aan een TV mag je dat best verwachten) en neem je tijd, kijk op alle afstanden, neem een zaklampie mee voor de reflectie en let goed op rasters e.d. Het is grootendeels een kwestie van smaak, niemand hier kan jou vertellen wat jij mooier vindt.

• K-2SO
Dat is het 'm nou juist ... zelfs dat heb ik al gadaan. :)
Ik vind het zo moeilijk omdat ik bij elk merk wel weer wat voordelen zie.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik voor PHILIPS ga, maar ik wil de twijfel weg nemen !

Thanks anyway ...

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Heb je al een videorecorder?? Kijk wat voor recorder je wilt hebben (merk philips of sony) en koop daar hetzelfde merk tv bij.
Dat scheelt een HELE hoop.
Extra features die alleen werken als beide van hetzelfde merk zijn e.d.
Ik zie het bij m'n vader. Allemaal mooie snufjes op de videorecorder (philips) van me vader. Met een Sony tv zijn er gewoon enkele onbruikbaar. (voornamelijk dingen via scart (following programming etc etc)) Daarnaast kun je als je gekozen hebt voor 1 merk voor beide ook lekker tv kijken en opnemen met 1 afstandsbediening. Sony en Philips zitten elkaar altijd dwars, dus dan moet je OF een one for all afstandsbediening kopen (die alleen de basic features van beide ondersteund). Of je hebt twee handen vol met plastic!

Verwijderd

Jongens, doe niet zo moeilijk ! Als je Japan zou wonen zou je dan een TV kopen uit Eindhoven ? Moet eerst helemaal verscheept worden, allerlei barrieres nemen qua import beperkingen etc. Neem gewoon een Boonstrabak. Is gewoon helemaal top. Speciaal ontwikkeld voor ons PAL systeem. Beeldbuizen zonder rare maskers en moeilijke ophangsystemen om patenten te omzeilen en dus om hier nog enigszins aan de bak te komen. Bovendien hoeven ze bij Philips niet elke dubbeltje om te draaien en dus te bezuinigen op broodnodige stabilisatie van het beeld. Kijk eens naar het zwart niveau van Japanse TV's ! (helderheid). Staat altijd te springen bij grote contrast overgangen. Heb je wel eens bij je buren alle zenders moeten instellen bij een Japanse TV ? Je bent de hele avond zoet. Die tijd kan je beter besteden aan tweaken ! Kijk bij alle nederlandse videobedrijven en overal zie je Philips en Barco. En niet alleen de professionele monitoren !

Verwijderd

Als je een tv wilt is Philips zeker beter dan Sony.
De kwaliteit is beter en de kleuren blijven langer goed.
Dit is uit een Amerikaanse test gekomen.
Philips heeft alleen een slechte marketing.
Ze heten Magnavox in de V.s.
Niet echt een spetterende naam als je mij vraagt.

Maar...de kwaliteit is zeker beter.
Ga voor de Philips zou ik zeggen (en steun je eigen land :)

Voor videorecorders moet je in geen geval Philips nemen.
Dat is ongeveer het enige product waar ze slecht in zijn.
Philips recorders hebben namelijk slechte koppen.
En het irritante is dat alle videorecorders van Philips dezelfde typen koppen hebben.

Genoeg geinformeerd?

Verwijderd

Nee joh, we hebben een kleine sony en een grote philips en je moet het zelf bepalen, de philips is scherper, maar de kleurweergave en het contrast van sony, zwart is gewoon zwart, als je dat belangrijk vind, ga voor sony. Als je een grote monitor voor een redelijke prijs wilt, neem een phiplips, die hebben ZEKER een betere prijs/kwaliteit verhouding, ze zijn gewoon goedkoop voor wat ze bieden en Sony biedt veel, maar is erg duur...

Verwijderd

Maar mijn tip blijft: ga naar de winkel, ga er rustig voor zitten en bekijk bij allebei het beeld en bepaal welke je vind roeleren

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

beste prijs/kwaliteit?
De Sony wega kv-28fx60 komt bij diverse test als beste keus wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, dus lijkt zn grote broertje me ook geen verkeerde keus.
Zelf ga ik binnenkort de 28" kopen :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• K-2SO
Ik ga deze week nog naar de winkel en laat de Sony KV-32FX60 en de Philips 32PW9525 naast elkaar zetten. :)

Het gaat wel lukken ...

• Flox
  • Laatst online: 14-04 20:57
Prijs/kwaliteit hmmm wat dacht je van een iiyama 510 vision master pro hehe

Earth is nice, heaven is better...

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Sony en Philips ontlopen elkaar helemaal niet veel.
Daarom dat ze ook elk jaar dubbeltje wisselen met de prijs van beste tv van het jaar. Moet je maar eens opletten dat gaat al zo sinds op z'n minst 7 jaar!
Dit jaar is het sony, volgend jaar heeft philips de tv van het jaar. Tis alsof ze het samen afspreken!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Hej de edit knop is weg..
vreemd..
En nog iets, wat betreft video wisselen ze elkaar ook af elk jaar. De koppen van philips zijn PRIMA. Het loopwerk van philips het stabielst (maakt alleen een tering herrie) en snelst.
M'n vader's philips videorecorder is werkelijk subliem. Maar ook hier ontlopen ze elkaar vrijwel niet.

• Koen_R
  • Laatst online: 27-08 08:23
Ikzelf ben absoluut voor Sony. Als ik voor mijn Opa's Philips TV ga zitten (1 jaar oud) of onze Sony TV (4 jaar oud) dan vind ik de Sony al veel mooier. Ik vind het met die op philips-beeldbuis gebaseerde dingen altijd dat je net tegen de achterkant van een knikker zit aan te kijken, daar zal je overigens met een flat uitvoering geen last van hebben. Daarnaast heb je bij Sony bijna geen geometrie afwijkingen (wel eens teletekst bekeken op een philips tv? Loopt zo scheef als de pest). Triniton (sony) beeldbuizen zijn juist bekend om hun helderheid, scherpte en kleuren. Als je een monitor koopt is een triniton toch ook veel scherper, (ze zijn alleen wat duurder en hebben 2 lijntjes). Ik zou voor Sony gaan. Zelf vind ik de menu structuur ook beter (tenminste, onze Sony t.o.v mijn Opa's Philips) maar dat is vaak per model verschillend. Ook vind ik het design van de Sony Wega's veel en veel mooier als de philips TV's

Houd er wel rekening mee dat dit een persoonlijke mening is. Veel mensen vinden Philips TV's nou eenmaal mooier. Ik heb echter zo ie zo al een hekel aan philips (goede ervaring met CDD3610). Maar zoals hierboven al gezegt je moet gewoon in een winkel gaan kijken. Houdt er daar dan rekening mee dat je meestal naar een 24x gesplitst beeld zit te kijken met nogal wat storingen. Je zal dus bijna nooit de volledige scherpte zien van het beeld.

• K-2SO
Ik ben nu ook aan het kijken voor een Loewe :) http://www.loewe.nl

Ik laat het wel even weten ok ?
Pagina: 1